Det gjorde nok inntrykk på Putin også.
Her har vi en statsleder jeg tenker har litt for tett kontakt med Kreml:
Fikk du inntrykk av at jeg mente det motsatte 
Tvert om. Jeg er 100 % enig i det du skrev.
Dessuten ønsket jeg å ta den setningen i ditt innlegg som jeg personlig mener var viktigst, å spinne videre på den i mitt eget innlegg.
**
Vet vi har vært uenige tidligere på tråden. Ikke i dag.
Det finnes ju ikke noe som hindrer NATO at vare mangle over Fico. Bare ignorere honom. Hva skall han gjøre med det?
Alle husker den russiske soldaten Alexander Lunin?
I dag ransaket politiet hans bolig:
Zelenskyy said that FP-5 Flamingo missiles hit the Titan-Barrikady facility in Volgograd in southwestern Russia, describing it as a “major industrial complex” where Russia “produces artillery systems and specialized military equipment, including components for missile launch systems.”
Nå må Russland flytte produksjon under bakken eller miste den
Den første videoen der viser hvor massiv eksplosjonen er fra 1150kg eksplosiver
Ikke bare treffer de oftere enn før, men skaden er massiv
Denys Davydov påpeker at mens Ukraina tidligere var heldige om èn av fem flamingoer nådde målet uten å bli skutt ned, så var dette angrepet bemerkelsesverdig i og med at tre flamingoer nådde fram. Han tolker dette som et tegn på at Russland har hentet luftvern fra provinsene for å forsterke luftvernet rundt Moskva.
Det ligget et russisk raffineri i småbyen Slavyansk-na-Kuban (Slavyansk ved elven Kuban), som ligger rett øst for Krym i Krasnodar krai.
Raffineriet fikk ukrainsk fint besøk i natt, og vips så det ble brann og god stemning også i dette raffineriet:
Kapasitet opp til 5.000 tonn/år.
Imponerende presisjon. Akkurat brofestet hvor det er betong som holder stålbroen oppe. Vil tro den andre biten av broen står for tur.
UKR luftforsvaret melder at de natt til 28 juni skjøt ned:
- 6 stk ballistiske missiler
- 2 stk Zircon/Oniks antiskip missiler
- 142 stk droner
Original meldingen:
Ett av stridshodene (ikke eksplodert) ble gravd opp mindre enn 1 meter fra en høyblokk i Kyiv og fraktet bort til detonansjonssted:
Politiets original melding:
UKRs tall for RUS’ tap siste døgn:
** 501 kjøretøy (!)
** 1.250 soldater
La oss håpe disse blir bekreftet i morgen 
Hej Norge
Weekend update 
Krim kører snart tom for almindelige ruskiiiiies

Russian Exodus! Thousands of cars heading from Crimea to Moscow
En glad Denys !!
Update from Ukraine | Many Flamingo Missiles Strike Volgograd | SMO goes as Planned ;)))

Update from Ukraine | 40 Trucks a day go Kaboom, Russian Logistics Collapse | Crimea is Doomed
Og Konstantin – Ægte news inside Russia !

Rostislav Ishchenko trashed military experts who predicted an easy victory over Ukraine
Og Ben Meiselas – Ægte news inside US som ses af flere milloner US lytter og seer 
Og satellit update !!

Nok et nyt våben !!

https://militarnyi.com/en/news/ukrainian-company-noah-x-unveils-harpoon-small-unmanned-surface-vessel/
Holy Moly – Ukraine er alle vegne

https://militarnyi.com/en/news/black-spark-resistance-claims-data-breach-at-shahed-drone-production-facility/
Et besøg værd – 3 sider

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/1uhv611/afu_destroys_a_record_12905_russian_vehicles_and/
Og dagens Pollental – hermed alle tal 
7 air defence !!! og vilde tal for udstyr 
Og sådan går dagen for den almindelige Ruskiiiiiies

For de Bingo interesseret – sidste update 
Slava Ukraini 
Dansken
Video som på avstand gir inntrykk av omfanget av brannen i raffineriet i Slavyansk-na-Kuban (dronene slo ned i raffineriet ca kl.03-04 lokal tid).
Video publ kl.14.10 lokal tid:
Russisk kvinne har stått 1,5 døgn i kø foran en bensinstasjon.
Her deler hun sin erfaring (hun/de har fremdeles ikke avansert frem til bensinpumpene):
Vi ser forstadier til panikk ad drivstoff i Russland nå:
Lojale russiske undersåtter kan trøste seg med Putins ord nylig om at utviklingen i SMO’en var gunstig for Russland på alle fronter …
Russiske Astra melder i dag om enorme drivstoffkøer i Moskva:
Astra informerer også om at i Moskva og nabo-oblastene har Gazpromneft, Lukoil og Teboil innført grense på 20-30 liter pr person: