Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Salgstall Conan Exiles - Xbox. Daglig oppdatering

Noen der tror CE ikke selger 150k på PC og 150k på Xbox i Q3? I såfall hvor mye?
Mvh Vandregutten.

Jeg lurer på om @koe kunne gitt oss en liten oppdatering for PC? Jeg husker ca-tall fra det kalibrerte reviews pr salg, men ikke nøyaktig. Også lurer jeg på om du bruker purchase type “all” eller “steam purchase”? Hadde satt pris på å få vite det relevante tallet 1. juli og nå. På forhånd stor takk. :smiley:

1 Like

@christian her er et oppdatert regneark. Legger det med som en PDF.

image

Er type “all” reviews. Estimert salg Conan Exiles.pdf (940.8 KB)

Flere dager nå i det siste ligger inne med “0” reviews. Er usikker på hvorfor, men antar at det “tas igjen” neste dag.

11 Likes

Takker, setter virkelig pris på at du deler dette! :+1:

Q2 hadde bedre salg enn jeg trodde, mens Q3 har dårligere salg. Jeg hadde basert mine tall på steamspy som jeg hadde “massert” noe for å jevne ut opp/nedganger, men det ser ut som jeg burde latt være.

Ser at du har brukt 1:52 som review:salg forhold, ble det kalibrert når Funcom meldte 480k solgte?

3 Likes

Den kalibreres jevnlig ifb. flere faktorer, som f.eks. at det kjøres salg, og det er ikke likt hele veien. Erfaringen er at forholdet også endrer seg dersom ikke er noen spesielle hendelser, altså salg/updates osv. Samtidig må man endre på forholdet når kinesere trør til med mange stemmer innenfor en kort periode :slight_smile:

8 Likes

Du tar det på gefuhlen?

1 Like

Vel helt nøyaktig kan det ikke bli, samtidig er det ikke kun på “gefuhlen” som du sier. Vi har fått tall fra Funcom, og jeg tar hensyn til topplasseringer og har sammenlignet med andre spill i samme sjanger. Ved hjelp av dette har jeg funnet ut at man ikke kan holde fast på en faktor, men at man må endre den ved salg og eventuelle andre hendelser som gjør at spillet selger mer. Det fører nemlig til en liten endring i antall reviews pr. salg (naturlig nok). Det jeg imidlertid ikke har oversikt over, er hvor mange som velger å kjøre refund. Tror det treffer ganske bra når jeg ser på hvor mye Funcom har i inntekter for Q2.

Du har kanskje andre tall, @holmes?

4 Likes

Jeg bare lurte på hvordan du kom fram til de forskjellige faktorene. Er enig i at vi ikke har noen god eksakt metode, men så lenge faktoren endrer seg blir det veldig vanskelig å bruke review metoden tenker jeg. Det blir lett til at man justerer faktorene i forhold til resultatet man tror er rimelig fremfor faktiske data?

1 Like

Nja, det er ikke de store endringene, faktorene holder seg relativt stabilt. Men når det er salg og flere kjøper må man “begynne på scratch” eller gå et par hakk tilbake, så det er et system i det. Og samtidig må det tas høyde for litt ekstraordinære hendelser, som sinte kinesere.

Det sagt, så hadde det gjort seg med et tall fra Funcom, så man kunne sammenlignet nå :slight_smile:

3 Likes

Ganske interessant å se hvor mange kinesere som ikke spiller spillet, men har kjøpt det.
image

Tror Funcom har litt arbeid å gjøre der. Bra at de jobber med saken. Se også hvor mange kinesere som strømmer til PUBG. Kina har stort potensiale :

image

3 Likes

Beklager å spamme i feil tråd, men her er litt viktig info omkring reviews.
image

4 Likes

Håper Funcom gjør bruk av sitt lokale i Beijing, og forsøker å få inkludert denne potensielle kundemassen som eksisterer der. Samarbeid med spillselskap, eller hva som må til. Men tror det er en viktig gruppe å appelere til. Ikke på grunn av reviews, men på grunn av latent kundemasse. Veien er vel kortere fra hat til kjærlighet sies det. :thinking:

1 Like

@Bullishproof - har du mulighet til å lage oppdatert graf for antall salg basert på reviews?

1 Like

Beijing kontoret er vel i stor grad nedlagt. Men de nevnte å Q2 at de jobbet med lokal partner.

4 Likes

Her er rådata av det jeg har samlet av info så langt siden XBOX launch, i tilfellet noen er interessert.

CE_review.csv (15.2 KB)
CE_top_paid.csv (6.3 KB)

(101 på top_paid betyr at CE er ute av listen. Det er bare et tall jeg har satt når skriptet ikke finner CE på siden)

13 Likes

Genialt @goliathus !

Det er 2-3 målinger pr dag, så ikke 100% nøyaktig, men det gir trenden ihvertfall.

Som på PC, utenom launch perioden og utenom kampanjer eller når det kommer nytt innhold, så selges det heller lite.

1 Like

Hvor mye tror dere det er solgt på xbox totalt nå?

Jeg lurer også på hvor mye der er solgt på Xbox i Q3, og så lurer jeg litt på om nogen vet hvor og hvornår uttalelsen om at salget var i forhold til forventing fra FC’s side.
Jeg har bare selv sett, at de i Q2 raporten skriver at det har haft betydning for salget, at der var store problemer under lanseringen.
Jeg håper veldigt på ca. 150k for Q3, men begynner at frykte at vi er lavere…
Mvh Vandregutten.
Har tenkt litt over hvad FC selv forventede, frem til de uttalte at salget var som forventet, når de viste at CE solgt ca. 485k på et par måneder på PC…
Jeg ville tro, at man forventede over 150k ila nogen måneder på xbox?

1 Like

Funcom sa i den Q2-rapporten at de ikke kom til å komme med tall og kun kommentere salget hvis det var eksepsjonelt bra eller dårlig. Xbox-salget er dårligere enn de ønsket, men innenfor det de hadde regnet med.

Tror det kan stemme bra. Salget hittil i Q4 er svært lavt dog, både på Steam og Xbox, akkurat som salget etter lanseringen på PC. De må nok kjøre på med rabatter for å få opp salget igjen, men ettersom antallet aktive spillere fortsatt er relativt høyt, så kan det godt være de venter en stund til.

3 Likes

Rui sier følgende om salget på Xbox:

The industry standard is to not talk about individual game sales, unless they are exeptional. And that’s what we also abide by. So you can infer from what I said that the game sales on Xbox have not been exeptional. They’ve been within the range that the company has expected, or that an informed investor would be aware of.

Jeg tror også salget ligger i sjiktet 150K. De er heller ikke inne på top 10 listen på konsoll for august, noe som nok ville betinget at de solgte minimum over 200K kopier (bare i august, men det er vel solgt ganske lite i perioden etter)

1 Like