Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Får potensielt høre om noen skikkelige motstands-historier i tiårene som kommer om dette. Gitt at det er sabotasje fra Ukraina som er grunnen. Høres nesten for godt ut til å være sant at dette skulle vært spesialsoldater som tar ut såpass mye inne i russiske baser. Er det fra langtrekkende missiler blir historiene litt mindre spektakulære.

2 Likes

Var muligens ekstra mange fly der nå.

Men de bildene av “hva som var der” på twitter er de samme som gamle bilder på google, så det stemmer nok ikke.

1 Like

Si det er 30.000 soldater som overgir seg (vet det er helt urealistisk), hvordan skulle Ukraina ha kapasitet til å håndtere dette? Det ville jo krevd ganske mye ressurser av forsyninger og folk.

1 Like

Elsker det

5 Likes

Sjekk linken min, så ser du hva som stod der :stuck_out_tongue:

Vladimir er jaggu ikke snau

5 Likes

– Vi ser på dette som en nøye planlagt provokasjon, fortsatte Putin, som kaller Pelosis besøk «en frekk demonstrasjon av manglende respekt for andre lands suverenitet».

Glasshus osv, hjelpes.

6 Likes

Dette er vel en tapers klassiske reaksjon, og det finnes sikkert beskrivelser av dette i psykologien.

4 Likes

Mer om Kherson.

4 Likes

Vel, de får ikke nytt luftvern i Kherson med det første.

Dersom denne artikkelen er riktig, ble en haug med S300 og S400 luftvernsystemer, samt raketter til disse slått ut under angrepet mot Dzhankoy på Krim. Systemene var ikke i drift, men under transport.

6 Likes

Tror ikke det stemmer, ser ut til å være rakettarty på filmen.

Det kan godt hende at du har rett. Jeg har imidlertid ikke sett noen bekreftelsepå at eksplosjonen var så nær jernbanelinjen.

På dette satelittbildet ser jeg ikke hvor jernbanelinjen går. Mulig at dette er ett av flere treffområder.

Bildene over er et angrep igår.

Angrepet mot jernbanestasjonen skjedde idag.

Åpenbart så mange angrep at det går i surr for meg.

1 Like

Ja idag har det vært hektisk.

De tok en flyplass idag.

Dette er før bildene fra Maxar.

image

12 SU-24М and 12 SU-25СМ

Er det som skal stå der.

Alle gleder seg til “efter rapporten” :smiley:

Er Tochka-U" Ukrainas eget system? kraftige?

Hadde vært enda mer interessant å vite om de har mistet mange piloter i angrepene. Det ser ut til å være stor knapphet på piloter, og flere eldre karer skal ha blitt rekruttert.

Det er sovjet raketter. Ukraina har en ukjent mengde av dem.

I starten av krigen hadde de opp mot 500stk i arsenalet sitt , men ingen vet hvor mange som har blitt ødelagt eller tatt over av Russere.

Tocha-u har 120km rekkevidde og en nøyaktighet på 95meter.
Kan bære biologisk, atom EMP stridshode samt tradisjonelle Fragmentation. Stridshodet skal være ca 482kg Høy eksplosiver.

Dette er et utdatert system, og det virker som ukrainerene bruker de flittig nå for å tømme lagrene.

2 Likes

Men det bildet der er altså dritgammelt. Er hentet fra Google. Her kan du få det i høyere oppløsning fra meg:

Det som i så fall også “skal stå der” er disse:

Men i beste fall, så gjorde de jo det. Og så var det altså noen som mente at russerne hadde flydd enda flere fly til denne flyplassen pga. angrepet i forrige uke.

1 Like