Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SalMar (SALM) 🐟

Salmar tjente 1,3 milliarder på driften

1 Like

Settlement of voluntary tender offer for NTS completed – major shareholding disclosure

1 Like

image

1 Like

Frigivelse av ansattes Restricted Share Units i SalMar ASA

Salmar varsler permittering av 851 ansatte

Ordfører i Senja: – Jeg frykter at flere tusen står i fare for å bli permittert neste uke

Ordfører etter Salmar-varsel: – Jeg frykter at flere tusen står i fare for å bli permittert neste uke

1 Like

SalMar - update of issuer rating from Nordic Credit Rating

Lobbyvirksomhet på høygir…

Var snakk om at de permiterte over 500 også i fjor…

1 Like

Man kan jo anta at lakseskatten ikke gjør noen stor forskjell og at “Lobbyvirksomhet” og “De permitterte også 500 i fjor” er grunnene her. Jeg vil uten innsikt i Salmar tro det er mer kompisert enn som så, og at skatten vil gå ut over arbeidsplassene samt profitabilitet relativt direkte. Men siden jeg ikke er investert er spørsmålet heller om staten får inn mer eller mindre på denne skatten enn uten, samt medfølelse med de som nå mister jobbene sine mot jul.

1 Like

Tog gevinst idag på 358 fra 330kr.

1 Like

Tenker du at skatten forblir som varslet da?

Nei, så absolutt ikke… Skatten kommer i en eller annen form, men trolig utsatt og ikke så drøy.
Det ble bare nok i gev på veldig kort sikt.
Spyttet alt inn i BWO nå før deres Q3.

Ah, det er stort å klare å ta gevinst når man er fornøyd :slight_smile: Viktig i det lange løp. Jeg har alt i MPCC nå før deres Q i morgen og utbyttet om en måneds tid som blir varslet i morgen. Tror på god oppgang der og framover. :slight_smile: Lykke til!

Hva tenker du om mpcc i morgen? utbytte sum?

Står i den tråden, skal ikke fylle opp laksegjengens ubrukte tråd :stuck_out_tongue: Men jeg forventer 0,14 fra drift og 0,02 fra skipssalg. Andre tror på 0,18 totalt :slight_smile: i dollar da :slight_smile:

Det generelle markedet er mer urolig (renter, krig, børsuro…) enn i fjor på samme tidspunkt. Samt skrev de vell at bare ca 150 av det 800 permiterte var pga sesongvariasjoner. Dette er jo drastisk ned fra de 500 i fjor.
Opplever dette som kun en mulighet til å skylde på noe og forhindre denne skatten!

Om skatten blir som regjeringen sier så skal det kun toppskattes av ekstra høye resultat uten at jeg har mer innsikt i dette. Men om det stemmer er treffer denne skatten spikeren på hode mener jeg!

748 Salmar-ansatte på Frøya kastet ut i uvisse: – Vi er mange som er redde