Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Og en populists verste fiende i demokratier… vis meg et bra land uten en viss høyt utdannet middelklasse som engasjerer seg.

5 Likes

“VI følger nøye med”

Nyhetsstudio - Ingen tiltak i Norge etter russisk mobilisering Nyhetsstudio - Ingen tiltak i Norge etter russisk mobilisering

1 Like

Synes Erdogan er ganske dårlig på å lese Putin, snakk om helbom. Dette var altså i går.

6 Likes

Vi har jo allerede masse øvelser med heimevernet + at spesialstyrkene garantert har forberedt seg lenge. Hva mer skal vi gjøre? :stuck_out_tongue:

Vi burde vel sette alt som kan flyte ut i Nordsjøen for å passe på at ingen kommer nær pengefabrikkene. Og vi burde kreve at England og Tyskland gjør det samme - kjøre en evig felles militærøvelse med forbudssoner frem til dette er over.

Og så burde vi hatt jegere med anti-dronevåpen på enhver plattform og rigg for å ta ut dette som observeres i disse dager.

13 Likes

Putin avslutter talen med å si at Russland har svært moderne atomvåpen som vil besvare enhvert brudd på deres suverenitet. Hvorfor må da hundre tusenvis sendes for å bekjempe denne NATO trusselen i Ukraina??

3 Likes

antakelig er det solid etteretnings overvåking rundt plattformer, subsea og pipelines på plass i regi av Nato systemer… men den med drone besøk var overraskende , kanskje skutt opp og returnert til fjern Rus ubåt

1 Like

Skal fantasien begynne å løpe her kan det jo være utenomjordiske som venter på retur av drone :thinking:

Putins virkelighetsoppfatning er virkelig skremmende. Støtten til Ukraina vil jo fortsette(med rette) så det eneste vi da kan gjøre er å vedde på at han ikke starter atomkrig. Som jeg oppfatter er det helt og holdent opp til han. Hvis Russland taper krigen, hva gjør han da?

Jeg tenker han med dette grepet kan forlenge tiden det tar før styrkene kollapser i Ukraina. Jeg tror han satser på at de sivile lidelsene i Ukraina blir så store at han kan få Ukraina til forhandlingsbordet. Jeg antar også at Russland vil angripe mer sivil infrastruktur for varme/elektrisitet både i okkuperte og ikke-okkuperte områder.

Da har han heltmodig forsvart de russiske grensene … En stor seier det !

Har Russland nå erklært krig mot Ukraina for å kunne gjennomføre mobilisering?

4 Likes

Norge og vår regjering som “følger nøye med” gir Russiske “fiskebåter” fri tilgang til å navigere fritt langs norskekysten for spionasje og etterretningsformål.

image

«Dette er fartøy med skarpe militære oppdrag. Flere er utstyrt med militær satellitt-, drone- og undervannsteknologi, deriblant med kapasitet til å kappe gassrør i Nordsjøen. Andre har miner om bord, og vil på kort varsel kunne minelegge områder som både Forsvaret og Nato avhenger av dersom konflikten skulle spre seg»

12 Likes

Har Hagen fått alzheimer eller er han blitt dement?

1 Like

Bør tas med en klype salt, men virker jo ikke som mobiliseringen i Russland går på skinner.

2 Likes

De fleste vet jo at Carl I har fått en salderingspost i FRP og ikke har noen særlig rolle i partiet.

Så føler det er litt skivebom fra Venstre. Hun burde heller spurt hva som skjer med Carl I.

men målet her var vel noen enkle stemmer.

5 Likes

Han skal fiske stemmer fra PDK, Demokratene, Alliansen og andre slike som har tatt ekstremistene bort fra FRP.

4 Likes

Dette blir jo bare villere og villere… godt jeg er demobilisert fra luftvernbatajon for mange år siden da de gikk fra WW2 Bofors kanoner over til raketter

1 Like

Man kommer ikke akkurat unna at Hagen representerer FRP som stortingsrepresentant. Skal Hagen få fritt leide i sin tilsynelatende higen etter å hanke inn ekstremstemmer til FRP uten at man kan holde partiet ansvarlig? Åpenbart uheldig at en norsk stortingsrepresentant kan bli benyttet som en del av Russlands propaganda.

8 Likes

Det har blitt for mye spansk rødvin på gamle Carl Ivar.

På tide at vesten gir Putler en tidsfrist på å komme seg til helvete ut.
Ellers er de uten soldater i Ukraina og uten Svartehavsflåte, pluss at Putler aldri mer kan reise utenlands uten å bli hentet til Haag.

Hack også alle TV-stasjoner i Russland og vis : “Hvem er nazisten, Putler eller verden? Velkommen til Ukraina”

2 Likes