Jeg antar dette vil være utstyr som tildels er forlatt når de trakk seg tilbake. Defekt, skadet, tom for drivstoff eller ikke mulig å få over elven.
Masse video av russiske tropper som sprenger utstyr. Er også folk som krever at de som lot være å sprenge det helikopteret ukr overtok igår blir henrettet fordi de ikke sprengte det.
Det er nok tilfellet med mye ja, men antar det har vært litt kaos mot slutten…
Ser at britisk etterretning påstår det enda er russere på feil side av dnipro som prøver å komme seg hjem
Fortsatt broen over og ikke dammen som sprenges
Jeg synes at jeg ser videoer alle steder i dag av gjensatte kjøretøy og våpen som ikke er ødelagt. Jeg tror du har rett i at soldatene sluttet å tenke på utstyret, straks de fikk hastverk med å komme seg vekk. (Har forøvrig ikke sett videoer fra krysningspunktene.)
ALOT OF WEAPONS LEFT BEHIND.
Spennende ;D
Lo litt, Men Russerene stjal jo alle dyrene i Kherson zoo.
Ukraina tar ut en panserkolonne.
Satser på at russerne syntes det var for risky å ta med panseret sitt over Dnipro, så det er nok igjen til å utstyre en ny ukrainsk brigade.
Godt poeng, hvis det er mye tungt utstyr som står igjen, så kan Ukraina brukte det, mens Russland vil mangle det.
Worst case har russerene sprengt masse tstyr som de aldri kan bruke igjen mens ukraina enda har sitt. Vil uansett være tonnevis med reservedeler som kan plukkes ut
De har jo etterlatt seg ganske mange apekatter da.
Despoter / pariastater finner hverandre lett:
Nesten 5000 km2 frigjort er ikke verst. Jeg tipper det neste trekket blir å ødelegge forsyningslinjene til Zaporizhzhia. Så de kan ta tilbake den regionen også uten alt for mye direkte kamper.
«Å nei, så inhumant å bli underholdt av å se på krigsvideoer av russiske enheter som ødelegges. Hun ukrainske bestemoren må gå i seg selv»
Han har hatt rett i alt annet han har forutsett, så satser på at han har rett her og. Ikke uten grunn russerne graver skyttergraver ved Krim.