Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Saga Pure ASA, tidligere Saga Tankers

Hei dere,

Lite spørsmål angående innkalling til ekstraordinær generalforsamling. Min far har også aksjer i Saga, men kjøpte disse mye senere enn meg. Han har fått skriftlig innkalling til generalforsamling, noe jeg ikke har.

Er det noen grunn til dette?

Et annet selskap jeg investerer i har sendt meg slike innkallinger, så burde ikke være noe feil med adresser. Er antall aksjer av betydning?

Har du kjøpt på vsp kont eller hos nordnet - hos nordnet eier du ikke de fysiske aksjenen etc på vps konto eier du dem :thinking:

Jeg har det på en IKZ (Investeringskonto Zero)

Min far sier han har noen aksjer på AKS (Aksjesparekonto).

Jeg eier vel aksjene, men det er Nordnet som har de?

Generalforsamling:
Nordnet eier formelt sett aksjene du har på en investeringskonto. Du har derfor ikke stemmerett på generalforsamlinger. Vi deltar ikke på generalforsamlinger eller utøver vår aksjonærrolle.

Lærer noe nytt hver dag - takk for info.

Saga Pure: Fourth quarter 2020 financial results

3 Likes

Da var saga ute av element også med heftig gevinst.

Ja, cashet inn i ELE og EFUEL :smiley:
Skjønner ikke helt hvofor kursen faller, kombi av gevinstsikring og tung børsdag kanskje?

Det er vel relativt mye luft i denne aksjen, hva ligger egenkapitalen på selskapet nå?

Over 800 mill i cash.

Eig 11, 7 % av Horisont Energi ASA, 1.85 million aksjer.

Vistin Pharma ASA, 2,284,280 aksjer.

Bergen Carbon Solutions AS, 30 MNOK investert og eig ca 20 % av selskapet. Har også opsjon på innskudd av nye 30 mill her.

Pryme (CRC Holding B.V.) litt over 4 prosent av aksjene her, kurs 51 kr ved kjøp.

Det meste Saga Pure har kjøpt så langt har jo gitt betydeleg avkastning.

3 Likes

Bra oppstilling, og helt enig - alt de har tatt i hittil har de hatt kjempesuksess med.

Jeg tenker litt slik at Spatalen og Saga Pure har mye bedre mulighet enn meg som småinvestor til å komme inn tidlig i lovende og spennende selskaper med potensiale.

Synes det er mye merkelig kritikk av Spetalen på ulike børsfora. Han kjøper og selger aksjer, som de fleste andre av oss, so what liksom. Og så lenge han har en betydelig eierinteresse i Saga Pure, så bør det borge for fortsatt gode investeringer framover.

1 Like

Ja, og med Bjørn Simonsen ved roret føler eg meg rimeleg trygg på at selskapet på sikt vil gjere fleire gode investeringar. Nokre selskap vil Saga Pure kjøpe for kortsiktig gevinst, andre vil dei hjelpe og utvikle. Trur ikkje Spetalen hadde gått inn i styret til Horisont Energy om han har tenkt å selge med det første. Bergen Clean Carbon er det mest spennande caset og hovudgrunnen til at eg kjøpte mine første Saga Pure aksjer.

1 Like

Ja tror det var et scoop å få inn Simonsen som CEO.

Kan du utdype litt om hva det er med BCC som er så spennende?

Les her:

Egenskapene til produktet er veldig spennende og anvendelig. Liker også at dei lagar noko brukbart av problemavfall.

2 Likes

Bcs er meget spennende og er grunnen til at jeg gikk in i saga + gode Simonsen. Tror også vi har blitt kvitt en del kortsiktige lotto aksjonærer den siste tiden.
BCS skal forsåvidt på børs i år de også. Men tror ingen dato er guidet enda.

Saga Pure ASA : Minutes from the Extraordinary General Meeting 19 Feb 2021

Oslo Børs - Vedtatt overføring av notering fra Euronext Expand til Oslo Børs – Saga Pure ASA

1 Like

Hva vil en overgang til Oslo Børs innebære, foruten at vi får mer informasjon om selskapet?

Og at institusjonelle investorer, fond, o.l. kan kjøpe seg inn.

Saga Pure ASA: Prospectus Summary for transfer of listing from Euronext Expand to Oslo Børs

1 Like