Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Reconnaissance Energy Africa

Reconnaissance Energy Africa, eller Recon Africa om du vil. Ticker: Reco

Denne er for god til å ikke deles, og siden jeg ikke fant en egen tråd her på denne måtte jeg bare starte et innlegg.

Recon Africa (www.reconafrica.com) er et junior olje- og gasselskap som driver med leting og utvikling av olje og gass i Namibia og Botswana. En mygg i oljeverden, men med lisenser på et område større enn Eagle Ford, som akkurat har meddelt meget positive nyheter fra brønn 1, av 3: ReconAfrica's First of Three Wells Confirms a Working Petroleum System in the Kavango Basin, Namibia

Ledelsen i dette firmaet består av svært kompetente mennesker, med lang fartstid i bransjen fra store selskaper. Kanskje ikke så rart at man klarer å tiltrekke seg så respektere personer når man snakker om hva de kan finne langt unna bakken der:

“With a potential 120 billion barrels of oil equivalent on the table and an entire sedimentary basin in its hands, ReconAfrica might just be the oil play of the decade”

Økningen vi har sett de to siste dagene, etter at nyheten fra den første brønnen kom ut, er formidabel - men langt, langt ifra hvor dette vil ende. Nyheten fra “myggen” er enda ikke nådd ut til de store massene, ei heller større medier, og volumene er derfor ikke så alt for store enda. Mao: Her kan man faktisk være tidlig ute og komme inn på et meget godt tidspunkt (tvilen om funn er til dels borte) og ikke mange har satt oppdaterte kursmål. I tillegg gjenstår faktisk to brønner, og bare fantasien setter stopper for hvilke volumer det faktisk kan hentes opp fra bakken her!
Begrensende kjøpsplattformer (vi snakker tross alt om en “OTC-aksje”) per i dag, men her vil det skje mye fremover - som igjen vil bidra i positiv retning.

Nyt fredagen og spenn på setebeltet - her kan det gå unna :slight_smile:

2 Likes

Hva mener du med OTC? Selv har jeg kjøpt enkelt og greit via Nordnet på Toronto børsen;-)

1 Like

OTC Markets Group Welcomes Reconnaissance Energy Africa Ltd. to OTCQX :slight_smile:

Med økt interesse er det naturlig at den kan kjøpes via for eks Robinhood, noe som ikke er mulig i dag (=færre kjøpere). Og vokser denne som forventer fremover er det naturlig at denne noteres på Nasdaq. Begge disse nevnte eksemplene vil være meget gode triggere.

Den er på New York børsen også ubder ticker RECAF :wink:

@Mejech: I USA er den er på OTC Markets Group, ikke Nasdaq. Dette kan sammenlignes med at den skulle vært på Euronext Growth i Norge - men ikke på selve Oslo Børs :wink:

Og om vi fortsetter det i norsk målestokk; ingen av de virkelig store firmaene er på Euronext Growth - de er på Oslo Børs.
Men man starter gjerne på Euronext Growth, før man går steget videre til Oslo Børs:)

Derav mitt poeng med at Nasdaq er et naturlig neste steg, som på generelt grunnlag vil føre kursen opp :slight_smile:

Var det greit forklart?

Opp ca 35% i Frankfurt så langt i dag :+1:t2:

Oppgangen fortsetter🦍

Opp fra 7,62 til 10,31 siden tråden her vart startet. Fin oppgang det, men dette er bare en meget spe oppgang i forhold til hva vi kommer til å se fremover! Kursmål på 12,5 er neste, der kan vi havne innen neste uke er slutt. Og fra midten av juli er det potensielt flere skikkelige gode nyheter som kan komme. Og er nyhetene så gode som vi håper på snakker vi ikke opp noen få prosenter opp!:wink:

1 Like

Opp 76% siden tråde her vart opprettet, og vi venter fortsatt på de virkelig gode nyhetene :smiley: Personlig tror jeg denne vil gå opp til 18-20 om relativ kort tid (ila juli), og 35-40 til høsten. (Er på 13,42 p.d.d)

P.S Sitter selv long i denne…

1 Like

Er dere fortsatt i denne? Hva tenker dere? Jeg har holdt siden $2 ish

Ja, absolutt :blush:

1 Like

Godt å høre at det ikke bare er meg!