Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

RIMELIG effektivt den reloadingen.

Hvert system har egen kran og kan plukke opp ferdiglada magasin, som er lagt ut av supply gjengen.

GG putin.

14 Likes

Var ikke klar over størrelsen på disse krigsmaskinene. Har jo eget samlebånd!

10 Likes

…og krigen pågår enda :sweat:

image

2 Likes

Synes man ser det i kommentarfeltet også. Den russiske trollingen er absurd og inkonsistent, og trollene vinner ikke lenger kampene på samme måte som tidligere.

5 Likes

Må si denne boka gir ett greit innblikk om hvordan det er og har vært og dele grense med Russland.
Norge er ett unntaket, ellers har de fleste fått unngjelde.

9 Likes

Fikk tak i både den og “sovjetistan” for 100 kr stykk på ark for noen uker siden. Billig moro om man sammenligner med 110 kr for blader som Aftenposten Innsikt osv. Ikke at det er viktig å spare penger der men bøker på tilbud er ekstremt mye for pengene.

6 Likes

Ukrainske flagget vaier over Snake Island igjen. Håper det kommer til å vaie over hele Ukraina snart!!

12 Likes

Dette blir å ikke se lenger enn nesetippen.

Vesten kan ikke la en totalitær stat spise opp demokratisk styresett bit for bit.

Helt avgjørende å få sparket beina under Putin nå, og det oppnår vi kun ved å gi Ukraina alt de ønsker av våpen.

14 Likes

Rettet den for deg.

Hvis man skal få litt bredere støtte rundt omkring i verden, så tenker jeg det er slik man må ordlegge seg.

Borgerkriger er en annen sak, mye vanskeligere. Her mener jeg vesten har gjort mye rart.

Dessverre har det kommet dit ja.

Ja. Det kan også sies sånn.

Ukraina er bare en brikke i Putins spill. Med seier i denne krigen er det kun et spørsmål om tid før neste land blir angrepet.

Han angriper demokrati og fritt tankesett

4 Likes

Ukraina skjøt mao ned 85% av missilene? Dette kan være ukrainsk propaganda og det egentlig var færre enn 7 missiler som ble fyrt av fra Russland. Med tanke på hva russerne traff, så er jo dette helt håpløst militært. Det minner mer om Tyskland sine V2 raketter under andre verdenskrig. De hadde null militær effekt.

Ukraina med en stor offensiv i Kherson?

De har meldt om offansiv, men dette er også skogbrannsesong.

Dette er jo branner, jeg antar de er startet av artilleribeskytning. Det har i hvert fall vært tilfellet ellers. Skogbranner er jo gjerne kontinuerlige greier, ikke masse småbranner…

1 Like

Lang tråd, bra skrevet

Tror denne togstasjonen i Donetsk er ute av action for en stund. Med lyd på, så hører man ammunisjonen sprenges jevnt og trutt.

2 Likes

Her fyres det på alle sylindere…

4 Likes

Ja den togstasjonen var et logistikknutepunkt

1 Like

Vanligvis er det jo rimelig kjapt og greit å bygge opp togspor igjen fra bomber osv, men når det virker som det enten var et lager eller et tog fullt av ammo, så tror jeg det blir litt verre.

1 Like

360 artilleri granater type 155mm traff området. + evt alt det som eksploderte. Tror de skal jobbe litt med reperasjon :stuck_out_tongue:

1 Like

image

10 Likes