Bak betalingsmur.
På samme måte som røyken gir svar når det velges pave, føler jeg røyksøylene gir et greit svar på det spørsmålet: “Den er svekket”.
Eventuelt så er det jo også en alternativ og passe space’a forklaring at Putin lar dette skje, fordi [fyll inn årsak selv].
Jeg på min side er imponert over hvor godt nesten alt i Russland brenner.
Det er dyrt å installere sprinkleranlegg, og brannseksjonering av bygg er både upraktisk og en ekstra kostnad. Det er mye billigere å bestikke de som skal godkjenne bygget.
Fire Point has received all necessary permits and is building a solid rocket fuel plant in Denmark
Positivt.
Jeg er veldig spent på skalaen FP-7 og FP-9 kan produseres i. Den danske fabrikken skal komme online i slutten av 2027. Det finnes masse fabrikker i Ukraina (de er med vilje spredd ut), men jeg vil jo tro de vil bli høyt prioriterte mål for Russland og veldig sårbare.
Jeg tror begrensningen ligger i sprengstoff og rakettmotorer.
Men får de en produksjon på over 10stk pr måned av hver type snakker vi ganske bra.
Jeg har stusset litt over alle pressemeldingene om fabrikken i Danmark.
Lynavleder?
Fire Point now operates from 83 factories inside Ukraine, plus another in Denmark, employing 6,000 people, up from 3,500 late last year, according to Terekh. The Guardian visited one manufacturing site last December, where dozens of men were assembling the plywood, plastic and carbon fibre structures into whole drones.
83 rimelig små fabrikker. Smart. Fabrikkene er sikkert billigere enn et russisk ballistisk missile. 
Hva er forskjellen på de motorene FP trenger versus de Nammo lager?
Nattens UKR angrep mot mål inne i RUS:
-
TANECO oljeraffineri i byen Nizhnekamsk, Tatarstan republikken
-
Oljeterminal i Krasnodar krai
-
Taman transformator stasjon
Kilde:
Kjenner ikke til alt Nammo lager, men har ikke fått med meg at de lager noe i den størrelsen det her er snakk om. De har trolig kompetansen til det.
Ad ting som brenner i Russland:
Jeg har ikke hørt om ‘Folkets vilje’ før
Litt over 103 ukrainske POW ble løslatt til Ukraina igår.
Her blir en av dem møtt ved ankomst i Ukraina av familie og koblet opp til sin kone på mobil tlf.
Han får se sin sønn for første gang:
Fra ankomst stedet for de løslatte igår:
…, er dette å anse som en russisk provokasjon?
Det spørs om den var under russis kontroll.
Kom kjørende for egen maskin, eller kom den bare drivende? Heller ikke russisk teknologi er ufeilbarlig - et forhold som kan være et plausibelt dekke for et hybridangrep.