Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 6

Jeg tror de fleste ryzzere svelger dette uten videre. Sitasjonen i ryzzland synes merklig; De fleste veit at myndigeheter og media lyver. Om allt. Hele tiden. Samtidig stoler man på det som sies og tror på fullt allvar att ryzzland står på kanten av att invarderas av Polen og baltstaterna.

Det man skall ha i minnet da det kommer med førlustsiffror fra ruzziske myndigheter er at de hitills har overdrevet enormt. Man påstår sig ha ødelaggt langt fler tanks enn Ukriana noensin haft totalt, langt fler fly etc. Og dette er uppgifter som enkelt kan kontrolleres, i hvert fall het i Vesten. Men de lyver likevel.
Att Minister of Offence skulle tala sannhet om dette er helt usannsynlig ettersom han ikke har talet sanning om noet annet de seineste åren.

5 Likes

God oppsummering.
Vi feirer den med ei Julestjerne.

11 Likes

Det er godt at de i det minste er på ballen da. Et par år går jo tross alt fort.

image

3 Likes

Bruk av dårlig ammunisjon som ødelegger kanoner kan vel sammenlignes med å skyte seg selv i foten?
image
:ukraine:

7 Likes

Ikke sett noen indikasjon på at de gir noe annet enn totalt blanke faen

5 Likes

Gårsdagens tall:
image
Mye materiell tapt :+1: :ukraine:

9 Likes

Ukraina produserer 50.000 FPV droner i måneden. I forsvar vil det ikke overraske meg om hver drone kan redusere behovet for artillerigranater med 3 til 5 stykker. Dette kan forklare tapstallene til Russland, i en situasjon der Ukraina må rasjonere artillerigranatene. (I en offensiv, synes jeg det er vanskeligere p gjøre slike anslag.)

16 Likes

Måtte det spre seg som bare faen kan!!

Kan føre til hjernehinnebetennelse

De skriver at sykdommen kan føre til blod fra øynene, kraftig hodepine, oppkast flere ganger om dagen, høy feber, utslett og redusert blodtrykk.

Norsk Helseinformatikk (NHI) skriver at sykdommen typisk begynner med influensalignende symptomer som feber, hodepine, muskelsmerter, magesmerter, spisevegring, kvalme og brekninger.

– Etter en periode på 3–5 dager med lite symptomer kan symptomer på akutt nyreskade opptre, det vil si ømhet over nyrene, nedsatt urinproduksjon, økt utskillelse av protein i urinen og blod i urinen, skriver de i artikkelen fra 2021.

12 Likes

“Betydelig redusert kampevne, ifølge ukrainske etterretningskilder.”

Dette har vi hørt i over et år… Men ryzzene holder posisjonene eller går litt framover. Men de er mange av dem, så de trenger ikke å vare så motiverte.

3 Likes

Problemet er jo at vi vet ikke om det er 5, 50, 500 eller 5000 som har pådratt seg dette… Endel av det vi hører er først og fremst propaganda for å svekke Russland sitt omdømme. Også lager Russland og støttespillere tilsvarende propaganda for å vise at de er sterke.

9 Likes

Verdt å merke seg at man nå har estimat på over 350.000 ruzziske soldater:
image
Edit: 350K delt på 666 dager gir 525 soldater i snitt per dag, med tap som jevnt og trutt ligger på 1.000 soldater de siste månedene, så kan det jo tas som et tegn på at Ukraina har fremgang og at belastningen for ruzzland er økende. (antar da at rapporteringen av tall er konsistent i sin presisjon over tid, noe jeg ikke har noe spesielt godt grunnlag for å vurdere).
:ukraine:

11 Likes

Musepest smitter ikke mellom mennesker, og går ganske fort over
En vil vel også få føling med såkalt skyttergravsfeber vil jeg tro

Ellers vil mange ukrainere vissnok tilbake:

  • The analysis of the first weeks of December also shows that Ukrainian men aged 18-60 crossed the border more to enter Ukraine than to leave. It is a mistake to assume that men are exclusively trying to leave Ukraine. "
14 Likes

Så hvis jeg går inn hos en gullsmed med gevær og får dem til å “gi meg” alt av gull, så er det ikke et ran men en gaveoverrekkelse hvis det er det jeg selv velger å kalle det :exploding_head:
image
Hva NATO og EU skal med land som opptrer sånn kan man jo lure på - komplett dust!

7 Likes

Får vibber fra en dårlig krigsfilm.

https://x.com/Doktor_Klein/status/1737613212709728456?s=20

Men sånn jobber russerene. Og da forstår man tapene dems.

8 Likes

17 Likes

Enten har hun null sjanse, eller så ender hun i fengsel på en eller annen teknikalitet.

5 Likes

Håper USA og andre land følger opp dette sporet, så vil i prinsippet ruzzlands egne penger finansiere den ukrainske hæren :+1: :ukraine:
image
https://x.com/NOELreports/status/1738100772443758656?s=20

12 Likes