Studioet bak Max Payne, Alan Wake og Quantum Break ble børsnotert i fjor og ligger idag å vaker på en MCAP på 86MEUR.
Selskapet har valgt å skifte strategi, som er så populært om dagen, og har målsetning om å være et multiprosjekt studio. Har p.d.d 3 spill i produksjon.
-
Crossfire 2 (singelplayer del, SB gjør MP): Work for hire for smilegate. Crossfire 1 er et av de største FPS spillene i Asia og med sine 6,8 mrd USD i inntekter pr 2016 er det et av de mest innbringende spillene gjennom tidene. Pr H1 2018 rapporten er de i polishing fase av spillet. Utgivelse enda ikke annonsert av Smilegate.
-
Control : Gikk under kodenavn prosjekt 7 til det ble lansert med navn under E3 2018, og fikk mye positiv presse. I Mai 2017 ble det annonsert at 505 Games står for markedsføring/publisering av spillet, samt at de finansierer 7.7MEUR av spillet (Remedy beholder alle rettigheter til merkevaren)
Control Gameplay -
Uannonsert prosjekt : Ikke stort er delt om dette annet enn at de skalerte opp produksjonen i starten av 2018.
Finansene ser OK ut. Leverte positivt resultat i 2016 (1.6MEUR) og 2017 (0.9MEUR), hvor inntektene hovedsaklig stammer fra work for hire og finansiering fra 505 games + noe inntekt fra AW og QB.
Cash ser derimot litt hairy ut. 14MEUR pr H1 18, og med cashburn på 6MEUR i H1 18 har de bare penger til ca Q3 2019. Control tenker jeg ikke er ute før Høsten 2019, mens Crossfire 2 bør være på trappene før den tid. Så spørs det hvordan avtalen der er. Får de penger fra salg i ettertid, eller er det kun upfront for arbeidet de gjør. Fant lite/ingen info om det, så om noen andre kommer over noe, please share
Remedy årsrapport 2017
Remedy H1 2018 presentasjon
Remedy H1 2018 sammendrag