Fint med flere kopier
Når du bare poster links er det ikke så lett å se at ting er postet tidligere, og tidligere fikk man gjerne en «OBS» melding på at links var postet tidligere. Men med alle forandringene i Twitter som den übersmarte mannen driver med får man ulike links og heller ikke previews på hva linken inneholder så da kan det bli sånn
https://twitter.com/AndrewPerpetua/status/1697819137374904617
Fascinerende hvordan det ikke er noe artilleri på denne lista. Masse, masse russiske tanks. Samtidig hevder Ukraina å ta ut massivt med russisk artilleri hver dag. Mangler det bare fotobevis? Eller faker Ukraina tallene?
Synes forresten det er en trend at de visuelt bekreftede tapene er godt i Ukraina sitt favør den siste tida.
I følge han her tar de ut artilleri som aldri før: https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1697706718149398585
Det er Ukraina sine tall. Med tanke på klaging fra Russland på artilleriet sitt gir det mening, men visuelt bekreftet er svært lavt.
Vanskelig å telle ru artilleri. Det er langt bak fronten og ukraina slipper skjeldent bilder.
Men med tanke på hvor mye russerene klager på ukr arty dominanse så tror jeg det stemmer
Det er en del indikasjoner på at det det skjeve tapsforholdet stemmer.
Andrew Perpetua, som lager listen som @Christian referer til, la ut et lite forsvar:
I kinda don’t want to post the losses I could identify today because they are so incredibly biased and I think people will take it out of context.
I read probably 2/3 russian sources and 1/3 ukrainian sources and somehow it ends up being like way more russian losses than ukrainian every single day, I dunno what to say. Today was really crazy though. This is why I say it is what I saw what I can find.
this is it
Disse var litt interessante, Ukrainsk utviklete mine-truger. Vil tro anklene kan få kjørt seg litt her, men alt fra knærne og opp burde være tryggere?
https://twitter.com/ukraine_world/status/1697864756479005112
Leste for mange år siden om Sovjetiske erfaringer med anti personell miner fra Afganistan. Mye av de alvorlige skadene i underlivet skydtes da splinter av bein fra foten som trakket på minen.
Min tolkning av dette designet er at de primært er ute etter å begrense antall splinter som treffer resten av krippen. Avstanden til bakken vil forhåpentligvis gi rom til å fordele utover trykket fra minen, og på den måten begrense skaden på foten.
Det er sikker mange bønder som har en harv stående som de kan donere til Ukraina
Om det vil lønne seg å transportere den til Ukraina er en annen sak
Mer om AMRAAM her.
Denne personen var ansett under sin tid som president som mer moderat og vestligvennlig enn Putin.
Er det alkoholmisbruk som nå har ødelagt han?
Putin har gjentatte ganger under krigen brukt Medvedev og Lavrov til å sette fram slike haukete trusler. Neppe noen tilfeldighet ettersom disse i Vesten tidligere er blitt oppfatta å være en aning mer vestorienterte og liberale.
Nå er de tildelt denne rollen og de vet hva som venter dem om de ikke adlyder.
Husker ikke hvor jeg har lest det (muligens her inne), men en teori er ihvertfall at folk i den innerste kretsen som kan være potensielle utfordrere til Puter’n kommer med slike “koko”-uttalser (mer eller mindre på eget initiativ) for å signalisere klart at de ikke utgjør en trussel mot ham som makthaver.
Edit :Du kan muligens se litt på dette som en slags russisk Farmen: De “farligste” motstanderne har det med å forsvinne (ut) tidlig.
Er vel grunnen til at frustrasjonen når bristepunktet i hæren at han går i fistel . Nå vil dikene briste for russerne,og bra er det.
Brace yourselves, because russians have once again showcased unparalleled innovation. What you are looking at is a satellite image featuring a TU-95 strategic bomber covered with car tires. According to them, this should protect strategic bombers from drones
https://twitter.com/Tatarigami_UA/status/1698302027552436366
Jeg gleder meg til Ukraina monterer droppbar WP eller napalm til dronene sine. Da kommer de dekkene til å brenne rimelig bra. Og om dronene i tillegg er utrustet med en liten intern sprengladning som de kan bruke mot slukkepersonell, så blir høsten varm i russland!
Poo in a tin