Burde kanskje hatt noen aksjer i remedy …
EDIT:
Blir interessant å se hvordan salget blir og ser de fremdeles ligger bak The Lord of the Rings: Return to Moria på EGS ( ingen av de er på steam ).
Burde kanskje hatt noen aksjer i remedy …
EDIT:
Blir interessant å se hvordan salget blir og ser de fremdeles ligger bak The Lord of the Rings: Return to Moria på EGS ( ingen av de er på steam ).
Ja salget blir spennende. Det er ingen tvil om at remedy lager spill som kritikerne elsker. Det gjorde de også med control, men det tok lang tid før salget tok av på control. Det var vel først etter alle game of the year prisene at det solgte bra. Spillene er nok litt sære, noe som ikke passer for alle, men kanskje mange nok. At de nå satser på survival horror hjelper nok godt på salget.
Fulgte litt med for en tid siden og så at når det store nyhetsslippet kom var det pump og dump som gjaldt.
Er du sikker på det ? Det er jo en relativt stor investering i de spillene og tenker det tar litt tid før publisher har fått tilbake det de har investert . Etter release av control i 2019 hadde vel remedy høyere inntekter i 2020-2022 enn i releaseåret. Er nok derfor at Remedy beholdt outlooken i h1 rapporten :
EDIT: Ser ut som om du iallfall har delvis rett i det du sier :
https://screenrant.com/control-selling-faster-best-month-alan-wake/
Tenker at launch kun på EGS i 2019 ikke var positivt for salget på pc.
Egs er noe annet nå og alan wake er en sterkere ip.tror vel alt i alt at dette skal bli ok for remedy
Ja men merker jeg er litt skeptisk når AW2 fremdeles ligger bak Return to Moria på top sellers.
EDIT:
Lurer på hva slags reviews det hadde fått på steam. Ser f.eks at Cities II var nede på 25-27% positive noen timer etter launch og mange av de negative reviewene var pga performance :
On a PC, if you’re installing it on an SSD or, god forbid, an HDD, be prepared for slowdowns. I noticed that on an SSD, my sound would stutter and go out of sync really often. Once I moved the game to an NVME, all of that stopped. This is a demanding title!
I do have issues with the game, though. It relies HEAVILY on jump scares and bright flashes, and I haven’t at least found a way to turn these off. They’re extremely taxing for my neurodivergent mind, and require that I take a break far more often than normal.
https://x.com/JoonatanItkonen/status/1717529901656342789?s=20
Var nr 1 et pr dager for release også.
Ligget betydeligere lenger der enn control gjorde i sin tid iværtfall. AW remaster gjør det bra og!
Tror dere Remedy kommer til å kommunisere noe om antall solgte spill etter en uke/måned?
Håper det. Epic publishing ønsker vel kanskje og å fremme seg som publisher, så kan være smart av de å vise at de får til en suksess
https://x.com/michal_zbr/status/1718604453366956502?s=46&t=mSCnXZqWFNPfvMpwlFbLXw
Forhåpentligvis genererer aw2 flere slike tanker rundt om
Q3 rapport
De var jo veldig forsiktige med hva de forventet fra Alan Wake 2. jeg håper de undervurderer Google trends ser lovende ut synes jeg:
De er Finner. Uberkonservative😅
Hadde håpet på “Remedys raskest selgende spill noensinne”, men de kunne ikke spandere på seg det engang.
Enig at google trends ser bra ut, men spiderman 2 der kan vel ikke stemme?
Forøvrig bra ut på mine sammenligninger også.
Ja tror det stemmer. Husker jeg måtte langt tilbake i rapportene for å finne det sist jeg sjekket
Tror de selger helt greit.
600k på en uke er forsåvidt innafor. Vesentlig mye bedre enn control og remedy spillene har jo evig tail.
Tipper de vinnere minimum 1 kategori under game awards og blir nominert for GOTY. Det vil hjelpe på salget.
De har allerede flere eiere enn f.eks lords of the fallen (som rapporterte 1 mill på en uke) på psnthropies og trueachievements.
Begynner å se veldig bra ut på google trends
Edit: Er google trends broken?
Begynner å se smått urealistisk ut