Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Remedy Entertainment (REMEDY)

Studioet bak Max Payne, Alan Wake og Quantum Break ble børsnotert i fjor og ligger idag å vaker på en MCAP på 86MEUR.

Selskapet har valgt å skifte strategi, som er så populært om dagen, og har målsetning om å være et multiprosjekt studio. Har p.d.d 3 spill i produksjon.

  1. Crossfire 2 (singelplayer del, SB gjør MP): Work for hire for smilegate. Crossfire 1 er et av de største FPS spillene i Asia og med sine 6,8 mrd USD i inntekter pr 2016 er det et av de mest innbringende spillene gjennom tidene. Pr H1 2018 rapporten er de i polishing fase av spillet. Utgivelse enda ikke annonsert av Smilegate.

  2. Control : Gikk under kodenavn prosjekt 7 til det ble lansert med navn under E3 2018, og fikk mye positiv presse. I Mai 2017 ble det annonsert at 505 Games står for markedsføring/publisering av spillet, samt at de finansierer 7.7MEUR av spillet (Remedy beholder alle rettigheter til merkevaren)
    Control Gameplay

  3. Uannonsert prosjekt : Ikke stort er delt om dette annet enn at de skalerte opp produksjonen i starten av 2018.

Finansene ser OK ut. Leverte positivt resultat i 2016 (1.6MEUR) og 2017 (0.9MEUR), hvor inntektene hovedsaklig stammer fra work for hire og finansiering fra 505 games + noe inntekt fra AW og QB.
Cash ser derimot litt hairy ut. 14MEUR pr H1 18, og med cashburn på 6MEUR i H1 18 har de bare penger til ca Q3 2019. Control tenker jeg ikke er ute før Høsten 2019, mens Crossfire 2 bør være på trappene før den tid. Så spørs det hvordan avtalen der er. Får de penger fra salg i ettertid, eller er det kun upfront for arbeidet de gjør. Fant lite/ingen info om det, så om noen andre kommer over noe, please share :slight_smile:

Remedy årsrapport 2017
Remedy H1 2018 presentasjon
Remedy H1 2018 sammendrag

Analyse pr 04.06.18

5 Likes

Spennnede, greit ting å nevne er at work for hire normalt ikke gir noen oppside som spillet selger bra. Man får betalt pr time man jobber og det er ofte det.

1 Like

Mer Crossfire-samarbeid med Smilegate? Jeg er ikke så stiv i finsk…

1 Like

Ja tydeligvis. Greit å ha litt stabil cashflow nå. Da er det ikke sikkert det blir behov for noen emisjon på nyåret.

Ser det har vært endel inside kjøp den siste tiden. Meldingen er dessverre på finsk, men tror det er normalt aksjekjøp og ikke opsjoner. 13k aksjer

@Onns Smilegate meldingen på engelsk :slight_smile:

1 Like

Ser de har levert rapporten for 2018. Stabilt selskap. Faktisk 0,1EUR i utbytte i år.

Tydeligvis ferdig med 1 spill i Smilegate avtalen som var payment upfront + royalties.
Trailer:

Lanserer Control H2 2019 som fort kan bli spennende for selskapet. De har jo laget storspill før.

Epic Store only!

Forøvrig lansering 27 august 2019.

2 Likes

Denne begynner snart å bli interessant.

  • MCAP 1 mrd.
  • Balansefører ikke utvikling, og leverer allerede positivt resultat.
  • 23MEUR på bok og positiv cashflow.
  • Lansering av storspill i august.
  • utbytte
4 Likes

Det er en del presse ifbm E3, men sjelden jeg har sett eurogamer så positiv som dette

https://www.eurogamer.net/amp/2019-06-13-after-an-hour-of-playing-it-control-seems-extraordinary?__twitter_impression=true

konklusjon:
After just an hour, I am pretty sure this game is special. In fact, after just an hour I’m pretty sure it’s more than that: it’s a leap forward, in sheer creativity and vision, from any other game like it, and after just an hour I’m in awe.

1 Like

Tror funcom ryker ut med tap og en middelfinger nok engang hos meg.
Vil være inne i remedy til dette blir lansert!

1 Like

P/E siste 4 kvartaler: 173, så det er lagt opp til at det skal gå rundt da. :stuck_out_tongue:

1 Like

Det er epic game store ekslusiv så man får ikke den fine steam bestselger effekten som traderne kan kaste seg på.

Men ut ifra det jeg har sett har dette spillet et stort potensiale for å bli en stor sleeper hit.

1 Like

får sitere @Konamixx
Balansefører ikke utvikling, og leverer allerede positivt resultat

3 Likes

eggactly.
Penger rett på bunnlinjne, minus cut til 505 games.

TTT tydligvis for meg :stuck_out_tongue:

Vet du hvor stor cut-en til 505 games er?

Faktisk ja! De har vært så snille og delt det.

The Group will publish a brand-new game by contributing €7.75 million in development funding and providing marketing and publishing services through 505 Games for digital and retail versions worldwide. The agreement includes a payment of 45% royalties on net sales.

2 Likes

Jeg forstår ikke helt hvorfor de drar inn en publisher for 8 MEUR når de har 23 MEUR selv…

risiko + slipper staffe for marketing.

1 Like