Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

De hadde heller ikke en retorikk vi ikke har sett siden 40tallet. ( som MDG med Grønn ungdom i spissen har drevet med).

Jeg tror de tapte MYE på retorikken i innspurten av valget. Men de ble nok også blendet av pressen som skrev vanvittig mye om miljø.

Ser man også på fremgangen til SP som har pratet lite miljø og mye om landet. Så skjønner man jo at folk begynner å forstå at Norge er viktig for deres egen fremtid og velferd.

Og SP surret det til når de begynte å prate om det politiske spillet (statsministerkandidat) i stedet for å snakke om politikken de ønsket å føre.

Når man ser på sluttresultatet så er spørsmålet, rotet SP det egentlig til?

Eler var det mediaskap?

Vet ikke hva du sikter til? For de hadde aldri fått 22% uten god mediedekning. Så å si at de endte på 13,5% er mediene sin skyld gir liten mening.

SP falt delvis fordi media lagde mange historier om at de faller, og da trodde folk det ikke var vits å stemme på de lenger, og det ble en selvforsterkende profeti. Tror gjerdesitterne ble vippet vekk fra SP først og fremst fordi de ble fremstilt som tapere, og ingen vil stemme på tapere

Media lagde ganske mye baluba om det og begynte å forklare hvorfor egentlig før det var et faktum. «Hvorfor taper SP?» svar: lang liste av ting folk ikke liker med SP, særlig miljø. Da sprakk forspranget til SP.

Jeg sammenligner bare endelig resultat med tidligere valg.

Hva biassed meningsmålinger viser bruker jge lite tid på.

Vi er enige om at Sp er en valgvinner hvis det var poenget ditt

Poenget var at de har gjort et veldig godt valg sammenlignet med tidligere år.
( jeg synes biassed meningsmålinger er støy. noe dette valget igjen viste at de var).

Litt malapropos, men synes denne var interessant.

Ep. #190: Konspirasjonsanklager m/ Øyvind Strømmen – Debrief med Dag Sørås – Podcast – Podtail

Meningsmålinger gir jo en pekepinn og alle har vel vist at SP lå veldig godt an 1-2 mnd før valget men at de tapte store deler av oppslutningen på slutten. De gjorde det bedre enn forrige valg og til SP å være et bra valg men de tapte nok en del velgere mot slutten.
Alltid vanskelig å si nøyaktig hvorfor men for meg synes jeg meningsmålingene gikk til hodet på de og de fremstod som litt stormannsgale, samt at reklamene deres om billiger bensin og diesel virket veldig malplasserte etter klimarapporten.

1 Like

Kan også nevne at jeg ikke har hørt et pip fra SP eller sett en eneste reklame fra dem, så de har i hvert fall ikke klart å nå frem med markedsføringen til meg. Selv om jeg bruker mobil og PC veldig mye, og bør være lett å nå fram til.

1 Like

Jeg fikk bare reklame for høyre, frp og ap :joy:

1 Like

Yup, samme her, bittelitt fra SV og Rødt, men de kom det mest fra at folk delte saker om dem her. Regner også det med som markedsføring.

Fikk MDG reklame ganske tidlig, i god MDG ånd gikk den rett i papiravfall :ok_hand:

1 Like

Er radioreklame jeg sikter til. Blir litt lytting til radio på hjemmekontor :slight_smile:
Er kanskje på radio SP treffer kjernevelgerne sine :laughing:

1 Like

Jeg så mest reklame på nett fra venstre og høyre. Fikk brev fra KrF.

Ellers skjønner jeg ikke hvorfor partier som er såkalte globalister vil ha dyrere bensin i Norge. Vi har allerede dyrest i verden, mens andre land har gratis bensin. Så jeg tror ikke vi redder klimaet på den måten heller.

3 Likes

Jeg sendte min MDG-reklame i restavfallet. Var det feil av meg?!?

3 Likes

Var MDG-reklamen innpakket i plastikk?

(legger ikke ved smilefjes fordi jeg spør faktisk heeelt seriøst)

Nei, da hadde den selvfølgelig gått i matavfallet…

Til de av dere som tror det egentlig betyr noe hvor man kaster vanlig avfall, så gjør det egentlig ikke det.

Matavfall/bioavfall blir deponert, og biogass utvunnet av det. Det blir hverken til mat, gjødsel eller jord.

Restavfall blir brent, og plast og metall blir forsøkt fjernet og resirkulert, eller ender opp i askehaugen.

Papiravfall blir forsøkt gjenvunnet, men blir ikke brukt til kvalitetsprodukter. Plast og metall blir stort sett,fjernet.

1 Like