Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Resqunit AS

https://bit.ly/3sZKdFo

1 Like

I lys av kurs utviklingen i 2022 så får vi håpe at CEO walk the talk :slight_smile:
hentet fra linkedin:

Dear friends,

As we approach the last half of the last month of the year, it’s natural to reflect on the accomplishments and challenges of the past 12 months. For many of us, this year has been one like no other, with unforeseen obstacles and uncertainties. But despite these challenges, we have persevered and continued to push forward.

But this last month of the year is also a time to focus on making this year one to remember. It’s a time to double down on our efforts, to take risks, and to seize opportunities that will help us grow and thrive in the coming year.

As business leaders, we have the power to inspire and motivate those around us. Let’s use this power to create a positive and productive atmosphere in the workplace, one that encourages creativity, innovation, and collaboration. Let’s challenge ourselves and our teams to think outside the box and to take on new and exciting projects.

Let’s make this last month of the year one to remember, not just for ourselves, but for our teams, our companies, and our communities.

Here’s to an unforgettable final month of the year and an even more exciting year ahead!

2 Likes

Mulig å plukke noen tusen aksjer under 4 nå, billigsalg. Anbefaler å lese siste brev fra ceo, en del bra der mellom linjene.

Ja, endel som er utålmodig. Samtidig så har selskapet lagt opp til det selv med 0 status på antall leverte og fakturerte enheter. Usikkerheten de skapte ved meldingen i november med produksjonsstans i Kina ryddet de heldigvis oppi via sosiale medier men ikke sikkert at alle har fått det med seg at produksjonen startet opp igjen.

For de som følger dem på linkedin så var det jo også litt uheldig at de 2 uker før jul maner til ekstra innsats i desember for å oppnå resultater, før de tar liv av den ved å ønske god jul uken før jul, som fremsto som om de tok tidlig vinterferie.

Nå er det på tide at de leverer som de sier. Blir for mye dårlig kommunikasjon og “lovnader” som de ikke lever opp til. Farlig egenskap i aksjemarkedet.

Nå er det så og si null volum og handel i aksjen siden lansering som forventet da de ikke hoppet på euronext growth hypen men gikk på nasdaq i Sverige isteden, klokt valg av børs selv om rart å notere seg vel to år før det skjer salg på industriell skala - det blir vel ikke fungerende butikk her før tidlig 2024, men forventer mye som spikres på plass i år, nå har de jo fått gjennombrudsordre og mer kommer.

Får de fart på data delen blir dette brennhett på børs, selv om “kun” redningsbøyen i sine forskjellige versjoner selv om ikke like hipp som data innsamling og behandling er hjørnesteinen i selskapet både for salg og konsept, data delen er bare bonus på toppen med potensielle abonnementsintekter.

I forhold til presentasjonen de ga ut så forventer de omsetning på 100 mill i år bare på bøyen.

Forventet omsetning 2022 var 10 mill. Tviler på at de har fakturert noe pga div. utfordringer.

Ordre reserve er 10 mill og samme kunde vil nok bestille langt mer i Q1 om salget går bra nå som leveransene kommer. Div. prospekter som de jobber med er mer enn 15 mill, som fremstår litt lite om de skal nå 100 mill i år. Hjelper uansett å ha et fysisk produkt å løpe rundt med men skuffende at det så langt ikke er mulig å få tak i her i Norge. Blir produsert i Danmark så kort distanse til hjemme markedet hvor det kan konverteres til cash. Håper det er i butikkene til båtsesongen starter.

Svært overraskende om det ikke blir forsinkelser pga covid røra i Kina, er ikke optimistisk på omsetning på 100mill heller men forventer ikke lønnsomhet før 2024 men mye som skal på plass i år som jeg har grunn til å tro er i rute fra info som er kommet. Konseptet og ideen er uansett fortsatt fantastisk og nåværende børsverdi på 45m sek er et røverkjøp basert på svært lavt antall askjer tilgjengelig for handel og svært få og små transaksjoner. Ser at fusjoneringen med global ocean data skjedde formelt på papiret nå i Januar.

Fortsetter diskusjonen fra Resqunit AS:

Jeg ser at flere av dere begynner å bli utålmodige.
Dette er ikke så rart med all den tåkelagde informasjonen som kommer fra selskapets ledelse.

Har noen sett aksjeeier boken? Jeg registrerer at den er etterlyst av flere.

Ingen av prognosene som er laget de siste årene har slått til.
Kursen er på et historisk bunnivå.

Om noen synes jeg klager, så gjør jeg det. Selskapet trenger en kursendring, kanskje noen bør vurdere sin stilling.

Et siste spørsmål alle bør stille seg er: Hva er pengene som kom inn i siste emisjon brukt til?
Selskapet måtte ta opp lån for å finansiere produksjonen av første ordre.
Jeg bare spør???

Emisjons pengene ble brukt på å iverksette produksjon så en kan starte leveranser. Spørs hvor enkelt det er å iverksette store leveranser da det binder opp mye kapital så lenge det er Resqunit som må finansiere dette. Nå når leveransene starter så bør Resqunit kunne være tøffere opp mot leverandører og kunder mht. kredit tid.

Mht. lovnader så ble det brukt unnskyldninger som høye transport kostnader og mangel på data komponenter alt for lenge. Ledelsen føler nok på presset. Styre grossistene er jeg mer usikker på, og det er nok der det bør skiftes ut endel…

Hvis ResqUnit skal kunne omsette for 100M i 2023, trenger de ikke bare enormt med kapital som de ikke har.

100M/300(Estimert salgs pris pr. enhet) = 333 333 enheter. I hver kontainer går det ca. 5000 enheter = 66 kontainere i 2023 eller mer enn en kontainer hver uke året rundt, men de trenger også å få til en fungerende produksjon / distribusjon løsning som er svært tidskrevende.

De har enda ikke greid å levere den første ordren til Canada som skulle leveres i 2022/2023.

For meg ser dette ut som en boble.

Produkter som selger vil kundene forskuddsbetale for. Gjelder bare å produsere & levere nå… De har outsourcet produksjonen så det er leverandører som tar risikoen.

Vil tro de har salgsaktiviteter på gang som vil kunne ta volumet de har skissert.

tusen takk for billig aksjeras idag :partying_face:

Jo er for så vidt enig med deg men fortjenesten pr. kontainer er så liten i forhold til produksjonsprisen at de er nødt til å skaffe mer kapital ved masse levering.

Og nå er det også kommet konkurrenter som gjør samme løsning: https://www.seame.net/

Plass til mange løsninger etterhvert, men akkurat den løsningen der så ekstremt hjemmesnekret ut.

“Konkurrent” i dette segmentet blir litt som batteriindustrien - markedet kommer til å ha eksploderende etterspørsel som tilbudet ikke kan dekke. SeaMe ser ut til å være en håndfull år bak Resqunit i beste fall, konkurranse er som kjent skjerpende og nå i startup fasen er nesten ingenting bedre unntatt flere salgsordre som de som vet vet kommer.

Aksjeeierboken har jeg fått på forespørsel. Værre er det å finne frem i den, for den er ikke sortert og samtidig låst for editering, herunder sortering.

Noen nye svensker eller fra Hansen familien?

Det har nok kommet en ny utskrift siden jeg fikk en kopi. Har ikke etterspurt den aller siste aksjeboken ennå. Den bør være klar nå for q4 vil jeg anta.

Med mindre ceo eller sig dumper aksjer ser jeg ikke relevans i akjseoversikt, ingenting som har endret seg i caset, ceo kjenner selskapet Sig kjenner segmentet/realitetene i fikeindustrien. Som andre har nevnt, emisjon fylt kjapt på 5, aksjen er på salg nå da utålmodige folk/trenger penger har dumpet akjer ned til 3.6 som jeg tror var aller første emisjonspris.