Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Søtt!:relaxed:

Søtt av både putin og dagbladet, som ukritisk siterer.

3 Likes

Dette var litt merkelig vil jeg påstå . Dette smører russerne og det er ikke bra.

4 Likes

Opec hadde dog vanskeligheter med å treffe taket på nåværende kvote så produksjonen blir ikke redusert på linje med kvota.

Saudi Arabia har et bra forhold til Trump familien så det hadde ikke overrasket meg om en av faktorene i spill her er at de prøver å påvirke mellomvalget i USA der høyere bensinpriser vil påføre Biden et politisk nederlag.

6 Likes

Putin sier at Russland er rede til å sende gass til Europa gjennom det ene Nord Stream2-røret som ikke ble skadet.
Der kom den!

6 Likes

Russia hints ‘certain territories will be returned’ after annexation of four Ukrainian regions

3 Likes

No fuckings kidding! Det er nesten som om de har passet på at ett rør var uskadet. :crazy_face:

Tilfeldigvis valgte de ett av de som tilhørte nord stream 2, så de kan få Tyskland til å svelge kamelen det vil være å godkjenne den til drift.

Dette er ett av flere klipp jeg har sett hvor Russland har begynt på en realitetsoppdatering.

Så er videoklipp hvor putin sier at de aldri har hatt noe i mot Ukraina osv. Aner ikke om det er ekte. Hvis det er ekte, så tenker jeg det kan være Russland som er i ferd med å trekke seg ut av Ukraina.

At 700k flyktet og mobiliseringen går dritt kan rett og slett ha blitt for mye. I hvert fall sammen med at Ukraina har knust den i lyman og kherson den siste uken.

11 Likes

To mindre russiske soldater, en mindre russisk bmp, en ekstra ukrainsk bmp.

6 Likes

Det blir bedre🤣

1 Like

Hva blir dette 12-14000 km2 frigjort på noen uker?

Det som er viktigst her er at Ukraina har slått Russland ettertrykkelig, ikke bare tatt land. Mao, det burde være lettere for dem nå enn i slutten av august.

4 Likes

Er opprettet egne kanaler hvor Russere som vil overgi seg kan ta kontakt.

Så en fyr som googlet hvordan han kunne overgi seg med en gang han fikk innkalling. Allerede før han var plassert på fronten hadde han avtalt overgivelse.

Desto mer det kommer ut Ukrainerene behandler POW humant, desto enklere blir det for Russere å overgi seg. Hvis dem har blitt foret med propaganda om kjønnslemlestelser og tortur, vil jeg tro terskelen er rimelig høy å overgi seg.

13 Likes

Propaganda er propaganda, men jeg synes det skinner igjennom at for alt det disse er gjennom, så har de troen på hva de gjør og troen på at de vil klare å få russerne ut av Ukraina.

BMP gutta får også penger for BMPen.

UKR betaler for Russisk utstyr.

Så de får 50k USD på deling.

11 Likes

Iflg det russiske tv programmet jeg så på, så skulle de med forsterkninger klare å holde fronten nå, også om to måneder, når folk er trent opp, så skulle de begynne å rykke framover.

… Mot Moskva da eller? For å styrte putin? Ikke uten grunn disse ikke har ammo? :crazy_face:

7 Likes

Det snakkes om nytt gjennombrudd ved Mylove (Kherson):

Interessant video, viser hvor raskt de ukrainske styrkene opererer:

5 Likes
6 Likes

Direktelink til artikkelen

“The Russians no longer have a firepower advantage. We smashed up all their artillery units before launching the offensive, and then we started to move ahead so fast that they didn’t even have time to fuel up and load their tanks,” said the officer. “They just fled and left everything behind.”

Så, først tok de ut russisk artilleri før de smadret gjennom frontlinjen. Høres vanskelig ut å være russer uten artilleri. Også høres det jo ut som det er noe de kan repetere til Russland er ute av Ukraina.

Jeg antar grunnen til at dette går av er lengre rekkevidde og bedre presisjon med Natovåpen. Samtidig, så få de brukt droner el for spotting.

5 Likes

Fake…

1 Like

Hva vises i den videoen? Bare gore?

Har sett så mye brutalt på nett opp gjennom, tror jeg lar vær. Blitt mere følsom med åra :grimacing:

1 Like