Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Russland/Ukraina debatt 5

Vanvittige tall, fortsatt ingen news?

News nÄ er vel at action skjer i aksen Svatove-Kreminna og smÄsteder vest for veien mellom dem. Veien og stedene er innen UA artillerirekkevidde.

Forresten er det rundt tall i dag. 70000 passert. Kristiansands befolkning passert. Neste er vel TromsÞ kommune (TromsÞ by er halve det tallet) og etter det er det vel Fredrikstad og Sandnes som stÄr pÄ listen fÞr vi er helt oppe pÄ nivÄ med de stÞrste byene og byomrÄdene i Norge nÄr vi kommer over 100000. Utrolige tall om de stemmer men UA og RU er mye stÞrre land enn oss.

2 Likes

Ouch!

6 Likes

Antar dette ikke stemmer inntil jeg ser mer info

Interessant at Russland sa at de ble angrepet, det gjĂžr det jo litt mer troverdig.

6 Likes

Russland kjþrer tydeligvis 3 linjer, hvor linjen bak den forrige skyter dem som trekker seg tilbake

1 Like

Er det opp til “oss”?

Eller tenker du pÄ den freden som ville senket seg om vesten sluttet Ä bry seg slik at Russland fÞrst fikk gjort seg ferdig med sin intensjon?

6 Likes

Noe sprenger jo. Men virker litt optimistisk.

2 Likes

Jeg rakk ihvertfall Ă„ se at du stilte et spĂžrsmĂ„l til meg, noe om hva jeg mente var relevant ved den kommentaren min, til krigen i Ukraina. Men den kommentaren forsvant jo fort. TrĂ„den om “bakgrunn og konsekvenser” ble lukket med begrunnelse at det var nok med “Russland/Ukraina debatt” trĂ„den. SĂ„ kommentarer om bakgrunn og konsekvenser burde det sĂ„nn sett vĂŠrt rom for her. Om da ikke hensikten med Ă„ lukke den trĂ„den om bakgrunn og konsekvenser nettopp var Ă„ hindre kommentarer om akkurat det. Mitt poeng her var at nĂ„r EU / Europa er “fucked” Ăžkonomisk sett, som pĂ„standen er i den artikkelen jeg lenket til nederst, sĂ„ skyldes det ogsĂ„ den mentaliteten som kom til uttrykk bĂ„de i den samtalen mellom Geoffrey Pyatt og Victoria Nuland med sitt “Fuck the EU” og at bĂ„de europeiske “ledere” og befolkningen her i det store og hele har funnet seg i det. Samme Victoria Nuland med hovedansvar for “europeiske saker” i det amerikanske utenriksdepartementet i 2013/14 var selvsagt ogsĂ„ involvert i avlyttingen av europeiske toppolitikere pĂ„ den tiden. Og det var bakgrunnen for den “lĂžsningen pĂ„ krisen i Ukraina” man endte opp med. Slett ingen lĂžsning i det hele tatt, men tvert imot en eskalering av krisen. Slik opptrer man nettopp nĂ„r man gir blanke faen i Europa, som Nuland og miljĂžet rundt henne helt Ă„penbart gjĂžr.

Jeg tror mange reagerer pĂ„ dine innlegg da de ofte oppleves som at du fokuserer pĂ„ “formildende omstendigheter” ved Ă„ vise til alt hva som er og har vĂŠrt galt i vesten ogsĂ„.
Alle svin som vesten har pÄ skogen, er en sak for seg som man kunne hatt en egen trÄd om, men det kan lett bli provoserende om det dras inn i en trÄd om Russland sin krig mot Ukraina, fordi den kan ikke forsvares pÄ noen som helst mÄte.

15 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Er en voldtatt dame medskyldig om hun gikk utfordrende kledd?

1 Like

Da snur vi debatten tilbake til Russland/Ukraina.

Toget er gÄtt for de som fÞler at Putin kanskje hadde noe legitimitet en gang i tiden. Eller at Nato var skyld i at Putin angrep.

Å prĂžve Ă„ overbevise folk som tror noe av det nevnt over er ikke et poeng da de er sĂ„ skada at de trenger proffesjonell hjelp

17 Likes

@Christian

Mange som fĂžlger med og prĂžver Ă„ finne ut hva som har skjedd.

8 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Mer fra UKR.

Virker Ă„ vĂŠre minst 1 b Ă„t som er truffet, samt fuel depo?

1 Like

Er ikke dette nÞyaktig det samme videoklippet som sirkulerte for noen mÄneder siden? Det skulle den gang liksom vise bÄten Moskva etter at den ble truffet, men det var vel fake.

3 Likes

Jo, ser at flere sier det er fake .

SĂ„ det er nok fake.

1 Like

“Effekten er oppnĂ„dd” 
denne kommentaren fĂ„r konspirasjonsteoretikeren i meg til Ă„ riste

1 Like

Gass i fra NordsjÞen blir vel neste mÄl i fra putin. Da er det pÄ tide at Nato gÄr til aksjon om det skjer.

4 Likes

Putin er jo en liten spĂžkefugl. Her er en klassiker.

1 Like