Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Nytt WB truffet inatt:
“Just a flesh wound” ville Monty Python sagt, men litt sparkel og et malingstrøk er neppe nok her:
USA og Trump er faktisk i en knipe nå.
De har brukt opp ca alle taktiske balistiske missiler de har ATACMS ( som ukraina fikk et lite antall av og brukte med stor effekt).
De har også brukt opp alt de har av Precision Strike Missile (PrSM) som er arvtakeren til ATACMS. men denne produseres det nye av hver dag.
De har også brukt opp halvparten av alle Tomahawks de har.
Så Trump er litt i en knipe. han kan ikke gi Ukraina det ukraina trenger, selv om han vil. Samtidig har han ikke råd til å la Russland tape. For da overtar kina store landområder som Russland tok av kina på 1850 tallet.
For Trump som er mega antikina. Er dette en liten krise. Og da får man tullesvar. hvor han den ene dagen er super pro Zelinsky, neste dag gir beng og tredje dag roser Putin.
Ja, uten tvil har krigen mot Iran vært ett feilgrep som har kostet dem dyrt og begrenser fysisk støtte til andre. Men de kan støtte mer på mange andre måter og f eks tillate lisensproduksjon av patriot missiler.
Men at det ikke er deres “business” fordi det er et hav i mellom blir jo ganske rart, Iran er jo ikke akkurat noe naboland 
For å ikke spore av tråden, men alikevell svare deg kort.
Jeg tror ikke krigen mot Iran var et feilgreip, jeg tror bare man undervurderte en fiende som har brukt 40år på å grave bunkere. Vi kunne igår lese at nøkkelpersoner i Mossad og Israelsk militær ble avsatt fordi de hadde feilet i oppgaven med å styrte lederskapet i Iran.
På hvilken måte er kineiskt overtaganade ett problem før Trump? Visserligen er han stor rysslands-etusiast, men det er vel Moskva og St Petersburg som betyr noe? Tenkte du USA skulle støtte ryzzland mot Kina med Tomahawks?
Selv tror jeg kina kommer att annektere disse deler av ryssland, uanset hva USA eller noen annen finner på. Det er kun et spørsmål om tid.
Kina er fiende nr 1 for Trump.
Både Venezuela og Iran må ses på med Trump sine Anti kina briller. ( da begge land leverer store mengder Olje til Kina).
Nytt angrep, foreløpig ikke brann.
Hadde jeg vert ansatt på et lager som fortsatt er intakt så ville jeg parkert et stykke unna mens jeg er på jobb. Det svir fort av biler som eventuelt står nær bygget. 
Hva har Trump gjort for Ukraina?
Welt: bus driver may have knocked down drone found near Ukrainian aircraft in Leipzig
Iryna Kutielieva, Oleksandr Shumilin — 7 August, 14:57
According to one police report, the low-flying drone was knocked down by a bus driver travelling through the airport.
Under a second version of events, the driver discovered the drone already lying on the ground and turned it over.
According to Welt, German security services are treating the incident as a suspected attempted terrorist attack. Federal police classified the object as a possible improvised explosive and incendiary device (IED).
Investigators believe the device failed to explode only because its detonator apparently malfunctioned.
Polen forbereder sin 50 mil hjelpepakke til Ukraina.
Dette til tross for en viss spenning mellom landene pga hendelser på slutten av, og rett etter, ww ii:
https://militarnyi.com/en/news/poland-50-military-aid-package-for-ukraine/
Russlands eneste produsent av TV apparater, selskapet «Kvant» har gått konkurs.
Selskapets omsetning de siste årene har falt pga sanksjonene:
Gjelden skal utgjøre et beløp, som overført til norske kroner, utgjør ca NOK 500 millioner.
Blant de største kreditorene finner vi Sberbank og Yandex.
Den langsiktige effekten av de vestlige sanksjonene slår inn.
Muligheter for domino effekter med påfølgende konkurser i andre selskaper.
Den/de som står bak Telegram-kanalen nevnt på kortet, har laget et utvidet bingo-kort for Wildberries lagre.
Kortet innholdet nå 30 stk WB-lagre, ordnet etter størrelse.
Jeg registrerer at WB-Tver som ble angrepet igår, ikke er avmerket som angrepet.
Kan indikere at bingo-kortet er minst 2 dager gammelt.
Dagens angrep på WB-Yekaterinburg (nr.4 på kortet) er avmerket med et provosorisk rødt kryss.
For øvrig er brann-symbolet = nedbrent.
Mens små-eksplosjoner = skadet (nr.5 og nr.10)
Iflg dette bingo-kortet er således 17 WB-lagre nedbrent (18 inkl WB-Tver), mens ytterligere 2 er skadet. Til sammen 20 stk WB-lagerfasiliteter angrepet.
Må være spesielt å skulle gå på jobb i et av de foreløpig ikke-angrepne lagrene
Dramatisk utvikling, hevdes det på VG. Medias oppfatning eller realitet? Ukraina tom for missiler: – Dramatisk utvikling