Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4


“Statens distrikts kraftstasjon tok fyr på Sakhalin”

8 Likes
7 Likes

Pentagons talsmann kjemper tilsynelatende mot tårene når han snakker om hvor fæl Putin er. En utrolig rar forestilling. Tenk om Churchill eller Roosevelt skulle begynne å grine når de snakket om Hitler.

Galskapen til putin er nå på høyde med nord korea.

2 Likes

Churchill og Roosevelt hadde neppe tilgang til like sterke bilder og dokumentasjon.

Men jeg kan tenke meg at de som så uhyrlighetene på nært hold absolutt fikk en reaksjon.

Men det mest skremmende her er at du fortsatt ikke ser ut til å ha tatt innover deg hvor grove forbrytelser russiske soldater begår, med Putins velsignelse, og vestlige nyttige idioters bifall.

13 Likes

Hva er det du babler om? Synes bare det er bisarrt at Pentagons talsmann begynner å grine når han snakker om Putin. Har aldri sett noe lignende.

Ja, det er ganske påfallende hvor ofte du “synes bare”, når det er noen som ytrer noe negativt om Russland…

Denne krigen er den første der vi har fått bilder og video i store mengder under selve konflikten, og til og med under pågående kamper. Med bilder av drepte, myrdede og voldtatte sivilister i alle aldere. Om det ikke går inn på en, så ser man enten filtrerte nyheter, fra MSM (MoscowStream News) Eller så er man rett og slett ikke frisk i hodet. Eller en kombinasjon.

14 Likes

Så du er uenig i at det er merkelig oppførsel av en ledende militær talsmann å begynne å grine når man snakker om en statsleder man er i konflikt med? OK.

Nei det er rart at en person kan bli ille berørt når man får se beviser av voldtekt drap og ildpåsetelse av barn.

Tenk at en talsmann har følelser.

18 Likes

Talsmann? Han er admiral i marinen. Igjen, utrolig merkelig oppførsel som vi aldri har sett før i noen konflikt noe sted.

At man er ille berørt er en ting. Men jeg synes ikke det er tillitsvekkende når ledende militære begynner å grine helt ut av det blå. Kanskje jeg er gammeldags på den måten.

Plager dette deg?
Det bisarre er at enkelte her på fora forsvarer denne psykopatiske massemorderen.
At mannen viser medfølelse synes jeg er helt greit, det er da utvilsomt en god egenskap.
Empati er aldri feil.
Vil tro at ledende militære også kan ha følelser, men kan jo være at jeg tar feil her.

9 Likes

Talsmannen er en løgner. Så da får han ikke sympati når han griner. Jeg syns også det er merkelig at han griner mer generelt. Han har ikke vært i fronten akkurat. Nå lyver selvsagt Putin mye mer. Men han griner heller ikke. Hadde jeg sett video av Putin grine når han snakker om Natos såkalte grusomheter så hadde jeg fått sjokk!

1 Like

Fokuset til enkelte her inne er mildt sagt… sært, i mangel av bedre ord.

13 Likes

Han griner da ikke?! Han stopper opp og blir emosjonell… i mangel på de (politisk) rette ord ovenfor en morder og overgriper som benekter alt som har blitt gjort fra russisk side.

9 Likes

12 Likes

Nå vet jeg ikke hvilken høyde de slipper disse granatene fra, men regner med det er et stykke opp ellers ville de vel enkelt bli skutt ned. Er iallefall utrolig bra siktet…og muligens litt flaks :stuck_out_tongue: Skaper nok ganske mye frykt når man når som helst kan få en sånn i hodet…

3 Likes

Hvis Putin erklærer krig og starter en mobilisering kan dette bli en lang krig. Hvis vesten fortsetter å trappe opp våpnene de gir Ukraina kommer det ikke til å være igjen noe av det russiske militæret når dette er over, men det haster å få dette til fronten.

3 Likes

Det har vært flere som har trodd det, utfra hvordan utviklingen i krigen har vært. Inkludert Putin vennlige som tilsynelatende er kritiske mens de hisser til mobilisering. De er da selvfølgelig bare Putins løpegutter.

Tragisk, andre får fortsette det gode arbeidet med å ta ut russiske fly.

6 Likes