Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SaltX Technology (SALT-B)

Saltx er på ingen måte glemt, facebook gruppen har over 6000 tusen medlemer som daglig hauser aksjen.
Utfordringen blir når aksjen blir for “folkelig” typisk en aksjen alle skal ha å ha en mening om blir jeg skeptisk.

Forøvrig var den en av disse medlemene som satte Saltx i kontakt med Danfoss, det kan være intressant.

1 Like

Selv sitter jeg long og har troa på selskapet og teknologien. Kursutvikling har ikke vært helt som forventet, og preges av lav omsetning. Men vi venter på flere avtaler og når alle tester er gjennomført og produktet er ute på markedet så blir det gøy. Synes personlig det er perfekt inngang nå sett i forhold til pris. Nesten halvering siden topp i sommer. CTO og CEO med innsidekjøp nylig (pm i dag).

2 Likes

TA target siger 40-41 SEK.

2 Likes

Perfekt. Har du/ noen andre den pm hvor det står noe om at saltx blir tatt inn i indeksen omx25 eller hva det nå heter?

Der var linken jeg tenkte på :
https://globenewswire.com/news-release/2017/12/18/1263079/0/en/Semi-Annual-Review-of-the-Nasdaq-First-North-25-Index.html

Dette kan få flere investorer nysgjerrige :grinning:

1 Like

Om aksjen blir/er «folkelig» eller ikke har ingenting med teknologien å gjøre. Med satsing på fornybar blir energilagring helt essensielt.
Det vil tvinge seg fram. Store batteripakker med basert på Litium har jeg ingen tro på. Noen prestisjeprosjekter vil naturligvis dukke opp. Slik som Teslas sitt i Australia.
Det enkle er ofte det beste. SaltX sin teknologi er enkel, basert på et billig og enkelt materiale. At lagring, spesielt fra solcelle, blir større i fremtiden er også en enkel deduksjon.
Inngangen kan det være vanskeligere å time. Egentlig det vanskeligste med hele caset.

1 Like

Det er 6000 medlemmer i fb gruppen. Og omsetningen har vært oppe i over 100 mill intradag i sommer. Mange av de som er der er long. Tror nok påvirkningen der er minimal.

Det som kommer til å drive kursen videre er teknologien. Når all tvil om teknologien er borte, og alt bli verifisert og alle produktene blir kommersielle så kommer selvsagt kursen til å stige. Jeg tror vi som er inne nå har en god inngangskurs og at tålmodighet lønner seg. Aksjen har vært tradet og det har nok vært en del med urealistiske forventninger som har solgt ut - kursen har svinget mye.

Selskapet har produsert mange pm og har mange jern i ilden.

Fornybar energi møter sin gullalder neste tiår er min spådom.

Saltx kan brukes i solcellepanel, fjernvarme, varmepumper, bilbatterier osv. Det gir en fin besparelse.

Jeg har selv håpet på høy kurs tidligere, men tester avsluttes i 2018 og 19 og de fleste kommer nok til når alt er sikkert og det genereres inntekter av større betydning.

Selve teknologien er bevisst fungerende, men det testes jo ut i stor skala. Dette skal også selges ut. Vi som er tidlig inne tar en risiko og kan bli godt belønnet om noen år.

Aksjen er tenkt flyttet til hovedlisten og når mediene begynner å skrive om denne fantastiske fungerende teknologien så tror jeg det blir trangt i døra.

2 Likes

SALTX TECHNOLOGY HOLDING AB: SALTX SECURES ADDITIONAL 15 MSEK FUNDING FOR ACCELERATING THE MARKET INTRODUCTION OF HEATBOOST IN EUROPE

17:00

NASDAQ First North listed SaltX Technology has been awarded 15 MSEK in
funding from InnoEnergy - part of the European Institute of
Innovation & Technology - to further accelerate the market
introduction of SaltX HeatBoost application and make it ready for
field trials throughout Europe.

As recently communicated SaltX, has already been awarded
(http://saltxtechnology.com/saltx-wins-significant.../)
20 MSEK for this project by the European Commission and its H2020
program.

With this additional funding, we will be able to speed up the time to
market as we can allocate even more resources and mitigate project
risks. SaltX gas heat pump technology improves energy efficiency at
reasonable cost, and will be a disruptive alternative to conventional
gas boilers, says Karl Bohman, CEO of SaltX Technology.

SaltX is now working with several major gas utilities and boiler
manufacturers to implement a robust and cost-effective product that
can meet the new efficiency requirements and be timely rolled out on
the European market. SaltX addresses a global market for HeatBoost
worth 35 billion Euros.

The funding is subject to the due diligence of InnoEnergy and final
agreements.

2 Likes

Det her går veien lett :sunglasses: problemet mitt er bare at jeg har alt av kapital som vil gi skikkelig avkastning i PCIB og NANO :slight_smile:

3 Likes

Det går veien dette ja. Synd man ikke har mer kapital. Inngangen på 25.9 satt utrolig bra.
Storskalaproduksjon i Kina starter om få dager. Produksjonskapasitet på 1 mill enheter.

Klarer ikke å se hvorfor vi IKKE sitter på en vinner her. I meldingen fra 11 januar kunne man også lese følgende:
SaltX is now working with several major gas utilities and boiler manufacturers to implement a robust and cost-effective product that can meet the new efficiency requirements and be timely rolled out on the European market. SaltX addresses a global market for HeatBoost worth 35 billion Euros.

2 Likes

Spennende tider i møte :grin:

1 Like

Noen om vil tippe kurs 01.07 og 31.12.18 ?

Ifølge TA-skribenter på Euroinvestor starter rally, når 34,50 passeres.

1 Like

Spennende bruksområde for Saltx. Spent på å se om vi får noe ut av hackathon.

Spennende hvis Elon Musk plukker oppe dette, vet flere på fb forumet har tweetet han.

1 Like

Er du inne?

Jepp! :point_up:️:point_up_2::point_up:️ om enn et beskjedent beløp iforhold til PCIB og NANO - Mulig det blir litt omrokering fra NANO :thinking:

1 Like

De første solfangerne blir produsert sør for Shanghai nå. Klar for levering i slutten av denne mnd (neste uke?). Offisiell åpning av fabrikken 25 januar. Logistikkmessig skulle det også være perfekt. Midt i hjertet av det kinesiske markedet og kort vei til containerhavn for resten av verden.
Kan ikke skjønne at ikke miljøfond og techfond må inn her på sikt.

1 Like
3 Likes

Noe som også var hyggelig med denne meldingen er at han kommer fra det kinesiske solmarkedet. Kan markedet, kulturen osv.
Rett mann på rett sted, til rett tid.

1 Like

Helt klart rett mann for jobben. Jobber for et kinesisk selskap og har bla hatt store jobber i emiratene. Har verdifulle kontakter.

Saltx har gjort strategisk gode ansettelser og begynner å få et stort apparat også på salgssiden. Vi kommer nå framover til å høste disse fruktene.

2018 kommer til å bli et særdeles spennende år. Saltx har levert mange pm i året som har gått. Og føler meg ganske sikker på at dette overgås i år.

Har et smil om munnen når jeg tenker på alle mulighetene vi har med alle produktene vi har. Genialt at Saltx fungerer som Intel inside.

1 Like