Kjøpte for 55 mill på kurs 22. fikk 2,5 mill aksjer, og har siden redusert til 1,7 mill aksjer.
Uten at jeg har noe med dette selskapet og gjør, så ser det ut som Spetalen stikker igjen…som vanlig.
Defender, hvilket software-program bruker du? Ser kjekt ut med de grafene.
Ellers så er det kjent at han har latt seg vanne ut i emisjonene. Tror at det er årsaken og ikke salg av aksjer…
Hvis han selger så er han pliktig å melde dette til markedet. Har ikke sett en slik børsmelding enda så han har nok ikke vektet seg ned annet enn at han har latt seg vanne ut ved utlån.
Dette var en skjermdump jeg tok fra ett annet forum, det ser ut som Infront web løsning.
Kan være forsinket oppdatering etter siste emisjonen ja
Spetalen låner ut aksjer, slik at de som ble med i emi kan handle med dem dagen etter! Står også i prospektet på alle tre emisjonene.
Husk at spettet er primær insider og må melde om han selger/kjøper senest dagen derpå.
Saga pure er ikke på Merkur.
SAGA PURE ASA: Share Capital Increase Registered
Da fikk jeg endelig noen lodd i denne. Har ventet på korreksjonen etter den bratte oppturen.
Noen som har en enkel oversikt over selskaper de har investert i. Jeg gar everfuel og horizon mennene det andre av betydning?
Det som er bra at de får jo være med på emisjoner av nye selskaper før de går på børs (sommelier vi får) så tror denne kan være veldig god og ha i portofølgen.
Godt å høre at det er flere som tar saga pure inn i portisen sin!
Et annet selskap Saga har investert i er Bergen Carbon Solutions (BCS)
Oslo, 11 December 2020) Saga Pure ASA (Saga, OSE: SAGA) has committed to subscribe for NOK 30 million in a gross NOK 40 million private placement of new shares (the “Private Placement”) in Bergen Carbon Solutions AS (BCS), a company which has developed a technology for converting CO2 to carbon nanofibers (CNF). Following the Private Placement Saga will have an ownership of 21,4% in BCS.
"With the increasing global focus on reducing CO2-emissions, the world needs innovative solutions, both to capture, but preferably also utilizing the CO2 as a resource. The technology BCS has developed transforms CO2 into valuable carbon nanofibers, and as such truly a sustainable solution for the long run. We’re excited to join as shareholders in BCS, and look forward to having an active ownership role in the company as the technology now is being scaled up for commercial operations,” says Bjørn Simonsen, CEO of Saga Pure.
Mener de også her flere oposisjoner her. De måtte stenge døren for flere investorer pga stor kjøpsvilje!
Bcs går også for børsnotering 2021.
Vet du prisen de kjøpte horisont posisjonen sin for?
35mill mener jeg det var.
Sorry, tenkte på kursen de kjøpte på
Emisjonen ble satt til kurs 18 kroner, hvilket priset selskapet til 300 millioner kroner. Selskapet varslet i forbindelse med emisjonen at de så for seg en børsnotering allerede i løpet av januar.
Det har satt fart i interessen, for tilrettelegger Fearnley har allerede omsatt aksjer for over 40 kroner, og helt oppe i 45 kroner stykket – godt over det dobbelte av emisjonskursen.
Selskapet er følgelig nå priset til 750 millioner.
De treffer klokkerent atter en gang
Jeg prøver å finne ut verdien på akjsene de eier. Her er mine beregninger:
- Everfuel: ca. 460 millioner (2,5 millioner aksjer * 173 kr som er siste kurs)
- BCS: ca. 150 millioner (21 % av 750 millioner)
- Horisont Energi: ca. 70 millioner (De kjøpte aksjer for 35 millioner. Antar at kursen vil dobles ifm. børsnotering).
Da får jeg circa 700 millioner i samlet verdi. Verdien av Saga Pure er 2 milliarder. Det er kanskje litt mye ift. aksjene de eier. Eier de noe mer?
Mulig de har litt i Vistin og Element?
Sikkert en del cash på bok også.
De eier 5.1% av vistin pharma. Mcap755mill så si 40mill i verdi.
Element eier de 5.07% av. Mcap 130mill så si 6mill i verdi.
Forøvrig har også Saga pure en beholdning på 500mill cash til videre investeringer.
De 500 millionene i cash er betydelig. Takk!
Til info: Rundt 70 kr solgte de 800k aksjer i efuel og sitter nå igjen med 1,7 mill.
Dette er vel ett perfekt «fond» for grønne aksjer på sikt. Hvor de kommer ikk i emisjoner før selskaper går på Merkur. Liker dette og tror prisen her lett kan dobles til tross for allerede mye oppgang. Men se på aow og acc de er 10x nå.