Selskapet har sagt at driften vil gå i pluss i løpet av høsten. Turen og salgs turneen i Canada i september vil kunne gi denne aksjen løftet vi venter på. Produksjonen som har vært en stor flaskehals med lange frakt distanser ble som nevnt flyttet til Portugal for å bedre lønnsomheten og skal ha gitt store besparelser samtidig som transporten skjer fortere. I tillegg har de startet salg fra egen nettbutikk som nok også hjelper på lønnsomheten.
Nyheter fra 8. juni 2022, link her og her
$31 i inntekt per stykk ca 80% bruttomargin.
Scorpion: Jeg har problemer med å tro at volumene skal komme fra nettsiden, med salg av en og en? Må være en større grad av store avtaler for å drive dette…
Det er definitivt et teoretisk marked her, men spørsmålet er om de faktisk får opp produksjonskapasitet og klarer å levere dette volumet, og om kundene er der…
(Investerte første gang i 2019, begynner så smått å håpe på resultater snart;))
For ordens skyld, min skepsis er mest knyttet til hvor små volumer børsmeldes når de skal selge slike store volumer…nå er det H1 rapportering neste uke, så satser på at de kan melde enn backlog e.l…
Så er aksjen i seg selv et spørsmål - er det i det hele tatt likviditet i denne aksjen til å få noen reell bevegelse?
Jeg mistenker nok at siste avtalen på kun 1 500 enheter ble børsmeldt fordi det representerer at en regjering er med på omstillingen. De satser nok på at det skal trigge at andre følger etter.
Når det kommer til bevegelse av aksjen er det alltids mulig å referere til dagen de annonserte Shippagan-avtalen. Ble omsatt 269k aksjer den dagen, samt 159k og 97k de to påfølgende dagene.
Dette blir vel aldri en aksje med penger å hente på børspekulering med det første, 12mill aksjer hvor mye er låst blandt topp20 som sitter musestille siden lansering. Det som blir omsatt på børs er ørsmå volumer, man kan jo lett påvirke kurs her som enkeltaksjonær.
Ceo har vel sagt at selskapet per idag er fullfinansiert og vil generere profitt for aksjonærer snart, så dette blir vel en utbytteaksje på sikt. Når/hvis data delen tar av vil det selvfølgelig bli kursløft og oppmerksomhet men jeg blir overasket om det skjer før tre fire fem års tid. Har man langsiktig horisont tror jeg Resqunit er et ekstremt godt investeringsobject, trenger man cash nå og da innen få års tid er et nok lurere å se på andre alternativer der man kan komme seg ut når man vil da denne har såpass lavt volum, dette tror jeg ikke endres på et par år, men tror det kan bli vanskelig å komme seg inn under 5 når det blir normal drift her, kansje fra og med i år.
Skulle vel egentlig aldri vært på børs…en illikvid aksje tilnærmet uten inntekter er vel bortkastet energi på børs. Og hvis dette blir en suksess må det vel forventes at dette blir kjøpt opp av en større leverandør til fiskeriindustrien, heller enn at dette varer lenge på børs…
Noen som vet om de har sagt noe om faktisk produksjonskapasitet?
Tror ikke det er problemer med produksjonen, heller at de ikke får solgt disse enhetene. Blir spennende med kvartal regnskapet.
Halvårsrapport - noen tanker?
I praksis ingen info i det hele tatt om produksjonskapasitet, ordrereserve e.l…så er vel bare å fortsette å vente på at de skal levere på salg?
Ser at de ikke enda har levert den store åpningsordren til Canada ($1 Mill) som skulle leveres 50% i fjor og 50% i år.
Også ut fra salget på : 587 982 kan de ikke ha levert med enn 1000 enheter i år.
Utgiftene forsetter i full fart og lik null i salg. Er dette bare en ny boble?
Det som står mellom linjene er at de ikke “rakk” å levere til Canada i vår og at dette derfor nå kommer i september ved “lansering” i Canada. Enig i at rapporten mangler konkret informasjon noe som er skuffende.
Helt enig i at selskapet aldri skulle vært på børs på nåværende tidspunkt, men reell verdi i selskapet er godt over nåværende kurs som stort sett er småsalg rett over første emisjonskurs på 3.6 eller så.
De vil ikke ha noen problemer med å selge produktet og kommende variasjoner av den lille gule for større utstyr og har distribusjonsavtaler, men ser ikke at det blir “vanlig” positiv butikkdrift her før tidligst slutten av neste år.
Som sagt, altfor tidlig børsnotering. Da det er sagt er det etter min mening svært god inngangspris under 4 kroner, dette er et selskap som etter min mening har enhjørningspotensial når de satser på data innsamlingen de har planlagt. Helt korrekt har de bestemt seg for å få det fysiske produktene opp å gå først før de satser videre på datainnsamling.
Når jeg ser på selskapet over tid har de stort sett positive nyheter og hendelser, mao. ledelsen vet hva de gjør. Jeg har stor tro på selskapet som men som sagt før her så tror jeg ikke Resqunit blir en tradingaksje a la kahoot, med kun 12mill aksjer tilgjengelig og storeiere som sitter svært stille på sine aksjer så blir dette på sikt et utbytteselskap og/eller en oppkjøpskandidat. Godt over dagens kurs.
Virker litt uprofesjonelt hele selskapet dessverre.
Endel som har kastet kortene nå med ingen kjøper side.
Synes det fungerer dårlig for selskapet å være på børs og at det setter selskapet langt tilbake.
Verste jeg har sett… er jo 70% ned på knappe 300.000 i omsetning siste uka. Hvor er ledelsen?
Aksjekurs er ikke alltid en refleksjon av virkeligheten, her er det billig inngang men med så lav omsetning i aksjen kan man risikere å bli sittende fast hvis man skulle trenge tilgang til midlene.
Resqunit gikk på børs for å bedre prisingen, sikre likviditet og gjøre det enklere å bygge selskapet. Interessen fra svenskene er fraværende, samtidig som selskapet ikke har vært klar for børs heller.
Håper selskapet tas av børs asap og bygges opp utenfor.
Det virker vel i ettertid som de gikk på børs uten noen plan om hvorfor, som da ble forsterket at de gikk på børs i Sverige og etterhvert at hele markedet for denne type selskaper kollapset…2 kr/aksjen som de var på her om dagen var på nivå med Dealflow-emisjonen for 4 år siden…
De sender nå rapporter til børsen hver 6. mnd, og når de da ikke utnytter H1 rapporten til å si noe som helst blir det tynt.
Og spørs om det å bli tatt av børs ville vært så positivt for oss mindre aksjonærer…mgmt og Sig ville uansett fått beholde aksjene, så er vel like greit å bli værende og krysse fingre;)
For denne type selskaper så er det enklere å hente penger fra profesjonelle investorer utenfor børs og styre prisingen.
Ingen større investorer har kjøpt noe særlig med aksjer i Resqunit via børs og retail investorene har ikke kjøpt noe særlig.
Enig i det -men det er vel heller sjeldent at selskaper bare velger å avregistrere seg fra børs. Mer sannsynlig at mgmt + finansiell eier hadde plukket selskapet av børs til en kurs for å utvikle selskapet…
Så da er spørsmålet hva er best for småaksjonærene;)
Det beste for småaksjonærene vil jeg si er verdiutvikling samt mulighet for omsetning av aksjene. Selskapet har omsatt aksjer selv tidligere for aksjonærer som vil ut og kan sikker gjøre det igjen. Hvis ikke så er det alternative børser.