Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 5

Hvordan så du det?

Tror én av dem vet det i hvert fall :grin: :point_up_2:

Massene klargjøres for tap:

Usikker på hvem han mener kommer til å bruke kjemiske bomber? Og litt ekkelt at han nevner at det foregår angrep ved dammen… Setter han premissene for en false-flag ?

3 Likes

Jeg tror jo UKR har rulla opp til dnipro i store deler av kherson ila denne/neste uke. Så blir spennende å se fasit.

3 Likes

Ukrainsk angrep på Kherson “might include chemical weapons or flooding” i følge ham ja. Veldig ugreit at han sier det!

2 Likes

Lurer på om kherson angrepet bare er false falg igjen. og at noe større er på gang.

3 Likes

Politiet mener de har begrensede ressurser for å stoppe antatt fientlig droneaktivitet rundt kritiske, norske installasjoner. Er vi nok en gang for tafatte, samt også naive når vår statsminister uttaler at russere ikke har lov til å fly droner i Norge (for tror han virkelig at russere med slike hensikter bryr seg?)? En sverm av droner plager Norge. Hvilke muligheter har vi for å stoppe dem?

1 Like

Vad är målet för Putin nu ? Döda mest möjligt sivila ? Finns det några uppgifter på hur många civila som dött ?

Mafia staten truer igjen.

1 Like

Har de gjort noe annet enn å true?

2 Likes

Ja, lyve for eksempel

Dronene som brukes av den russiske hæren i Ukraina er produsert i Russland, hevdet han overfor journalister.

Men det er klart, de har jo bevisene på sin side:

Han sa at det står russiske ord på dronene.

4 Likes

Lite oppdateringer fra Kherson den siste tiden men ser mye aktivitet om tunge slag ved Barislav.
Da står Ukrainerne rett ved Kakhovka demningen :ukraine: :ukraine:

Hvis Støre er så bekymret for terrorbombing og situasjonen i Ukraina, så burde han heller bidra med mer hjelp, våpen og humanitært.

5 Likes

Det ER så jævlig at russerne helt åpenbart planlegger å sprenge den demningen!

Da jeg var i Marinen for over 50! år siden drev vi å lette etter u-baater i Sognefjorden og Hardangerfjorden
Og de som var i Sonarrommet mente de hadde kontakt også. Så det ble lempet overbord en god del synkeminer
Deretter dro vi på besøk til Murmansk, og alt var fryd og gammen
Forøvrig kolliderte vi med en tysk fregatt i Engelske kanal, så jeg er glad jeg kan skrive dette. Kunne gåt skikkelig ille i følge Sjefen ombord

9 Likes

Missiler som dette er veldig vanskelig å skyte ned med mindre du har avansert luftforsvar rett ved målet til missilen. Dette kommer til å ha katastrofale konsekvenser for infrastrukturen i Ukraina.

Vesten bør fysisk stoppe disse forsendelsene og samtidig vise at de er villige til å håndheve grensene de setter. At vesten fremstår handlingslammet i situasjoner som dette er grunnen til at vi er i denne situasjonen i utgangspunktet.

11 Likes

Hva vil det ha og si for Krim og vannforsyningen der om Russland sprenger Kakhovda dam?

Sprenges demningen tipper jeg at kotene for vannivået senkes såpass at forsyningen til Krim stopper helt… Forsyningen til Krim ligger rett oppstrøms demningen

2 Likes

Dette tar jeg med en klype salt. Russland har brukt masse KH-31 som flyr i rundt mach 3 som Ukraina klarer å skyte ned i stor grad. Selvfølgelig, mengdene her vil ha noe å si.

2 Likes