Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Kan regne med å havne på en russisk dødsliste ihvertfall. Utover det er vel leiemord forbudt. Interessant at man reklamerer for det på dette forumet.

Russiske soldater har ikke noen lovlig beskyttelse mot å bli drept av ukrainske tropper, så skjønner ikke hvorfor du kaller det drap.

4 Likes

Tja, man betaler for å få noen drept. Hva vil du kalle det?

Ganske sykt konsept og enda sykere at det reklameres for. Hvis folk hater russere så sterkt er det jo bare til å reise ned og melde seg frivillig.

Når man kan sitte hjemme å i Norge og betale for en bombe som slippes på en russisk soldat, helt til man kan dokumentere at den faktisk treffer noen, så er man i beste fall i en gråsone.

Har ikke noe imot at russere får de bombene i hodet, men når du lager er business ut av det så har det gått litt for langt.

3 Likes

Er enig i at dette er i en gråsone, og absolutt ikke noe jeg oppfordrer til å bruke selv om jeg var sleivete i fremstillingen.

Samtidig som denne tjenesten dukker opp donerer Norge AS masse ammunisjon til Ukraina - de granatene mangler tekst men er på lik linje fra deg og meg. Her er hvertfall koblingen til avsender tydeligere.

9 Likes

Hva skal Ukraina med masse broer mon tro. Skal de kanskje på offensiven? :cowboy_hat_face:

5 Likes

Forsvar.
Hvis du ikke er sosialklient betaler du antagelig skatt. Noen av pengene går til å drepe hvis Norge blir angrepet.

4 Likes

Jepp. Skal vi spleise på en med “tekinvestor” på en lapp på? :upside_down_face:

3 Likes

Det er bra at russerne også får merke krigen.

10 Likes

Åja. Så leiemord er lov?

Det er heldigvis lov å donere penger til UKR som stat og til de væpnede styrkene i Ukraina.

Man må anta at disse våpnene dreper russere.

Så legger vi den debatten død.

11 Likes

Hej Norge

det går vejen for Ukraine, håber det fortsætter, Kherson bliver befriet og Russerne trækker sig fra alle områder inden udgangen af sep.

Nok en !!!

Dansken

12 Likes

Bulgaria er et NATO land, men dette angrepet er helt sikkert ikke gjort med en missil.

2 Likes

Interessant å se hvordan de tilsynelatende tar ut russisk artilleri med ett skudd. Også må jeg si at det virker helt håpløst å drive å grave med artilleriet. Må være bedre å prøve å gjemme det?

1 Like

Historisk har man teppebombet et område fordi arty ikke er nøyaktig. Vesten har jo endre på det.

1 Like

De opererer trolig etter en utdatert doktrine. Tradisjonelt gav presisjonen til motstanderens artilleri en lav statistisk sannsynlighet for et direkte treff, så å grave ned artilleriet var rasjonell beskyttelse mot splinter.

Jeg mener dette er en indikasjon på treningsnivået til de russiske soldatene. En proffesjonell hær kan tilpasse seg forholdene på slagmarken, mens lite trenede soldater kan ha nok med å klare å operere utstyret. Dermed faller de tilbake på doktrinen, når det kommer til hvordan de skal opptre.

5 Likes

Bekreftes av flere kilder nå.

18 Likes

Det spekuleres i at det var dette toget, som ble filmet og lagt ut av en Russisk entusiast på Krim:

4 Likes

Dette er andre del tweeten over, i så fall kan det ikke være toget nevnt i youtu.be videoen

1 Like

Ser at Ukrainske myndigheter melder at de følger alle tog fra Krim med satelitt. De har veldig få rutealternativer, så de kan være enkle mål når de stopper på en stasjon.

7 Likes