Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

RenoNorden (RENO)

Sitter og lurer på om jeg skal kjøpe, oppturen kan bli stor, men nedturen brutal, noen som har noen tanker?

Var med fra 5.4 til 7 kroner på en trade. Kan være lurt å følge med på momentum i aksjen, og ha en varsel for børsmeldinger. De er i samtaler med lånegivere/bankene nå, så det kan gå begge veier, men med et positivt utfall kan aksjen fort doble seg igjen. Tror ikke det er lurt å sitte over natten i den aksjen

takker, mener du at sjansen for konkurs er større enn at det går bra?

Selv tror jeg ikke på konkurs, og det er heller ingen emisjonsfare når de har en halv milliard i cash. Men jeg vet for lite om selskapet til å uttale meg. Eneste jeg vet er at det kan være en god trade om det går i orden

kjøpt noen lodd, oppturen er for stor til at jeg kan la være hehe

1 Like

danskene tar det hele med ro heldigvis :wink:

hmm unormalt h;yt opp fra start idag :relaxed:

1 Like

bedre og bedre dag for dag trallala :grinning:

1 Like

Er det tia for å selge når et styremedlem går på dagen, midt i ei krise? :sleepy:

Med forbehold om at jeg ikke har fulgt selskapet og kursen særlig tett den siste tiden:

Ja, at styremedlemmer går på dagen er et rødt flagg.
Kursen i selskapet har steget på oppsigelser av aktive kontrakter, det forteller noe om ledelsens evne til å by riktig pris på renovasjonskontrakter.
Hville endringer har skjedd som tilsier at de skal vinne fremtidige kontrakter på lønnsomme villkår?

Når jeg var inne i RENO, så dukket det også opp utfordringer med leveransen av søppelbiler. Er dette gått i orden nå? Eksisterer fortsatt disse utfordringene?

Er det gjort grep som skulle bedre lønnsomheten i selskapet?

Min oppfatning er at selskapet sakte styrer mot en konkurs, men de skal først bruke opp emisjonspengene på lønn. Du har muligens gjort en grei trade her, isåfall er det på tide å ta gevinsten og gå.

RenoNorden er en aksje jeg ville styrt unna. Det stinker av hele operasjonen og det må store endringer - og legitime kontrakter - til før jeg ville vurdert denne igjen. Kan helt klart gå positivt noen dager, for så å halveres på et blunk.

De har hatt en fin reise den siste måneden, med drøye 40% opp. Har man vært med på denne reisen, er det et fint sted å ta ut pengene og finne noe tryggere å investere i. :slight_smile:

RENO:HYRET CARNEGIE FOR SALG AV HELE ELLER DELER AV SELSKAPET

Oslo (TDN Finans): RenoNorden har mottatt betinget interesse for bud på hele eller deler av selskapet og har hyret inn Carnegie som rådgiver for å legge til rette for en bredere prosess, melder selskapet tirsdag.
Prosessen ventes å bli konkludert innen utgangen av fjerde kvartal 2017.

Ser ut som det blir konkurssalg?

Godt jeg solgte da, takker for gode råd, har kun 1000 aksjer igjen :+1:

5 Likes

Emisjonspengene blir brukt…

1 Like

Godt jeg kom meg ut hehe

1 Like

Jepp. Det ser heller mørkt ut

RenoNorden ASA: File for bankruptcy
Tekst
RenoNorden AS has since 6. September entered into new
negotiations with certain municipalities in order to
terminate nine unprofitable customer contracts entered into
in 2015 and first half of 2016. A prerequisite for the
municipalities for accepting termination has been equal
treatment of all the municipalities involved. The company
has failed to achieve a satisfactory solution and have
informed its parent and lenders thereof today. Based on
this, RenoNorden ASA`s lenders, DNB and Den Danske Bank
(“the Banks”), have announced that no further funds will be
available to either RenoNorden AS or RenoNorden ASA.
Subsequently, both entities will file for bankruptcy without
undue delay.

The Banks have stated that they intend to offer financing to
the subsidiaries in Denmark, Sweden and Finland on an
independent basis to support their continued business. The
dialogue in this respect will be carried out between the
Banks and each of the subsidiaries.

1 Like

Fytti for en aksje dette har vært.

Det må da bli rettsaker ut av dette, de burde jo kastet kortene og gått til skifteretten i vinter istedet for å kjøre en totalt nytteløs emisjon? Er ikke dette på grensen til kriminelt?

3 Likes

da var skandalen et faktum…