Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Jeg tror generelt ikke kommentarfelt er spesielt representative for folk flest.
Er jo stort sett ytterpunktene som gidder å kommentere. Ekstremt mye idioti i slike kommentarfelt.
Jeg kjenner faktisk ingen som ikke lever et rimelig normalt liv nå. Det er fortsatt noen få ting man merker at det er begrensninger på men den frykten du snakker om møter ikke jeg i det daglige i det heletatt.

2 Likes

Hmm ja… Det er omtrent samme som de jeg kjenner sier.

De spriter hendene til blods, går med munnbind bare de går utenfor døren, holder seg langt unna folk, deltar ikke på sosiale settinger, handler bare grytidlig om morgenen etc. etc.

Men det koster dem ingenting å gjøre det, og det er jo bare for å beskytte andre.

Gjelder sikkert ikke deg da.

1 Like

Det er jo litt rart når det er 10% av befolkningen over 18 som har fått 1. dose, men ikke andre dose? Kanskje de har fått 1. dose for nylig til å kunne få 2. dose?

Er vel minimum 4 uker man skal vente tror jeg så noe differanse mellom antallet som har tatt 1. og 2. dose må det jo nødvendigvis være men differansen kunne vært langt mindre enn den er ja.
Hørte noen hevde at man slet med å få folk til å prioritere å vaksinere seg nå. Er vist en del som ikke møter opp eller utsetter. Må vel anta at det er de minst motiverte som gjenstår nå og de er jo generelt dårligere til å prioritere vaksinering foran andre ting.

Forstår ikke hvordan du greier å trekke dette ut av det jeg sier.

Jeg spriter hendene, men har ALDRI merket noe til dette. “Spriter hendene til blods” blir bare for dumt å si, og viser tydelig at du er alt for biased. Jeg har spritet hendene hver dag siden det ble vanlig, og jeg har ikke en gang blitt tørr på hendene. Jeg tar spriten på og 5 sekund etterpå merker jeg absolutt ingenting til det. Er sikker på at du greier å kjenne at spriten etser bort huden din, men det sier mer om deg enn virkeligheten.

Som sagt går jeg kun med munnbind der det er mye folk, altså på kjøpesenter og bussen (når den er full). Hvordan du greier å vri det til at man har det på seg bare man forlater hjemmet forstår jeg virkelig ikke… Vi deltar på sosiale settinger så lenge det ikke kraftig overstiger det som er tillat. Vi handler når vi ønsker, og har aldri latt korona legge føringer for når vi skal gjøre det.

Synes generelt det du sier er helt idiotisk, for å være ærlig. Jeg prøver å holde en finslig tone, men i tillegg til å tydeligvis omgi deg med de mest ekstreme nevrotikerne som er å oppdrive (som statistisk er helt usannsynlig), så overdriver du noe helt ekstremt. Dette viser jo bare hvordan mann oppfatter verden ut fra hva man selv har bestemt seg for.

Du snakker om myndighetene som sprer frykt. Skjønner du ikke da at det å påstå “De spriter hendene til blods, går med munnbind bare de går utenfor døren, holder seg langt unna folk, deltar ikke på sosiale settinger, handler bare grytidlig om morgenen etc. etc.”, er en tilsvarende ekstremt som det du beskylder myndighetene for, bare i motsatt ende?

Hvordan du kan skrive det du skriver uten å selve forstå at du er ganske ekstrem er for meg helt ufattelig.

5 Likes

Så i praksis, så er vi ferdig med vaksineringen? Så det er bare å åpne opp? :stuck_out_tongue:

Du har sikkert ikke problem med tørre hender i utgangspunktet :wink:

1 Like

Det er helt sant. Kan forstå at enkelte får tørre hender (selv om jeg ikke kjenner til noen som har det), men å si at man “spriter hendene til blods”, som om det er helt vanlig problem, er rimelig fjernt.

1 Like

@Christian du må vel være enig i at @KitronStar sin versjon av “omtrent samme” var rimelig far off.
Men etter å vært med på koronadiskusjonen lenge så er jo ikke det noen overraskelse i det heletatt da.

1 Like

Jeg har ikke lest innlegget, men hadde jeg sikkert vært enig med deg hvis jeg gjorde det. Men man trenger ikke svare på et innlegg som er feil med mer feil :stuck_out_tongue:

Jeg husker at de endret rådene våren 2020 som @kitronstar postet link til nå. Det var i ferd med å bli et alvorlig problem. Etter endringen så har problemet vært håndterbart, også her i familien med en jente som veldig lett får tørre hender.

Linkene du legger frem nå er noe annet enn å påstå at å “sprite seg til blods” er helt normalt. Hvorfor sier du ikke da at “en del folk som spriter hendene får problem med tørre hender”. Hvorfor konstant overdrive, i stedet for å bare si det sånn det er?

Jeg sa ikke at det er normalt, jeg sa at det er flere som gjør det inkludert folk jeg kjenner.

Hvorfor prøver du å late som om det ikke finnes folk som er hysterisk livredde for covid?

1 Like

Med denne setningen har jeg jo gitt plass til disse du mener jeg later som ikke eksisterer.
Har aldri sagt at det ikke finnes folk som er hysteriske. Jeg har sagt at det får til å fremstå som vanlig er mer ekstremt enn jeg har vært vitne til. Synes da det er rart at du skal kjenne mange som er mye mer ekstreme enn de mest ekstreme menneskene jeg kjenner.
Jeg sier ikke at du lyver, men om du selv mener du ikke overdriver poengene dine, så tror jeg du sitter med en ganske annen virkelighetsoppfatning enn det som er vanlig.

2 Likes

OK!

Jeg tror ikke at folk får lungekreft av røyking, fordi jeg kjenner ingen som har fått lungekreft av røyking.

Svaret her gir ingen mening… Jeg har aldri sagt at det ikke forekommer. Tror vi ender diskusjonen her, for du ilegger meg jo meninger jeg ikke har, selv om jeg sier hva jeg mener. Hvis du med vilje skal misforstå at jeg skriver kommer vi uansett ingen vei. Oppfølgingsspørsmålene dine henger jo ikke på greip med hva jeg skriver.

2 Likes

Dette har vært retorikken fra @KitronStar så lenge han har vært på forumet.

Stråmenn og overdrivelser.

Mener kanskje du har fått en del tilbakemeldinger om det @kitronstar.

7 Likes

Jeg tenkte å delta på poker NM, men nå er det snakk om koronapass. Jeg er ikke vaksinert så blir ikke poker NM på meg. Får se hva regjeringen sier på fredag, men er vel en stor sjanse for at hysteriet ruller videre.

Da var det tilbake til politikk. Vi stengte Covid trådene fordi de alltid tok av.

Hva tror dere! Får Lysbakken være med i regjeringen, eller må han stå på gangen?

1 Like

Ja, mange som har vært takknemlige for at jeg har sagt fra både her og andre steder.

Takket være sånne som meg er vi ikke Australia i dag, verdens største fengsel.

Tilbake til politikk!

4 Likes