Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Salgstall Conan Exiles - Xbox. Daglig oppdatering

Legger ut en graf over estimert antall solgte spill på Xbox her. Beregningsgrunnlaget er basert på reviews/salg hos andre spill med kjent omsetning hos Xbox, samt Conan Exiles på steam tilsvarende 1,6%.

7 Likes

27 Likes

Flott tiltak!

1 Like

Kan du vise til hvilke spill du har hentet tallene dine fra? Er hyggelig hvis det virkelig er i nærheten, men jeg tror dessverre tallet er lavere.

1 Like

Ja vi må få hvilke andre spill det sammenliknes med :slight_smile:
@pdx flytter du denne tråden til insider delen?

Her er de jeg noterte.

Kilder: http://www.vgchartz.com/platform/68/xbox-one/
Microsoft.com

2 Likes

vgchartz gir bare tall fra retail-salg.

1 Like

Ok, men det gir da reelt en lavere ratio, som er bedre.

Det er noe rart med de tallene fra US, kanskje andre og. Den starta på over 100 (130?) reviews i det spillet ble lansert. Kan de som bare har prøvd free trial på en time anmelde det? Noen av anmeldelsene virker som om det bare er free trial de har prøvd.
her er en f.eks.

2 Likes

Tror ikke de tallene kan brukes, da det nok er langt færre som lager en review blant de som kjøper retail.

1 Like

Av de totale salgstall selskapene selv har sluppet, ligger også reviews/sales på maks 2,5%. Om du er uenig, kan du gjerne vise til andre tall.

Jeg presiserte tidligere at dette blir grovt, men jeg synes ikke 1,6% er alt for lavt. Dette virker som et gjennomsnitt, men også samme ratio som vi ser på steam.

Om flere mener dette blir for lavt, kan vi alltids justere den opp.

3 Likes

Ja dessverre. Masse dårlige reviews på 60 minutters trialen…

1 Like

Ikke for å hause, men jeg tror vi undervurderer salget av Xbox. Jeg tenker at det er solgt 50k+ et sted. Det var jo en del som ventet på Xbox-slipp. Og det er ikke veldig mange spill innenfor suvival til Xbox?

1 Like

Problemet er vel heller at usikkerheten for tallene er ekstremt stor. Du har gått for at 1,6% av spillerene reviewer spillet, men det reelle tallet kan være alt fra 0,17% til 2,8% (utfra utvalget ditt), som gir helt forskjellige salgstall. Det kan også være at for CE, som er et EA spill, så er antall reviews mye høyere enn vanlig, så kanskje den reelle prosenten reviews er f.eks. 5% her.

Det som ihvertfall er interessant er å se hvilken rate reviews øker med. Hvis den holder seg lik, så selger spillet fortsatt bra, hvis den synker, så vet man at spillet selger dårligere, hvis den øker selger spillet bedre.

3 Likes

7 Likes

Dette er for xbox og da er steamdb ubrukelig.

2 Likes

Den klarer ikke skille mellom det heller ref planet coaster som viste 800k når faktisk salg var 1m

Herregud ja my bad, fulgte ikke med på hva tråden het i det hele tatt, huff :stuck_out_tongue: Beklager det.

Det jeg baserte mitt enkle estimat på her var en sammenligning med Ark der vi faktisk har tall. Ark solgte 1 mill på 1 måned på PC, CE solgte 500k på 1 måned på PC. Ark solgte 1 mill på 5 måneder på Xbox, selger da CE en halv mill 5 måneder? Der satte jeg taket ihvertfall, men justerer ned litt mtp hvor mye interessen for spillet har falt generelt.

Prøver å se om noen vet mer enn oss.

11 Likes

Bra insj, la oss håpe noen gir bra svar