Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Regnskapsfører needed :(

Hei,

jeg har i fjor begynt med aksjehandel via AS og tror jeg er nødt å bytte min regnskapsfører. Jeg vet at det er flere her som handler via eget AS og er meget takknemlig om dere kunne tipse meg deres regnskapsfører (bruk gjerne PM). Jeg har hørt fra mange plasser at dette koster mellom 10 og 20k per ånnum, men jeg har bare fått på plass en avtale til en slik pris hvor jeg fører regnskapet på daglig basis selv og et regnskapsfirma logger seg inn i VISMA og tar seg av alle formalia rundt årsavslutning.

Problemet er nå at det viser seg at VISMA overhodet ikke er egnet til dette, spesielt fordi systemet ikke klarer handel i utenlandsk valuta via en separat valutakonto (VISMA vil omregne alt til NOK umiddelbart).

Takk!

Bruker disse http://www.srregnskap.no/

Jeg synes de er litt dyre, men siden jeg kun har aksjehandel på Aset så får de en onedrive mappe i slutten av året som inneholder alle sluttseddler og papirer fra megler.

Så ordner de resten.

2 Likes

takk for raskt svar! sendt deg pm.

Skal selv over på løsningen til DNB for 99,- mnd. i nær framtid.
Prøv gratis 30 dager.

https://www.dnb.no/regnskap?tms_click=nav_icon_b_dnbregnskap

1 Like

har sendt dem en email

1 Like

Ok så jeg har ikke fått noe svar fra noen av de som ble listet her haha. Jeg har nå levert alt via eaccounting til min nåværende regnskapsfører.

1 Like

Bump

Skal stille samme spm ett år senere. Jeg førte regnskapet selv for 2019 med kontrasignering av regnskapsfører. Det viste seg å bli dobbel arbeit til slutt da kjøpspris i årsoppgaven ble litt annerledes enn ved de fortløpende sluttsedlene, pga valutakursing. Planen for 2020 ble da å avvente føringen til årsoppgaven fra brokeren foreligger. For det året har jeg dog i nærheten av 1000 sluttsedler. Jeg vet ikke om jeg vil orke det lol.

Derfor samme spm på nytt. Noen som kan anbefale en regnskapsfører, og sende meg en pm om prising per sluttseddel/pakkepris?

Takk

1 Like

Jeg vurderer ECIT. Noen erfaringer?