Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 6

Fint med flere kopier :yawning_face:

Når du bare poster links er det ikke så lett å se at ting er postet tidligere, og tidligere fikk man gjerne en «OBS» melding på at links var postet tidligere. Men med alle forandringene i Twitter som den übersmarte mannen driver med får man ulike links og heller ikke previews på hva linken inneholder så da kan det bli sånn :man_shrugging:

6 Likes

https://twitter.com/AndrewPerpetua/status/1697819137374904617

Fascinerende hvordan det ikke er noe artilleri på denne lista. Masse, masse russiske tanks. Samtidig hevder Ukraina å ta ut massivt med russisk artilleri hver dag. Mangler det bare fotobevis? Eller faker Ukraina tallene?

Synes forresten det er en trend at de visuelt bekreftede tapene er godt i Ukraina sitt favør den siste tida.

I følge han her tar de ut artilleri som aldri før: https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1697706718149398585

Det er Ukraina sine tall. Med tanke på klaging fra Russland på artilleriet sitt gir det mening, men visuelt bekreftet er svært lavt.

Vanskelig å telle ru artilleri. Det er langt bak fronten og ukraina slipper skjeldent bilder.

Men med tanke på hvor mye russerene klager på ukr arty dominanse så tror jeg det stemmer

4 Likes

Det er en del indikasjoner på at det det skjeve tapsforholdet stemmer.
Andrew Perpetua, som lager listen som @Christian referer til, la ut et lite forsvar:

I kinda don’t want to post the losses I could identify today because they are so incredibly biased and I think people will take it out of context.

I read probably 2/3 russian sources and 1/3 ukrainian sources and somehow it ends up being like way more russian losses than ukrainian every single day, I dunno what to say. Today was really crazy though. This is why I say it is what I saw what I can find.

this is it :see_no_evil:

5 Likes

Disse var litt interessante, Ukrainsk utviklete mine-truger. Vil tro anklene kan få kjørt seg litt her, men alt fra knærne og opp burde være tryggere?

https://twitter.com/ukraine_world/status/1697864756479005112

1 Like

Leste for mange år siden om Sovjetiske erfaringer med anti personell miner fra Afganistan. Mye av de alvorlige skadene i underlivet skydtes da splinter av bein fra foten som trakket på minen.

Min tolkning av dette designet er at de primært er ute etter å begrense antall splinter som treffer resten av krippen. Avstanden til bakken vil forhåpentligvis gi rom til å fordele utover trykket fra minen, og på den måten begrense skaden på foten.

2 Likes

Det er sikker mange bønder som har en harv stående som de kan donere til Ukraina
Om det vil lønne seg å transportere den til Ukraina er en annen sak :wink:

“God stemning” på landsbygda i ru

1 Like

Mer om AMRAAM her.

3 Likes

Denne personen var ansett under sin tid som president som mer moderat og vestligvennlig enn Putin.
Er det alkoholmisbruk som nå har ødelagt han?

3 Likes

Ryker mye logistikk for tiden.

3 Likes

Putin har gjentatte ganger under krigen brukt Medvedev og Lavrov til å sette fram slike haukete trusler. Neppe noen tilfeldighet ettersom disse i Vesten tidligere er blitt oppfatta å være en aning mer vestorienterte og liberale.

Nå er de tildelt denne rollen og de vet hva som venter dem om de ikke adlyder.

4 Likes

Husker ikke hvor jeg har lest det (muligens her inne), men en teori er ihvertfall at folk i den innerste kretsen som kan være potensielle utfordrere til Puter’n kommer med slike “koko”-uttalser (mer eller mindre på eget initiativ) for å signalisere klart at de ikke utgjør en trussel mot ham som makthaver.

Edit :Du kan muligens se litt på dette som en slags russisk Farmen: De “farligste” motstanderne har det med å forsvinne (ut) tidlig.

5 Likes

Er vel grunnen til at frustrasjonen når bristepunktet i hæren at han går i fistel . Nå vil dikene briste for russerne,og bra er det.

5 Likes

:joy:

Brace yourselves, because russians have once again showcased unparalleled innovation. What you are looking at is a satellite image featuring a TU-95 strategic bomber covered with car tires. According to them, this should protect strategic bombers from drones

https://twitter.com/Tatarigami_UA/status/1698302027552436366

7 Likes

Jeg gleder meg til Ukraina monterer droppbar WP eller napalm til dronene sine. Da kommer de dekkene til å brenne rimelig bra. Og om dronene i tillegg er utrustet med en liten intern sprengladning som de kan bruke mot slukkepersonell, så blir høsten varm i russland!

7 Likes

Poo in a tin :poop:

4 Likes