Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 9

Flamingo er mye større enn vanlige kryssermissiler, og har i tillegg en diger jetmotor montert på oversiden, med full åpning til turbinen. Turbinbladene gir en svært stor radarrefleks forfra. Det er derfor de fleste kryssermissiler (og jagerfly) har et innsug med forskyvning vertikalt eller til begge sider.

Med tanke på at SU35 skal ha en langt mer avansert radar enn F16 flyene som Ukraina har, og at missilene følger en kjent rute over en slett og bred vannflate (Volga er navigerbar), burde det ikke være så veldig vanskelig for russerne å skyte ned en Flamingo. En Storm Shadow ville imidlertid ha vært en større utfordring.

2 Likes

Det gjorde nok inntrykk på Putin også.

3 Likes

Her har vi en statsleder jeg tenker har litt for tett kontakt med Kreml:

1 Like

Fikk du inntrykk av at jeg mente det motsatte :thinking:

Tvert om. Jeg er 100 % enig i det du skrev.

Dessuten ønsket jeg å ta den setningen i ditt innlegg som jeg personlig mener var viktigst, å spinne videre på den i mitt eget innlegg.

**

Vet vi har vært uenige tidligere på tråden. Ikke i dag.

1 Like

Det finnes ju ikke noe som hindrer NATO at vare mangle over Fico. Bare ignorere honom. Hva skall han gjøre med det?

1 Like

Alle husker den russiske soldaten Alexander Lunin?

I dag ransaket politiet hans bolig:

3 Likes

Zelenskyy said that FP-5 Flamingo missiles hit the Titan-Barrikady facility in Volgograd in southwestern Russia, describing it as a “major industrial complex” where Russia “produces artillery systems and specialized military equipment, including components for missile launch systems.”

Nå må Russland flytte produksjon under bakken eller miste den

Den første videoen der viser hvor massiv eksplosjonen er fra 1150kg eksplosiver

Ikke bare treffer de oftere enn før, men skaden er massiv

1 Like

Denys Davydov påpeker at mens Ukraina tidligere var heldige om èn av fem flamingoer nådde målet uten å bli skutt ned, så var dette angrepet bemerkelsesverdig i og med at tre flamingoer nådde fram. Han tolker dette som et tegn på at Russland har hentet luftvern fra provinsene for å forsterke luftvernet rundt Moskva.

1 Like