Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Satsing på atomkraft

Dette er spennende, men mitt spørsmål er håndteringen av avfallet. Har teknologien også gått fremover der? Vil bygge ut kjernekraft i Norge: – Kler politikere dårlig å si nei – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

2 Likes

Kan vi bestille atomreaktorer fra Sør Korea? De bygger til en pris og tid som ingen andre kan konkurrere med.

EDIT det er de som har levert Barakah i UAE også. Endel høyere kost der, men enda kortere tid.

8 Likes

image
https://x.com/MarioNawfal/status/2011690943620186618

2 Likes

Han har vel ikke innrømmet noe, det var ikke han (eller partiet hans?) som satt ned makta og gjennomførte det.

image

image

Hvis du har gjort noe dumt og jeg sier du har gjort noe dumt, har jeg da innrømmet noe? Det er ordet “innrømmet” i sammenhengen over som ikke henger på grei fra MarioNawfal :stuck_out_tongue:

Han har pratet om å forlenge tiden Tyskland brukte atomkraftverk tilbake til 2021 Merz on Lanz: Back to the Future - with Combustion Engines and Nuclear Power - Electromobility (e-mobility), Economic and energy policy | Elektroauto-News | VISION mobility - Electromobility, connectivity, infrastructure, mobility transition

he wouldn’t have phased out nuclear power so early and implied an extension of the operating times of nuclear power plants

… og det ville ikke overraske meg hvis han jobbet for å holde atomkraftverkene i drift, mens andre har jobbet for å legge dem ned.

1 Like