Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 6

Er det lukasjenko som stikker? :thinking:

6 Likes

Er du som er dommeren her?

Skal Putler få fred i rekkene må han kverke Sjojgu & Gerasimov så Prigozjin kan ta over jobbene deres !! Det er klart fyren har personlige interesser !!

Cæsar krysset Rubicon og tok makten i Roma.

Prigozhin krysset Don og tok Rostov…

Alea jacta est

Fin helg med popcorn, øl og Twitter på gang.

5 Likes

Dette er jo vanvittig gode nyheter for Ukraina, en hver militær ressurs som brukes internt øker oddsene til en raskere og mindre blodig seier for :ukraine:

16 Likes
4 Likes

Jeg lurer på hvordan lysten til å fortsette krigen mot Ukraina er etter dette.

11 Likes

3/ “Within two weeks, several hundred men were out of action. Most of them have not seen the enemy and suffered from precise shelling … The khokhols [pejorative term for Ukrainians] are hitting right into the trench. There’s no point in sitting there,” says one soldier.

Det er det jeg har prøvd å si at skjer. Ikke så hot med fine skyttergraver når Ukraina treffer oppi skyttergravene. Utfra hva jeg har sett av presisjon, så trenger de type tre skudd for å skyte seg inn. Matten blir en helt annen da.

13 Likes

Går ikke etter putin? :crazy_face:

5 Likes

Hehe, wtf skjer… what goes around comes around? :sweat_smile:

3 Likes

Ser ut som att p00tin har utvidgat sin samling av telefoner från 80-talet med ett till exemplar.

3 Likes

Tviler på Putin overlever dette

1 Like

Etter talen er jeg ganske enig. Føler fortsatt det er en stor psy op. Men Putin var jo klar og tydelig

2 Likes

Omtrent som med de som var å støkade i Belgogrod eller hva det heter.
Skjdde ikke mye der, de kunde mest kjøre runt som de ville og sette eld på byggninger og leve røver.
Ser man på bilder fra Rostov så sitter høyeste befæl og snakker med Progozin. Ser ut som de er i 55-60 årene og mest bare ser frem mot pensjon. "Krig å bråk? Nej, vi er før gamle før slikt. Vi gir faen i det. Nå tar jeg helg å reise til min datja og slapper av. "

4 Likes

Det sies at Wagner har tatt kontroll over Voronezj. Betydelig nærmere Moskva

Rimelig overkill til psy-opp å være

8 Likes

Høres ikke ut som putin har arrangert dette nei. Ikke faen om han ville gitt fra seg så mye makt som dette vil frata han. Hvis han blir sittende i det hele tatt.

Spørsmålet er jo også hva styrkene i ukraina gjør nå. Sitte på ræva er en mulighet, men ikke så fristende hvis Ukraina angriper? Hvorfor forsvare dette, når Mod er så ubrukelige?

Edit, faktisk, så er putin som ord over mulige ord om å unngå borgerkrig. Så hvis Mod mister ledere og Wagner toppen blir satt inn? Hmm

6 Likes

Tenkte også på det. Kampmoralen var lav i utgangspunktet. Nå ser sikkert mange sitt snitt til å forsøke å stikke av… :slightly_smiling_face:

2 Likes

Om “de frie russiske styrkene” kjører en ny parallell aksjon nå, så kan det jo bli riktig så interessant!

4 Likes