God oppsummering.
Vi feirer den med ei Julestjerne.
Bruk av dårlig ammunisjon som ødelegger kanoner kan vel sammenlignes med å skyte seg selv i foten?
Ikke sett noen indikasjon på at de gir noe annet enn totalt blanke faen
Gårsdagens tall:
Mye materiell tapt
Ukraina produserer 50.000 FPV droner i måneden. I forsvar vil det ikke overraske meg om hver drone kan redusere behovet for artillerigranater med 3 til 5 stykker. Dette kan forklare tapstallene til Russland, i en situasjon der Ukraina må rasjonere artillerigranatene. (I en offensiv, synes jeg det er vanskeligere p gjøre slike anslag.)
Måtte det spre seg som bare faen kan!!
Kan føre til hjernehinnebetennelse
De skriver at sykdommen kan føre til blod fra øynene, kraftig hodepine, oppkast flere ganger om dagen, høy feber, utslett og redusert blodtrykk.
Norsk Helseinformatikk (NHI) skriver at sykdommen typisk begynner med influensalignende symptomer som feber, hodepine, muskelsmerter, magesmerter, spisevegring, kvalme og brekninger.
– Etter en periode på 3–5 dager med lite symptomer kan symptomer på akutt nyreskade opptre, det vil si ømhet over nyrene, nedsatt urinproduksjon, økt utskillelse av protein i urinen og blod i urinen, skriver de i artikkelen fra 2021.
“Betydelig redusert kampevne, ifølge ukrainske etterretningskilder.”
Dette har vi hørt i over et år… Men ryzzene holder posisjonene eller går litt framover. Men de er mange av dem, så de trenger ikke å vare så motiverte.
Problemet er jo at vi vet ikke om det er 5, 50, 500 eller 5000 som har pådratt seg dette… Endel av det vi hører er først og fremst propaganda for å svekke Russland sitt omdømme. Også lager Russland og støttespillere tilsvarende propaganda for å vise at de er sterke.
Verdt å merke seg at man nå har estimat på over 350.000 ruzziske soldater:
Edit: 350K delt på 666 dager gir 525 soldater i snitt per dag, med tap som jevnt og trutt ligger på 1.000 soldater de siste månedene, så kan det jo tas som et tegn på at Ukraina har fremgang og at belastningen for ruzzland er økende. (antar da at rapporteringen av tall er konsistent i sin presisjon over tid, noe jeg ikke har noe spesielt godt grunnlag for å vurdere).
Musepest smitter ikke mellom mennesker, og går ganske fort over
En vil vel også få føling med såkalt skyttergravsfeber vil jeg tro
Ellers vil mange ukrainere vissnok tilbake:
- The analysis of the first weeks of December also shows that Ukrainian men aged 18-60 crossed the border more to enter Ukraine than to leave. It is a mistake to assume that men are exclusively trying to leave Ukraine. "
Så hvis jeg går inn hos en gullsmed med gevær og får dem til å “gi meg” alt av gull, så er det ikke et ran men en gaveoverrekkelse hvis det er det jeg selv velger å kalle det
Hva NATO og EU skal med land som opptrer sånn kan man jo lure på - komplett dust!
Får vibber fra en dårlig krigsfilm.
https://x.com/Doktor_Klein/status/1737613212709728456?s=20
Men sånn jobber russerene. Og da forstår man tapene dems.
Enten har hun null sjanse, eller så ender hun i fengsel på en eller annen teknikalitet.
Håper USA og andre land følger opp dette sporet, så vil i prinsippet ruzzlands egne penger finansiere den ukrainske hæren
https://x.com/NOELreports/status/1738100772443758656?s=20
Et angivelig Stalin-sitat går ut på at det er ikke så farlig hvem som vinner valget. Det som betyr noe, er hvem som teller stemmene.