Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Saga Pure ASA, tidligere Saga Tankers

Angående hva?

Mulige nye investeringer. De har som sagt 500mill på bok å bruke. Typisk at dette kan lekke og synes i kursen. Bare min antakelse etter en stigning på 15% i dag.

Interessant tanke.
Definitivt mye spennende som skjer i år.

Ja jeg er også veldig spent på hva det neste Bjørn Simonsen drar opp av hatten!

Pen sluttspurt i dag :smiley:

Er det forresten kommet noe ang rep.emi hos Nordnet?
Har hatt denne siden tidlig desember så skal vel ha rett på litt.

Blir vel håndtert via vps.no

Alle rep enorme er lagt inn på mine Nordnett kontoer. Fikk
Nr 1
Nr 2
2 ganger nr 3

Vet bare ikke om jeg må ringe Nordnet for å legge inn antall jeg ønsker. Men vil uansett vente til 26 januar før jeg bestemmer meg.:grin::grin::grin:

Jeg har mine aksjer på IKZ. Har det betydning?
På investor.vps.no kommer det opp 3 stk saga emisjon med fortrinn. Trykker jeg på der så står det at jeg ikke har noen retter registrert på vps.

På Nordnet vet jeg ikke hvor dette evt dukker opp.

Saga Pure ASA: Change of Subscription Ratio in Subsequent Offerings

Hei, har aldri brukt tegningsrett før. Nå har jeg fått tilbud om å tegne aksjer i Tegningsrett |||. På VPS-kontoen står det at tegningspris per aksje er 4,10 kr. I oversikten over rep.emi står det også at noen har fått 2.10 eller 2.90, stemmer dette? Har vel med at jeg eide aksjer fra 22.12.2020. Altså ikke tidlig nok inne.

Da vil det vel lønne seg for meg å kjøpe aksjene billigere i markedet på dagens kurs?

Så lenge kursen er under 4,10 vil det lønne seg for deg å kjøpe i markedet. Du får sjekke kursen når det nærmer seg at tegningsrettane går ut 27.1. Er kursen då over 4,1 kjøper du. Er den ikkje lar du dei berre gå ut.

1 Like

Saga Pure ASA: Invests NOK 30 million in the chemical recycling company Pryme

4 Likes

Kjøpte en god post i dag. Kan være en god trade hvis horisont Energi noteringen i morgen blir bra. Fikk den på 3.8kr og ser ut som den har stabilisert seg godt på 3.6-3.8kr.

Saga Pure med full tildeling i Horisont Energi-emisjonen

Saga Pure har deltatt i emisjonen med 35 millioner kroner og vil få et eierskap på 11,7 prosent av selskapet.

Kan vel risikere at det blir litt nedgang da rep-emi kommer i omløp i morgen. Kan være noen henter rask gevinst.

Er så liten mengde aksjer som kommer ut at det blir nok kun en kortvarig nedgang fra start, for så å skyte opp tror jeg.

Krigskassa er også full av cash for flere investeringer som kan kommer.
Tipper også repemien på 4.1 blir kansellert nå i kveld eller i morgen 08:00.

Enig i det - derfor kunne det kanskje vært fordel å sitte litt klar i morgen. Vil sikkert henge seg litt på Horisont som antydet over.

Men, vanskelig å si. Man går vel litt på tå generelt i markedet om dagen. Man kan vel fort få litt tilstander som antydet i går dersom det først begynner å bikke nedover?

De blir ikke delt ut i morgen, den blir avsluttet i morgen…

Når blir de tilgjengelige for handel da?

Ja har mye cash men saga virker som den har funnet en god bunn, tror risk reward for en slik trade er bra. Liker jo disse og på lang sikt. Som ett miljø fond…

1 Like