Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Saga Pure ASA, tidligere Saga Tankers

Den rette måten å se dette på ja. Småsparere betaler litt premium nå, men klaffer alt på sikt vil dette kunme bli veldig bra. Tviler dog på at Spetalen er med hele veien - der i gården er det en viss gevinst i fokus (tror jeg).

Han gikk jo ut av nel på 3-4 Kr eller noe. Så vi trenger ikke han , eller han har kanskje lært…

Tror ikke han trengs ikke i noe selskap straks midlene er hentet inn, gevinsten er sikret og selskapet står på egne ben med gode utsikter. Da er det salg på topp i nivå 1. Han innehar en viss skarp kompetanse for å «dra i gang», og ser det vel som mindre risiko å se etter nye muligheter hvor han selv kan bidra enn å sitte long i noe andre med mer spisskunnskap kan styre videre.

Var ikke så lett å se hva som kom når han var i nel. Fokuset var ikke så hardt på et grønt skifte den gang som nå. Og det tror jeg han så på den tiden.

Er veldig annerledes nå. Mulig han gjør exit for å tjene noen raske mill, men jeg tror han ser hva som kommer.

Ikke at jeg kommer til å felle en tåre om han drar :slight_smile:

1 Like

Det virker for meg som han bare rir bølgen og ser hva som kommer. Den bølgen ser i all fall nå ut til å vare en stund.

I og med at han rir den grønne bølgen, sliter jeg med å forstå hvordan han klarte å drite såpass på draget med sin short av Hydrogenpro.

Det skal bli dyrt for han å dekke den shorten, allerede tapt 150% og trenger flere dagers omsetning for å dekke seg inn.

Men han har jo truffet på alle long investeringene innenfor ESG, så han har vel nok å ta av :slight_smile:

1 Like

Ja jeg er veldig enig i det du sier her. Selv ikke spetalen kan tolke hvem av selskapene som kommer til å triumfere. Så han finner seg flere hester å bette på. Å shorte noe grønt i dag er litt vel risky spørr du meg😅

1 Like

Eg blir ikkje veldig overraska om det neste selskapet Saga Pure kjøper seg inn i blir Greenstat.

Greenstat har mange spennande prosjekt på gong innan hydrogenproduksjon, der mellom anna Nel er på eigarsida. Grennstat skulle opprinneleg på børs i 2023, men har framskynda dette no etter at det blei vedtatt hydrogenferge på Vestfjorden. Plane er vel børsnotering i løpet av våren 2021.

Planen er slik eg har forstått det at Glomfjord hydrogen skal levere hydrogen til ferjesambandet over vestfjorden.

Simonsen som er CEO i Saga har årelange relasjonar med CEO i Greenstat Vegard Frihammer, gjennom felles interesser i Norsk Hydrogenforum. Dei har også samarbeida tett medan Simonsen var i Nel.

Prosjekt i Greenstat:

Kom meg inn i Saga på ca 2 kr og har også akkumulert litt på korreksjonen som kom no. Har veldig trua på denne på lengre sikt. Simonsen er hovudgrunnen til at eg har trua på Saga Pure.

2 Likes

Greenstat har gått meg hus forbi! Velger de å investere her så vil jeg si Saga Pure sitter med
4 grønne ess i hånda :crossed_fingers:

Hvor høy premium er det greit å betale her?

Er det ikke vanligst at det er rabatt på underliggende på holdingselskap?

Her kan du få meir info om Greenstat. Everfuel deltar også.

1 Like

Veit ikkje heilt kvifor den forrige linken slo over på nederlandsk eller noko sånt. Her er link til eventen fra LinkedIn:

Fikk den på norsk hos meg :slight_smile: Takk for linken Kallep :smiley:

Eg kan jo sjølvsagt ikkje garantere at Saga Pure kjem til å gå inn i GreenStat men eg blir overraska om dei ikkje gjer det. Har sjølv deltatt i eit par emisjonar i GreenStat men berre med småsummar. Dei kjem nok til å kjøre minst ein emisjon til før dei går på børs så her kan det vera lurt å følgje med. Prospekt frå forrige emisjon finn du her. Greit å lese mest mogleg før du eventuelt tar avgjersla om du skal kjøpe eller ei. Frå midt ståsted passer GreenStat som “hånd i hanske” til Saga Pure sin strategi om å gå inn i fornybare selskapet før dei kjem seg på børs. Spesielt med tanke på vinklinga mot Hydrogen.

3 Likes

SAGA PURE - RESOLUTION TO INCREASE THE SHARE CAPITAL INCREASE IN CONNECTION WITH SUBSEQUENT OFFERINGS

1 Like

Da er det bare å overtegne det en kan :love_you_gesture:

Noen som enkelt kan forklare denne? Gjelder det rep. emisjonen?

Gjelder rep emi ja.

1 Like

Takk. Antok det, men emisjoner er ikke min styrke - kjedelig hvis jeg gikk glipp av en ny emisjon sånn plutselig.

Kjipern med de siste emisjonene i saga er at de setter en minstegrense på 100.000 euro for å delta. Altså 1mill norske kroner ish. Så småfisker som meg får ikke være med :frowning:
Så vi får ta til oss det vi kan fra rep emi Don :slight_smile:

Jeg hadde nok ikke satt 100K EUR selv om muligheten hadde vært der, er nok litt forsiktig :p. Men ja, får karre til oss det vi kan (er ikke rare greine her men).