Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

SATS 🏃

SATS ASA: Award of matching shares under the additional investment by the CEO in the 2020 share investment program and mandatory notification of trade

SATS ASA: Invitation to presentation of Q3 2023 results

Vet ikke hvor valid Simply Wall St appen er, men de mener ihvertfall at kursen er sterkt undervurdert iforhold til fair value

Tror den stanger litt pga redsel for hĂžyere strĂžmpriser igjen

Ja det blir nok litt tĂžft i vinter, hĂžyere leiepriser og hĂžy strĂžmpris. Men forrige vinter var ekstrem, og de har hegdet 60% av strĂžmkostnader siden den gang.

Men strÞmprisen var utrolig lav under Q3 i norden. SÄ tipper resultatet i Q3 blir veldig bra sammenlignet med ifjor. Samtidig sÄ har konsensusestimatene kommet godt opp etter to overraskende gode kvartaler.

Konsensusestimatene er uansett basert pÄ en kurs mellom 14-16. SÄ markedet har ikke helt troa. Kan ogsÄ ha mistet litt medlemmer i lÞpet av sommeren pga rentehevingene, men hadde likevel medlemsvekst i Q1 og Q2.

Er litt Ă„pent slik jeg ser det

100% enig. Faktisk kjÞpt meg inn igjen nÄ pÄ
10 tallet og sitter ihvertfall frem tom Q3
Siste jeg hĂžrt fra de var at ikke de hadde sett noe dropp i medlemmer pga renter, men det kan ha endret seg

Pluss medlemskapsprisen har blitt satt opp noe. Med lavere driftskost sÄ tror jeg Q3 kan slÄ Q2. Og skjer det sÄ er det tidenes beste ebitda for Sats

Ser bra ut teknisk, MACD snudd til positiv og kurs snudde klokkerent pÄ stÞttenivÄ 10. men veldig lavt volum, er ekstremt lite fri flyt. Topp 10 eier 75%

2 Likes

@pdx vi har spurt deg fÞr, men ikke fÄtt svar, kan du endre ticker her?

Beklager, men ser ut som den er riktig? sats_ol er riktig format for aksjer pÄ OB. Med mindre noen andre la de inn nettopp.

Heter bare SATS
Ikke Sats gruppen

https://live.euronext.com/nb/product/equities/NO0010863285-XOSL

Aha, tittelen, ikke tickeren, jeg er med :smiley:

Mente tittelen :slight_smile: Takk, nÄ er det ok!

3 Likes

SATS ASA: Q3 2023 Strong financial result and high-paced deleveraging

SATS leverer solid medlemsvekst og sterkt finansielt resultat

Fra minus 50 til pluss 50 pÄ resultatet, rimelig sterkt. Og i tillegg

• EBITDA before IFRS 16 reached NOK 486 million YTD, significantly lifted from
    NOK 133 million in the corresponding period last year

Imponerende

2 Likes

Der var vi i minus. Er det kommende kostnader det handler om, ikke minst strÞm? Ikke mange trygge havner nÄ bortsett fra rentefond

1 Like

MÄ tilbake 2 Är for Ä finne hÞyere omsetning enn idag, sÄ kjÞpsinteressen er tilbake.

StrÞmkostnadene er blitt hedget 60% sÄ er begrenset hvor dyre strÞmkostnader dem kan ha. Vinteren i fjor var ekstrem, det blir ikke like ille pga nevnte, selv om strÞmprisen skulle gÄ amok i vinter ogsÄ.

Medlemsvekst kvartal for kvartal tross hĂžye renter er veldig sterkt tegn.

Minuset er at Danmark og Finland har dÄrlig lÞnnsomhet. Uten de to hadde inntjeningen vÊrt ekstrem. Men langsiktige visjonen er Ä bli store der ogsÄ.

Norge og Sverige leverer veldig bra tall.

Sats Group har EBITDA fÞr gjeldsbetaling pÄ nesten 500 mill frem til Q3. Markedsverdien er pÄ 2,2 milliarder. Ser grisebillig ut. Men det er bear market om dagen, selv gode tall og gode prognoser gir lite effekt.

2 Likes

Satser pÄ at det er Bear market som er grunnen. Økte ganske betydelig nÄ og blir sittende

Tallene slo konsensus, sÄ forventer meg oppdaterte kursmÄl om ikke annet.

Samtlige kursmÄl er langt over dagens kurs, sÄ nÄr man da slÄr konsensus sÄ sier det litt.