Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Russere har overgitt seg i hopetall i de fleste krigene de har deltatt i.

Putin kommer nok ikke å gi seg, og konflikten vil nok ikke få en offisiell slutt før han er fjernet. Men at russerene blir dyttet ut av UKR meter for meter begynner det å bli liten tvil om.

10 Likes

Er rimelig sikker på at russland ender opp med Luhansk,Donbass og Krim ikke så veldig langt frem i tid.

Ikke tror jeg Putin blir fjernet heller og om han gjør det tror jeg uansett krigen vil vedvare.

Apropos Putin skulle vel han ha vært dau for lenge siden i følge alle ekspertene som uttalte seg om kroppspråk og ansiktsfarve som visstnok indikerte alvorlig sykdom og snarlig død like etter krigens utbrudd.

De har Krim, men russere har flyktet fra krim en uke.

Luthansk har de hatt større del av siden 2014 men offansiven står i ro. Donbas står de bom fast i og mister terreng.

Så du har nok rett at de har de 3. Men at de mister dem helt virker å bli fasitt.

5 Likes

Har du sitat på det? Har ikke fått med meg det.

Jeg tviler sterkt på at de tar kherson med det første. Russland får fortsatt for mye forsyninger inn. Hvis de klarer det til jul er jeg godt fornøyd.

Situasjonen er dog ikke lett å tolke. Utenfor Kiev, så tok Ukraina bare litt før Russland en dag snudde og et par dager etter, så var de helt ute. Ukraina prøver å gjøre situasjonen uholdbar. Det blir for mye sivile og militære tap ved direkte konfrontasjon tror jeg.

3 Likes

Om det er han eller hu. Det er da ytret.

Vi kan si at Kherson-regionen definitivt vil bli frigjort innen september, og alle planene til okkupanten vil mislykkes, sa Serhij Khlan, rådgiver til Kherson-guvernøren, i et intervju med ukrainsk TV søndag.

2 Likes

De tapte Krimkrigen i 1856, ble slått av Japan i 1905, tapte i 1. Verdenskrig, ble jaget ut av Afghanistan, og ligger svært dårlig an i Ukraina.

Kanskje enklere om du nevner en krig de har vunnet, men ikke si WW2, for uten den massiv støtten fra vestmaktene så hadde de tapt den krigen og.

15 Likes

Når jeg tenker meg om så har de jo vunnet en krig på 1900-tallet, og det var mot russere.

1 Like
4 Likes

Lol, dette er nivået altså.

1 Like

Reisebrev fra Putins rike:

https://www.nrk.no/urix/korrespondentbrev_-frykt-har-overtatt-i-det-russland-jeg-kjente-1.16069485

3 Likes

Står bra til ja, er ikke så langt unna slik det var under Stalin. Mangler bare leirene i Sibir. De er allerede i gang med å drepe Ukrainere.

3 Likes

Sånn da styrer vi tilbake til det tråden handler om.

1 Like

Dagsfersk film fra krim.

Den viser det vi har sett de siste dagene, folk flykter ihopetall.

Tydelig at de som har okkupert krim ikke er veldig overbevist om at russland klarer å holde på okkupert land.

10 Likes

De er godt i gang :ukraine:

9 Likes

Rett og slett komisk, er ved en flyplass som visstnok skal ha blitt truffet 20+ ganger.

1 Like
4 Likes

Kjipt å være i Putins indre krets.

4 Likes
1 Like

Det er først når russerne tar med seg den brutale praksisen til utlandet at det blir virkelig farlig.

Fire russere har ved hjelp av kjemiske stridsmidler forsøkt å komme seg inn på en våpenfabrikk i Albania. To albanske soldater er på sykehus. Tilstanden for den ene skal være kritisk.

Russiske agenter har tidligere spengt et ammunisjonslager i Tjekkia, men denne gangen kan det bli vanskeligere for vestlige politikere å se en annen vei.

2 Likes