Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

4 Likes

Hvordan dør Gorbatsjov nå i nærmeste fremtid?

  • Forgiftes
  • Drap og “selvmord”
  • Skutt under innbrudd
  • Bilulykke
  • Drukningsulykke
  • Annet

0 stemmegivere

De to mest brukte likviderings metodene av politiske motstandere eller kritikere av Putin har jo vært “selvmord” eller forgiftning, så det blir en av disse.

1 Like
1 Like

Tilsammen med angrepet på broen ved kherson, så er det rimelig vanskelig å få forsyninger til kherson for Russland nå. Burde gå greit å fikse for Ukraina hvis de får kontroll med artilleri etter å ha tatt kherson.

4 Likes

Burde den bro ikke være mere gennemhullet? Hvad forhindrer tungere køretøjer i at passere? Er den svækket strukturelt?

Fasinerende at alle hullene har jevn avstand, og er innenfor ett av kjørefeltene. Ser en del kommentarer om at dette er psy-ops for å få russiske soldater til å forlate postene sine mens de fremdeles kan.

1 Like

Bullseye.

4 Likes

Sjarmererende gjeng disse russerne altså… :face_vomiting:

3 Likes
4 Likes
10 Likes
3 Likes

Litt selvkritikk til oss i Norge:

For det første, så klarer SB1 å pingle ut på innsamlingen, og bestemte seg for å lukke den.

For det andre, klarte vi å bare samle inn skarve 500k NOK på noen få dager, når Litauen klarte å samle inn nok til en drone på tilsvarende tid. Det er litt flaut mener jeg :sweat_smile:

3 Likes

Kanskje vi bare er bedre informert :man_shrugging:

2 Likes

Det skal sies at Ukraina har følgende på pri listen sin for himars:

  • ammo depot
  • command & control
  • luftvern
  • artilleri

Etterhvert vil droner kunne bli mer effektive igjen. Luftvernet har vist seg sårbart for himars angrep.

1 Like

Ikke glem troppeansamlinger.

Men de hører vi lite om.

Jeg tror også droner som TB2 vil kunne gjøre det greit i bomberolle igjen når UKR får slått ned russisk luftvern.

På snake island så vi uansett at de gjorde en svært god job som observasjons platform.

2 Likes

Russland har også mye færre anti luft systemer en nesten hva som helst annet.

Det er jeg ikke så sikker på, de har mye S400 og S300. Samt pantsir. og MYE eldre ting.

2 Likes

Sånn tenker du?

Yep.

1 battery, kan være opp mot 12 ! launchere + radar og CC.

1 Like