Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 6

https://twitter.com/MariaMateiciuc/status/1743658029893984735

Trist lesning hvis dette stemmer. Men 1 mill hørtes litt mye ut, det kan vel neppe stemme

Høres ut som hun finner på ting, eller hva?

Hvis Ukraina har mistet en million, så har Russland mistet 3-4 millioner da, utfra forholdstallet på verifiserte tap av utstyr.

9 Likes

Ja, 1 mill er nok rimelig oppblåst… men uansett tragisk hvis de andre beskrivelsene stemmer…

2 Likes

Hva slags Nato land er egentlig dette? Lengter de tilbake til Warszawapakten?

Når noen først lyver om en ting, hvorfor skal man tro noe av det andre de sier? Zelensky har rimelig høy oppslutning. Vi har flere mer troverdige som har vært på besøk i Ukraina, feks politikeren fra høyre.

9 Likes

Er vel null som tyder på at det stemmer.

Er endel ukrainere som mener at zelensky er for passiv, dvs at han ikke mobiliserer og pusher hardt nok fordi han vil holde tapene nede.

Tror nok ikke du skal bekymre deg noe særlig for de påstandene der da de fleste ikke kan stemme utifra situasjonen i landet.

Putin trenger en frosset konflikt ( mistenker at han har gitt opp å vinne). Og da er det narrativet propagandaen hans pusher.

9 Likes

Det er sånn Russland jobber. Blir tungt for EU fremover.

4 Likes

https://twitter.com/wartranslated/status/1749170513941860721

Russere nær Krynky som klager oppover i systemet. Tror ikke disse ser for seg å vinne krigen akkurat…

Det er veldig tydelig at Russland forsøker å overbevise alle om at de kan fortsette i lang tid på samme måte som i dag.

Fra Russian Media Monitor:

“head of RT Margarita Simonyan said that Russians don’t mind casualties, don’t want to live normal lives, are used to clawing things out of history by force and know that it requires blood.”

Jeg tror at det er mange i vesten som lettere lar seg overbevise om dette, enn russere flest.

1 Like

Klar og viktig tale som de burde ta på alvor.

1 Like

image
:rofl: :kissing_heart: :kissing_heart: :ukraine:

12 Likes

Gode takter mellom Polen og Ukraina igjen,og nå inngår de samarbeid om våpenproduksjon.

12 Likes

Meget bra . Og Sverige har visstnok forstått alvoret og vil kanskje legge om til såkalt ‘Krigsøkonomi’
Det børNorge også gjøre. For det hjelper lite å produsere alt mulig av andre varer hvis Putin skulle få overtaket og starte ekspansjon vestover
Norge har ikke engang oppfylt Natokravet, så jeg kan til en viss grad forstå Trumph som mener at Vesteuropa bør ta en større del av ansvaret i Nato

10 Likes

Brenner godt, og uten at jeg aner hvor Samara er så håper jeg Ukraina har en finger, eller en “fyrstikk” med i spillet.

image

8 Likes

Samara ligger øst for Moskva, ved Volgas bredd. Jeg har vært der. Triste greier som det stort sett er utover i det landet.

5 Likes

da prøver “vi” igjen…

1 Like

Godt det er noen i fra den gamle skolen som gir putin klar tale.

7 Likes
7 Likes

Jeg trodde først det var video fra det samme shoppingsentret som brann ned heromdagen, men fra annen vinkel. Ser nå att det er helt annet sted.
Merklig sted og langt fra Ukraina. Kan det vare noen lokal hjelt som trettnet på de høye matprisene og tent på? Det blir jo ikke billigere mat av det, men sa langt kanskje ikke alle tenker.
Kan også bare affærsinnehavaren som ikke betalt sin “forsikkring” til en lokale maffiaen.

1 Like

Altså, Russland er et stort land. Kanskje brenner det så ofte som dette der?

5 Likes