Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Det er som om de mangler helt bakkekontakt. Ja ja.

5 Likes

En mÄ selvfÞlgelig ha empati for at politikere gÄr i surr. Det mÄ vÊre ekstremt vanskelig Ä ha sÄ mange frynsegoder Ä tenke pÄ.
( Sarkasme varsel )

4 Likes

Spesielt med tanke pÄ hva hun har drevet med fÞr.

1 Like

SaksordfÞrer i trygdeskandalen. Ikke mye nÄde Ä hente for den vanlige mann/kvinne pÄ gata der.

Veldig bra at hele gjengen skal etterforskes nÄ.

8 Likes

Dette er jo akkurat det forventede muppet showet vi visste det ville bli etter regjeringsbyttet. For et sirkus :smiley:

Og forresten, tenker ogsĂ„ stortingsdirektĂžr Marianne Andreassen fra Ap kan ta hatten sin Ă„ gĂ„ i samme slengen. Hun var lynraskt pĂ„ banen og konkluderte med at denne saken ville de legge til siden, ikke nĂždvendig Ă„ se nĂŠrmere pÄ  business as usual

5 Likes

Er hun politiker?

Andreassen var statssekretÊr for Ap i fire Är pÄ 90-tallet.
Senere har hun vÊrt direktÞr i Senter for statlig Þkonomistyring og Statens lÄnekasse.
I dag fremstÄr hun som en svoren tilhenger av Þkonomisk laissez-faire som direktÞr pÄ Stortinget.

1 Like

Det kan da umulig vĂŠre en overraskelse at “jeg fortjener litt ekstra fordi jeg er sĂ„ viktig og dyktig” er en utbredt holdning blant politikere og embetsfolk i hĂžye stillinger, spesielt nĂ„r de har partiboka i orden. PĂ„ venstresiden, hĂžyresiden, og i sentrum.

Det er dog fint at man ser at problemet er greit spredt utover de forskjellige partiene som har for vane Ă„ utĂžve makt.

Bare Ă„ “rydde opp” og sĂ„ er det nok ett par Ă„r til neste skandale hvor alle skal late som om man er lamslĂ„tte fordi “dette gĂ„r pĂ„ tilliten lĂžs” osv.

4 Likes

Hele strĂžmkrisen er etter min mening designet for Ă„ gjĂžre nordmenn mer velvillige til vindkraft. For nĂ„ har vi jo “for lite kraft”

.

5 Likes

Jeg syntes vi kunne bygge atomkraftverk pÄ BÊrum for Ä produsere mer strÞm til Europa, men de finner vel en grunn til Ä bygge det i Fredrikstad i stedet :slight_smile:

5 Likes

I BÊrum mener du vel? Kan bygge det pÄ KalvÞya! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Jeg tar gjerne et atomkraftverk i hagen, hvis det fÄr fart pÄ utviklingen ^^ Ren luft med god luftfuktighet er ikke sÄ ille Ä ha i hagen :slight_smile:

Kommer dessverre ikke til Ă„ bli bygget noe atomkraftverk i Norge da :confused: “Vi har jo vannkraft” :stuck_out_tongue:

Er nok dessverre litt for dyrt Ä bygge langs sjÞen i BÊrum, ville nok blitt i et litt mindre tettbebygd strÞk langs kysten/fjorden. De mÄ ha to ting, god tilgang pÄ vann og robust infrastruktur i nÊrheten. Det finner de langs mye av kysten/fjorden :slight_smile:

3 Likes

Spiller liten rolle Ä skulle kjÞpe ut et par hus nÄr prosjektet har en kostnadsramme pÄ noen milliarder. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Men, ikke bak i min hage prinsippet gjĂžr jo det umulig :upside_down_face:

Kan ha det i min hage! :smiley:

Det er fullt mulig Ă„ legge det langs veien sĂžrover fra Oslo. Store ubebygde arealer nedover der ved vannet ^^

Bare noen forslag:

2 Likes

Pavens skjegg da, kan det brukes til noe?

Gla-nyhet pÄ fredagskvelden :slight_smile:

7 Likes

Stort trykk fra feks RS pasienter, sÄ man skal begynne med munnbind igjen? Er ikke mangelen pÄ normal eksponering av smÄ barn Ärsaken til at det er et problem denne hÞsten?

3 Likes

Nettopp.

Og:

image

3 Likes

Sikkert halve inflasjonen i usa er containerskip stuck i kÞ. Ellers hadde det vÊrt likere. SpÞrsmÄlet er om teorien min om delvis lÞsning etter jan/feb vil stemme.

Btw, dette er todelt, det koster mer og det blir mangel pÄ endel varer. Begge deler pusher opp prisene. OgsÄ har du mangel pÄ biler pga chipmangel som pusher bruktbilpris som er en vesentlig del av cpi.

SÄÄÄÄ, reverseres dette i 2022?

1 Like