Tankevækkende indslag
Har Trump skiftet synspunkt – det er altid rart at holde med den vindende part 
Fico i kovending – Hvad har Zelensky hvisket Fico i øret om den 9. maj
9:05
DK
Tankevækkende indslag
Har Trump skiftet synspunkt – det er altid rart at holde med den vindende part 
Fico i kovending – Hvad har Zelensky hvisket Fico i øret om den 9. maj
9:05
DK
Skyte ned med hva? Ryzzland er før stort. Det er ikke mulig at ha luftvern overallt. Det blir (ikke) bedre av man fra ryzzlands side fordeler det luftvern man har til militært helt uvesentlige steder.
Fortsatt et alvorlig problem i Ukraina, men absolutt også klare lyspunkter.
Dette er resirkulering av en gammel nyhet.
Den bygger videre på en gammel sak. Er det ikke kommet noen nye momenter her da?
Hvilke nye momenter tenker du på?
Det virker ikke som en nyskrevet artikkel når det står at han rømte i forrige uke, mens han i virkeligheten rømte for et halvt år siden.
Jeg undres på om Kadyrov fikk inndratt luftvern etter at de skjøt ned et aserbajdsjansk passasjerfly.
Ved Yaroslavl raffineriet i Russland har de ikke skutt ned noe fly ennå, sådde lurer sikkert på hvorfor de ikke får ha luftvern.
I Rostov er brann på raffineriet så vanlig at det regnes som agurknytt.
Yaroslavl, more than 700 kilometres from Ukraine’s state border. An oil sector facility that was of great importance for financing Russia’s war … stort fint bål som bakteppe for Moskva promenaden…
Zelenskyy confirms strike on oil facility in Russia’s Yaroslavl – video | Ukrainska Pravda
Ukraina er flinke med droner…
Russland melder at 13 flyplasser i Sør-Russland stanser driften som følge av droneangrep.
– Det russiske transportdepartementet uttalte fredag at 13 flyplasser i Sør-Russland har stanset driften på grunn av droneangrep.
«Virksomheten ved regionsenteret i Rostov-na-Don, som styrer flytrafikken i Sør-Russland, er midlertidig suspendert etter at en ukrainsk drone traff administrasjonsbygget til avdelingen for luftfartstjenester i Sør-Russland», uttalte departementet, ifølge nyhetsbyrået Reuters.
putin er ikke så flink med å få sendt ut ordre til sine styrker…
Det tror jeg ikke. Neppe noen i Kreml som bryr om hvis man skyter ned et passererfly eller 2.
Jeg tror nok mer på at man flytter det til mozkva. + at en hel del førstørs av ukrainene så det blir allt mindre av det. Prio 1A før makteliten i moskva er dem selv. Ikke oljerafinaderier i perferien. Det kan bygges opp igjen.
De pleide vel å ha denne paraden som et utstillingsvindu som de gjerne viste frem, så dette er et tegn på at det ikke står særlig godt til der borte - også når det gjelder selvtillit.
Gjetter at alle russiske kanaler vil legge inn en tidsforsinkelse, slik at man ikke kan se i sanntid hvor Putin er.
Edit:
Ser ut til at det er planen.
Da er det vel bare å sende svermer av billige droner innover Moskva området så russere og inviterte får høre og se ekstra fyrverkeri spandert av Ukraina.

Zelensky har vel et godt poeng:
-Unfortunately, 81 years later, we are once again forced to stop evil – evil that is just as absolute. Evil that brings nothing but ruins and abuse. And evil based on a similar ideology of enmity. An updated version of Nazism, marked: made in Russia.
3 dagers våpenhvile fra midnatt
Trump:
-This Ceasefire will include a suspension of all kinetic activity, and also a prison swap of 1,000 prisoners from each Country. This request was made directly by me, and I very much appreciate its agreement by President Vladimir Putin and President Volodymyr Zelenskyy. Hopefully, it is the beginning of the end of a very long, deadly, and hard fought War. Talks are continuing on ending this Major Conflict, the biggest since World War II, and we are getting closer and closer every day." [N.B. Ukrainska Pravda does not recognise Putin as president – ed.
Trump redder Putler. Snart våger jeg å skrive her at Trump jobber for Putler.
Iflg avisen har både Zelensky og Putin bekreftet avtalen.
Zelensky har instruert de ukrainske væpnede styrkene om å ikke angripe disse 3 dagene.
Avtalen skal også omfatte en fangeutveksling.
Her er originalbeslutningen på ukrainsk:
https://president.gov.ua/documents/3742026-59389
**
Jeg tror Stav har linket til feil kilde.
Kilden er til artikkel publ 20 mars om et helt annet tema
Vel, da står de jo fritt til å rasere alt de klarer frem til kl 10 i morgen.
Om de i tillegg hadde klart å minelegge plassen, så hadde det vært perfekt!