Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Men når det er sagt er jo dette utrolig bra ,om dette også gjelder internett ,har dette gitt Ukraina stor hjelp . Så selv om Musk er rar burde de være takknemlig .

1 Like

Russiske kilder hevder dagens offansiv ble stoppet. Det er vel de samme kildene som hevder den forrige offansiven også ble stoppet :stuck_out_tongue: og vi husker hvordan det gikk.

3 Likes
2 Likes

Veldig mange på Ukrainsk Twitter som påpeker de betaler for starlink med egne kredittkort. Bør nevnes.

3 Likes

Det faktum at ukrainere har mulighet for å betale for internett via Starlink for privat bruk klarer jeg ikke se som noe som skulle være negativt eller problematisk.

Det spørsmålet jeg tenker vi bør stille oss er hvilken psyops som har mest å tjene på å demonisere Musk nå.

2 Likes

De kan vel ikke si så mye annet. :crossed_fingers: :sweat_smile:

2 Likes

Det klarer han jo helt fint selv, ved å først tilby Krim til Russland og deretter Taiwan til Kina.

6 Likes

Er du enig i at han er den enkeltpersonen som har bidratt mest til Ukrainas kamp? Mer enn de fleste nasjoner i verden?

Minst 14.000 personer har ofret mer. Konservativt estimat

7 Likes

Sjekker de bare beredskapen?

2 Likes
3 Likes

Ondskapsfulle djeveler som frakter foreldreløse Ukrainske barn til russland .Man kan lure på om det er noen grenser for ondskap i russland ? Foreldre som er drept i krigen,får ungene forklart at de ikke vil ha noe mer og gjøre med ungene.Er nesten så jeg snart drar selv til Ukraina for og kjempe mot russland.

9 Likes

Ehh nei…!?

Verdien av den reklamen StarLink får av all denne oppmerksomheten i Ukrainia overgår lett de (eventuelle) utgiftene Musk skal ha hatt rundt donasjonene/driften.

Verdien av sånn type promotion og field testing kan knapt kvantifiseres.

10 Likes

Det er jeg helt enig i.

Men den negative effekten Elons “foot in keyboard”-tendenser på twatter har, er derimot nesten totalt ødeleggende.

Jeg tror de aller fleste er overbevist over nytteverdien til Starlink nå, samtidig som de nok ønsker seg et alternativ ganske raskt.

Jeg ville ikke blitt forbauset om Starlink blir kjøpt opp av noen, og Elon blir outet eller får en veldig perifer rolle.

5 Likes

Nei, det har funket med Tesla.

Merkevarebyggingen til flere amerikanske selskaper er til å ta av seg hatten for, konsumenter binder opp så mye identitet til å være bruker av produktene at de ender som følgere i tykt og tynt

3 Likes

Starlink er eid av SpaceX som igjen er eid av et relativt stort antall investorer som har fått slippe inn i fire emisjoner de siste årene (til stadig høyere kurser). Selskapet er antatt å skulle bli skilt ut / børsnoteres så snart selskapet har positive tall. Positive tall er ut fra investeringer vs. solgte abb. noen år unna.

3 Likes

Yep, Elon ønsker at Starlink skal være cashflow positive før en notering.

2 Likes

Her skal det terrorbombes

3 Likes