Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 5

Vi får bare inderlig håpe at ikke Republikanerne vinner valget!

13 Likes

Topp 5 Demokrat-kandidater for 2024

  1. Joe Biden
  2. Marianne Williamson
  3. Stacy Abrahams
  4. Pete Buttigieg
  5. Kamala Harris

For meg ser Joe Biden ut som den soleklar demokrat-kandidaten, og da blir han trolig verdens nest eldste statsleder siden nummer 1, Ali Khamanei ikke er på valg.

Inflasjon.

Interessant tråd. Republikaner som mener det er en tapssak for GOP å kritisere støtten til Ukraina. Argumentet går på at krigen sannsynligvis har fått en avklaring før presidentvalget, og med Ukrainas voksende militære styrke og russlands svekkede økonomi kommer stemningen til å gå mot sterkere Ukraina-støtte før det. De republikanere som nå er skeptiske til bistand kommer til å tape på det.

7 Likes

Ikke bra. Kunne godt hatt samme regel som Kina, ingen over 70. Kina burde holdt seg til sin egen regel.

9 Likes

Sterk demokrat kandidat på 50-55 hadde vært perfekt. En ny Obama typ.

7 Likes

Det letes med lykt og lupe.

1 Like

Altså, er det virkelig så dårlig stelt at det ikke er mulig å komme opp med en annen kandidat en Biden?

2 Likes

Gavin Newsom, guvernør i California, har av flere vært pekt ut som en god kandidat. Han har selv sagt han ikke vil stille, men hvem vet…

1 Like

Interessant utvikling:

12 Likes

Pålitelig kilde?

Det gjenstår å se. Men det har vært nevnt flere steder, uten at det nødvendigvis gjør det sant.

Finner det lite sannsynlig. I så fall må Tyrkia snu 180 grader ift. beslutningen om å kun tillate militære fartøy å forlate Svartehavet gjennom Bosporos.

Kan heller ikke se noen strategiske fordeler med at USA skulle ha skip der.

Mobile radar og observasjonsplatformer i svartehavet er jo MEGAfordel for Ukraina.

Samtidig må russerene bruke ressurser på å tracke dem.

3 Likes

Dette har de vel god kontroll på med droner i internasjonalt luftrom over Svartehavet?

1 Like

USA kan kjøre inn i svarte havet med et civilt fartøy hvis de allerede ikke har noe på plass. Fullt mulig det finns på plass fast de ikke sier noe om det.
I gamle dager hade CIA egne båter. Skulle førvåna meg veldig hvis de ikke har det nå også. Man kan ikke regne med at CIA redoviser alt de driver med, eller at det som de reoviser faktiskt er korrekt.
Men jag kan tenke meg at USA gjerne vil vise opp at dom tar inn militære fartøy før å flexe infør ryzzen.

1 Like

Er Russerne komplette idioter? Spesielt skremmende at slikt kommer fra en pensjonert general. Skjønner de ikke at dette samtidig ville ført til utslettelse av dem selv også??

Neida alle vet at Poseidon ikke finnes. :wink:

Så da er det bare å true.

4 Likes

Det er den idiotiske retorikken jeg reagerer på. Er dette representativt for større deler av befolkningen?

Ja. Det er bare å følge Julia Davis eller noen av de andre.
https://youtube.com/@russianmediamonitor

En av de litt morsommere var i går, når de lo godt over amerikanske banker - tror ikke de forstår at oljeprisen (og russlands inntekter) faller når det er uro i markedene.

4 Likes