Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Savosolar


Lavt priset solcelle-selskap

Hyggelig melding idag :

Savosolar Plc
Company Announcement, Insider information 3 December 2019 at 8.30 a.m. (CET)

Savosolar has signed a Letter of Intent with Uniper for co-operation in large scale solar heating projects

Savosolar Plc. (“Savosolar”) has signed a Letter of Intent with Uniper SE (“Uniper”) for a co-operation in large scale solar heating system deliveries for district heating and heat for industrial processes. The planned co-operation includes sales, design, delivery and, if needed, operation of the systems. Geographical focus of the co-operation is intended to be in Europe, especially in Germany, Austria and Netherlands, and suitable projects could also get searched for worldwide. The parties aim to investigate for first co-operation projects in 2020.

Jari Varjotie, CEO of Savosolar: “We are proud that Uniper has chosen Savosolar as their preferred partner. Savosolar is already by now one of the leading companies in large scale solar heating with its existing partner network, and this new co-operation is an additional sign that Savosolar has chosen the right path in its technology and business development. We look forward to the co-operation with Uniper, one of the leading companies in the energy sector. Combining Uniper’s wide energy sector know-how, financial resources and global presence with Savosolar’s solar heating experience and expertise will strengthen the possibilities to accelerate the utilization of large scale solar thermal as a clean heat source.”

2 Likes

På tide med en tråd

1 Like

Kan du utdype betydningen med meldingen i dag og utsiktene fremmover?

Bra spørsmål! Jeg vet ikke selv hva dette samarbeidet vil bety i kroner og ører fremover.

Gikk inn her i slutten av oktober da jeg leste om teknologien her https://savosolar.com/products/our-technology/
Samt jeg så det hadde vært en del insidekjøp i starten på året og aksjen har jo falt formidabelt siden Ipo. Mcap er jo latterlig lavt dersom man sammenligner med Scatec Solar f.eks. De er kanskje ikke like store men teknologien kan jo være bedre her for alt jeg vet.
Så jeg er bare inne med en liten post foreløpig, morsomt å være i pluss igjen.
Kanskje @Professoren har noe mer å bidra med fundamentalt?

1 Like

Gikk inn i midten av november av de samme grunnene som deg @Buffet. Syntes det er et spennende selskap som er lavt priset og som har falt mye siste tiden.

1 Like

Tar jeg helt feil om de ikke driver med solceller men med solfangere? Altså at de fanger varmen i solstrålene og dermed ikke lager elektrisk kraft.

Du har nok helt rett der ja! Var feil av meg å kalle det et solcelle-selskap ja.
Selv om jeg har noen aksjer her og har opprettet denne tråden så skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke har brukt mye tid på å lese om dette selkskapet eller kunnskap om denne sektoren for øvrig. Så bra du/dere kommer med innspill! :grin::+1:

Sier meg enig der, men prøver å få lest meg opp litt😬

Tok noen lodd igjen her nå. Teknisk kan det se ut som om bunnen er nådd. Har ikke lesgøt mye fundamentalt annet enn at emien ble overtegnet mange gangern.

Opp over 30% på 2 dager. Grei start :):slight_smile:

Bra driv nå…

1 Like

Går som ei klokke denne, vente litt så er den nede igjen…