https://twitter.com/Trotes936897/status/1721600183580930152
Bra innlegg om hvorfor Ukraina faktisk burde få nye, gode IFV, APC og tanks. Kort sagt, mannskapet overlever, often kan kjøretøyet repareres og man slipper å trene opp nye folk. Ukraina vil da akkumulere erfarne folk som gjør at de kan vinne krigen.
Med tanke på hvordan krigen i Ukraina ser ut, så vil jeg egentlig si at kjøretøy som holder ukrainske soldater i live er det viktigste. Ildkraft tenker jeg ikke er så viktig. Mao, prioriter APC/IFV over tanks, ettersom man kan få mye fler til samme pris.
Now let’s say you are inside a bradley, a vehicle so well protected that according to reports from a soldier he has never heard of anyone dying in a bradley,
Drøyt når man så leser dette fra wikipedia:
As of 5 October 2023, 55 of the donated Bradleys had been confirmed destroyed, damaged or abandoned (29 destroyed, 20 damaged, 6 damaged and abandoned) by the Dutch open–source intelligence website Oryx.[44]
Ingen døde ukrainere etter at 55 Bradleyer har blitt skadet/ødelagt. Hadde dette vært sovjet-utstyr, så hadde det fort vært 200+ døde. Jeg tenker også at de har bruke Bradley i de mest utsatte situasjonene.