Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Rhovac: Teknisk Analyse (RHOVAC)

Rhovac ser ut å smelle. Kan bli en fin trade

1 Like

Noe news i emning eller bare rent teknisk?

Fundamentala ser bra ut og kassan er full, den skal holde ut hele veien. Godkjente patent i alla viktige deler av verden, og de fikk godkjent att begynne fas 1. Første pasient blir behandlet nå i februari, vi får sikkert ett PM om det innen 1-2 uker. Bolaget jobber med immunterapi vilket selvfølgelig er ett meget hett tema om dagene. Selskapet har en BV på 78 Msek idag, jmf det med peers så finnes det selvfølgelig en fin oppside.

Ett annet bolag verdt å holde koll på er Synact. Jag skrev litt om den i begynnelsen av Januar på shareville om kjøpsignal. Siden dess har aksjen gått 15% og jobber fortsatt over MA med starke kjøpsignaler hele veien.

Der ventes nyhet om start av Fas 1 som blev beregnet å komme nå i februar av VD. Teknisk analyse viser att neste motstånd om vi bryter på oppsidan, cirka 50 øre opp så er neste motstånd runt 9.50-10kr. Her finnes det alltså mulighet å hente 2-2.5kr i vinst.

@babyrage

Takk for at du deler. Jeg er meget interessert i Svensk biotek, ser det er mange flere selskap der enn her hjemme. Jeg skrev en lengre post om Saniona her på forumet (bare søk) som jeg desverre måtte gå ut av da Funcom begynte å stikke opp. Saniona tror jeg har en meget bra foretningsmodell og oppsiden der er ca. 70-80SEK (en dobling fra dagens nivå?).

Fortsett å informer her du - skal lese meg opp på Rhovac :slight_smile:

Yupp Saniona er ett av de bedre svenske biotech bolag som finnes spør du meg. De har en ekstremt fin ledelse og tar virkelig hånd om sine aksjeeiere. Har aksjen selv på listen om bolag jag vill kjøpe i framtiden, men handler mye utifra TA. Eier kun ett bolag på fundamenta.

Tekniske bilden i Saniona ser grei ut, men jag tror jag kan hente mer prosenter i feks Rhovac, Synact og Redwood om dagene. Men det er hvertfall på kjøplisten!

Ja som du sier, Sverige har 15-20x mer bolag innen biotech så det krever mer stockpicking en her i Norge. Og svenske selskapen er mer påvirket av makrohendelser enn de norske. Bare se på Targovax, Nano og PCI som alle gikk 100-600% når det fantes mye usikkerhet i biotech sektorn og hva trump ønsket. Hade selv alle 3 aksjer under bevaking men kjøpte ingenting. Blev en runde i Targovax men ikke mye mer.

Jeg prøver å sitte long i Biotec da jeg har funnet ut de er vanskelige å trade ut fra TA pga. news flow? Har 70% av portoføljen i Nano nå, greit i pluss der, kjøpte PCIB i dag da det så ut som den skulle stikke men bare en liten post. Skal lese meg opp på Rovach i kveld :slight_smile:

Jeg fikk også godt inntrykk av Saniona, desverre er det litt “kjedelig” aksje når det er en stund til neste melding?

Alle de tre i Norge du beskriver tror jeg vil gå mye i år, men hvis du spør meg hvem av dem som vil lykkes helt ut må jeg si Nano :smile:

P.S - bor du i Sverige? Du skriver bra norsk til å være svensk :slight_smile:

Ja det er tre bolag med flott momentum atm, men jag avvaktar til bedre ingang.

Japp jag er svensk, bodd i Norge i 9 år. Norsk kjereste, studert i Norge osv osv. Takk =)

Jeg liker utrykket “bolag” :smile:

Jeg liker uttrykket förhoppningsbolag, forhåpningsselskap høres litt tamt ut.

Har du en liste på alle biotek selskap i Sverige med mcap inkludert?

Satt og så på Rovach chartet. På Investing.com fikk jeg opp Bearish dark cloud cover. Reversal pattern. RSI er ikke høy i aksjen og den har ikke gått mye, så jeg skjønner ikke hva som skal gjøre at den går nå? Ser de skal (er?) i gang med fase I/II - men dette er vel allerede innbakt i kursen?

Hvorfor fikk de inn så lite penger i emisjonen? 8MSEK er ikke noe å skrive hjem om? :slight_smile:

Aksjen blev overtecknet for 556%. Notering bringet in 20 Msek og med TO1 fikk de in 8.8 Msek. I januari i år gjorde de en riktet emissjon for Swedish Growth funds hvilket bringet in ytterligere 1,4 Msek. Så kassan er sterk.

Siden notering har de tecknet avtal for produksjon av produkten med Carbogen Amcis, positiva tox resultat, tecknet avtal for start av fas I/II og fått patent godkjennende i Europa og Japan.

Spør du meg er meget lite av dette priset in i aksjen då bolaget vurderes till rundt 60 Msek med kassa fjernet. Men jag merker sentimentet for biotech i Sverige er ikke stort nå. Finnes likheter med i 2015, når disse type selskaper begynte sitt rally etter large-cap var “ferdig”. Dette skjedde i rundt mars/april. Får se om det blir likt i år.

Du kan finne selskaper i Sverige idag som hverken har avtaler, patent eller kasse men vurderes 2-3x mer en selskaper som “fortjener” det. Jag tror att markedet ikke hittet disse bolagen ennå. Kan hende vi ikke får en lengre opptur forren intresset blir større. Rhovac har fex 873 eier per idag på Avanza, nordnet vet jag ikke. Jmf det med fex Wnt Research som har 1 produkt i klinisk Fas 1 studie akkurat nå, 2447 eiere på Avanza plus en del på Nordnet, bolaget vurderes til 303 Msek og de har mest sannsynligvis en emissjon på gang da kassen er svak, plus insider selg. Så tror mye handler om intresse og hva markedet funnet frem till i disse förhoppningsbolag som Holmes så fint presiserte.

2 Likes

Rhovac ser bra ut før en swing. Har kjøpt en posisjon med tight stop-loss. Kan vi bryta og stenge over trendlinje på nedsiden kan vi kanskje teste nye høyder. Selskapet utfør nå sin Fas I studie inom prostata og lungekreft, de har en børsverdi på lave 50 Msek.

Rød linje indikerar selg om kursen stenger under. Blå linje indikerer kjøp vid steng over.

Fast forward 1 year - RhoVac 50 kr zZz

1 Like

Er bare opp 800% på et år da :slight_smile:

1 Like

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Christian (1 likes)
  1. @babyrage (1 likes)

Gratulerer!

Gått fint siste måneden :dart:

Leverer på rød dag som en av to aksjer !

58,87% siste måneden :partying_face: Skal være litt igjen her før en eventuell utgang nå fredag :dart: Spent på morgendagen å open :+1:

1 Like