Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Saga Pure ASA, tidligere Saga Tankers

BCS fanger CO2 og lager nanokarbonfiber - horisont skal lage ammoniakk - blir det synergieffekter her? BCS montert utstyr for å videreforedle CO2 fanget i ammoniakk prosessen? Saga har vel mulighet/rett til å utnevne styremedlem i begge bedrifter og således gjensidig påvirke.

Blir utrolig spennende å følge saga videre i årene som kommer!

Ved NTNU skrev han en hovedoppgave om å fremstille hydrogen ved hjelp av naturgass med integrert CO2-fangst. Det er dette som kalles blått hydrogen. Det ga ham jobb på Institutt for Energiteknikk (IFE).

Hovedoppgaven og det arbeidet han la ned ved IFE er i dag blitt forretning. Selskapet heter ZEG Power og hentet i våres inn 130 millioner kroner.

Simonsen har aldri hatt en rolle i ZEG Power.

– Men jeg føler litt eierskap til den teknologien, smiler han i dag.

Flott å ha Bjørn Simonsen på laget, kansje du skal ta en tlf til han å stille spørsmålet? Han er vist veldig hyggelig og imøtekommende😊

Referat fra: https://finansavisen.no/lordag/profil/2020/12/11/7597371/bjorn-simonsen-i-saga-pure-er-oystein-stray-spetalens-handplukkede-hydrogenstjerne

1 Like

Dette er såpass nytt at en vet ikke hva spørsmål en skal stille :sweat_smile:

Nei,jeg lar telefonen ligge i fred :phone: :eyes:

Saga Pure Asa: Share Capital Increase Registered

Jeg vil veldig gjerne ha Saga Pure sine aksjonærlister.
Send gjerne inn ønske hvis du også vil ha dette. Bare følg denne linken her: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdwsYbwrccf5Mw4IghENWwoWTsCRUWb5jl_VuQcG8tymE-Gew/viewform

1 Like

Da har jeg sendt inn forslag på
Saga Pure.
:grin:

1 Like

Har også gjort det.

Ut februr får du gratis tilgang til Top Investors (Pareto/infront) Noen som har erfaring med dette?

Som litt noob på dette; Saga har aksjer i selskaper som på sikt skal børsnoteres. Vil eksisterende aksjonærer også tildeles aksjer i disse selskapene når de evt. noteres? Prøver å gjøre noen vurderinger på om det er verdt premium-prisen som er kursen pr. nå - hvis langsiktig tankegang.

Du som aksjonær i saga pure vil ikke få tildelt aksjer, det er kun de underliggende verdiene i saga som er av betydning for deg. Hva saga velger å gjøre med aksjene, det er noe annet og de kan betale de ut som utbytte.

1 Like

Kræsj i dag. Noen som har gjort noen fler tanker (hehe)om dette? Evt fremtiden til saga pure? Blir nesten nervøs når det er såpass nedgang på en dag

Det er jo litt naturlig at man får en nedgang etter at den har gått såpass mye. Følg med på volum, markedet tar imot mange aksjer. Husk at det er en ganske god premium på egenkapital i dette selskapet :blush::blush:

Premiumen er eksakt 111% per close i dag. Med andre ord potensielt 55% nedside før oppgang.

1 Like

Det er vel forventet at etter såpass kraftig oppgang på kort tid vil en korreksjon komme. I tillegg rister dette av seg mange nervøse småinvestorer.

Det kan sikkert falle mer, men det er vel grunn til å tro at det vil snu på et tidspunkt. Men nyttig med noen tekniske betraktninger? Kan det se ut som det ligger en støtte rundt 4.0?

Åpenbar støtte rett over 4, ja. Reparasjons-emisjonen. Dog er det naturlig med et fall. Husk ACC og AOW; falt plutselig 30% for deretter 100% opp kort tid etterpå. Ganske høy volatilitet.

Avventer nye kjøp, men frister å kjøpe litt hvis ned mot 4. Ytterligere fall vil jeg vurdere en større pott.

To gaps som skal tettes her. Første gap ned til 4,1 ish, så ned mot 3,60 ish.
Klart kjøp på 3kr

1 Like

Hvordan regnet du ut posten i Everfuel? Fant ikke kursen de kjøpte på :man_shrugging:

3 er min ønskepris for større inngang. Tror dog det skal mye negativt til for å nærme seg 3-tallet :thinking:

Såklart kjedelig med fall 3 dager på rappen nå, men det er ikke så rart med masse gevinstsikkring etter den siste tids rocket stigning.
Mange ferske aksjonærer også som ikke gjør det mindre ruglete når det faller som værst.
Jeg har sterk tro på et grønt skifte, og Saga Pure har allerede gjort noen klokkerene investeringer i nå børsnoterte Efuel, og ligeså i unoterte BCS og Horisont Energi. Jeg har personlig ikke solgt en eneste aksje siden jeg ble med som aksjonær for et par måneder siden. Jeg har kjøpt både i dag og i går og tenker å holde på disse i en veldig lang periode. Kansje flere år.
Mange har kansje fulgt Spetalen inn i dette selskapet. Jeg personlig hoppet på lasset når ansettelsen av Bjørn Simonsen som CEO ble meldt.

1 Like

Ofte slike bevegelser søker langt ned for støtte. Mye luft og kjærleik her.

Blir spennende å se. Den langsiktige planen er jeg selv overbevist om, men alltid bedre å sitte i pluss enn minus.