Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Saga Pure ASA, tidligere Saga Tankers

Hadde jeg hatt en mill til rådighet hadde de nok gått til REC for min del. Langsiktig pos der.

På dagens nivå? Spenstig :slight_smile: prisen tilbake der den var 5 år siden. Blir spennende å se om den skal ned før videre.

Blir rep emi også 4,10 da?

Og hvor mye dår vi tegne per aksje vi eier?

The share capital increases are divided as following, (i) a share capital
increase by up to NOK 40,000 in the Subsequent Offering I, through issuance of
up to 4,000,000 new shares at a subscription price of NOK 2.10, (ii) a share
capital increase by up to NOK 49,000 in the Subsequent Offering II, through
issuance of up to 4,900,000 new shares at a subscription price of NOK 2.90, and
(iii) a share capital increase by up to NOK 48,000 in the Subsequent Offering
III, though issuance of up to 4,800,000 new shares at a subscription price of
NOK 4.10.

Det er 3 emisjoner denne meldinger omhandler

Hvor mye man får per aksje man eier er jeg usikker på.

På Shareville ser eg at dei snakkar om ein tildeling på ca 1/10 av det ein hadde ved emisjonstidspunktet. Dei som allerede har fått aksjer i emisjonane kan ikkje bli med igjen her. Hadde du 10 000 aksjer ved emisjonstidspunktet bør du då få ca 1000 rettar til nye aksjer om dette stemmer. Får vel tildelt rettar så snart prospektet er godkjent, så fasit er vel ikkje så langt unna.

Det er feil. Du får 1/100. Hadde du 10.000 aksjer på emisjonstidspunktet får du 100.

Ok. Takk for avklaring. Litt hallelujastemning på Shareville så eg tar ikkje alt for god fisk :wink:

Saga Pure ASA: Approval and publication of prospectus

Saga Pure Asa: Further Information on Subsequent Offerings - Subscription Period Commences 13 January 2021

1 Like

Tanker på hva som vil skje med kursen de kommende dagene og ukene?

Er det nok støtte der den er nå?

Vet ikke helt hva som skjer med kursen i morgen. Mulig vi skal enda mer ned utenat jeg vet hvor langt :frowning:

Rep, Emi med så små prosent av antall aksjer har ingen innvirkning. Dessuten er dette over 3 uker fram i tid, og som alle aksjekurser er vel nyheter og hva som gjøres med de 500 Mill de har til rådighet avgjørende. Har vel litt inntrykk at den ble hyper i jula og mange investerte for sent om et håp om å gjøre raske penger. Nå har de ikke tid å vente, men må selge.
Er positiv til aksjen om du har tid å vente å se hvilke investeringer som kommer.
:grin::grin::grin:

1 Like

Ser ut til at tildelinga vart 1/20 ut fra børsmeldinga i kveld.

Noen som har abonnement og kan oppsummere denne artikkelen? Spennende tider!

Kort oppsummert: vent med å evt kjøpe rep.emi til siste dag.

Og at kursen var hauset veldig opp.

Takk for svar. Har vært med opp og ned her. Sitter og vurderer når jeg skal fylle på. Venter med ny inngang til nærmere 27. januar da.

Har selv vært med opp og ned - lett å være etterpå klok, men det var ganske logisk at 5.5 (eller 5.6) var en smule urealistisk.

Som de fleste sier så må man se litt fram i tid med denne aksjen. De har tross alt 500 mill som skal investeres og som vil påvirke kursen både opp og ned framover.

Absolutt enig. Men det skal bli godt å få rep.emi etc ferdig nå i januar. På den måten få stabilisert aksjen på et fornuftig nivå før eventuelle opp og nedturer kommer på nyheter igjen.

Forundrer meg ikke om det kommer melding fra selskapet etter stenging i dag.