Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

According to Russian military bloggers, such as the notorious Russian ultranationalist Igor Girkin, these “unpunished” Ukrainian strikes have already forced the Russian military to be more conservative with its artillery rounds, in preparation for a possible Ukrainian counter-strike in Donbas


Ukraina må ta tilbake en liten stripe til av land, så kan de slå til mot alt av forsyningslinjer i Zaporizhzhia (hele kysten fra Krim til Mariupol) med Himars. De kan slå til mot nesten alt av depoer i Kherson allerede nå. Bare en bit neders mot Krim som er utenfor rekkevidde.

11 Likes

Så russerne bruker store ressurser på å forsøke å skape splid blandt de som donerer våpen til Ukraine.
Men så bomber de et shopping senter bogstavelig talt samtidig med at G7 diskuterer våpendonasjoner.
Og dette må vel være et ess på hånden for de amerikanere som ønsker å øke leveringen av våpen. Selv de mest rabiate republikanere får vanskelig for å selge inn at Russland har rett på Alaska.

2 Likes

Trygve? Bare å holde ut, Jonas går nok av med pensjon lenge før deg. :+1:

2 Likes

Forklarer disse tallene, høyeste på en stund. :partying_face:

8 Likes

35 tanks på en dag, tydelig at de nye våpnene gir effekt.

3 Likes

Russland prøvde seg på en elvekryssning inn i artillerirekkevidde…

2 Likes

Funker det ikke 1 gang funker det kanskje 2 ganger?

Kommet ut noen bilder av den andre krysningen. Mye som er bomba der.

1 Like

Ah, trodde alle bildene var fra den forige krysningen, dette har altså skjedd igjen?

Nå ble jeg faktisk usikker…

Det har skjedd igjen ja.

Annen krysning, litt færre tap denne gang.

2 Likes

La meg bare kjøre inn her hvor det er fire tanks slått ut. De kan vel ikke treffe meg også?

oisann…

2 Likes

USA sender flere Hilmars til Ukraina,og med raketter som har enda bedre presisjon. Men jeg stusser over rekkevidden,det må vel være 50 km ?

Nei Himars er opp til 85km og mer.

1 Like

Så, hva sier du @Evilfreud, er det NASAMS?

3 Likes

Det tror jeg ikke, sies det tar noe tid før de får Nasams.

Snakkes om dette som de allerede skal være i besittelse av.

Aspide 2000 Sparrow missile modification

1 Like

Mange her som tror at mer våpen vil løse konflikten i Ukraina, etter min mening er det feil. Russerne vil ikke gi seg, kampene og sanksjonene vil fortsette. Russerne bryr seg ikke lenger om sanksjonene, og de vil komme til å vurdere atomvåpen om de blir presset … Vi er allerede taperne når det gjelder økonomiske sanksjoner, skal vi også fremkalle en atomkrig pga to fylker i Ukraina? Russerne har aldri truet Norden, men de kan gjøre det nå når vi leverer avanserte våpen. Konflikten i Ukraina er en lokal konflikt som ikke burde utløse de konsekvenser vi ser idag. Jeg undrer meg over at mange ser på krigen som et strategisk spill hvor man skal drepe orker.

1 Like

Bryr seg kanskje litt da, selv om de sier noe annet.

4 Likes

Da kan vi like godt gi fra oss Norge ned til Stadt, så slipper vi også krig. De gir seg jo aldri likevel, og flesteparten av befolkningen i Norge bor sør for Stadt.

2 Likes

Mer våpen lar Ukraina forsvare seg . Er jo det som er greia. Russland angrep.

Og vi ser jo effekten allerede.

3 Likes

Det jeg ser er at russerne har okkupert øst-ukraina. Jeg tror vi misforstår russerne hvis vi tror at vi kan bombe de ut av disse områdene uten å starte en større krig.

1 Like