Mere snadder på Scana fronten
- PSW Technology & Aquamarine have signed a cooperation agreement to strengthen the position within delivery to the offshore industry.
Geir Knapskog at PSW Technology & Helge Skjellevik at Moreld Aquamarine see this collaboration as an important step in the right direction to strengthen capacity for the market that will come in the next few years.
- H2 Production AS, et datterselskap av CCB Energy Holding, har bidratt sammen med andre selskap, lokalt og regionalt, som PSW Power & Automation, Westgass Hydrogen, og CCB - Coast Center Base for realisering av et spennende og som første prosjekt i verden på sitt område.
Dette er et banebrytende prosjekt med hensikt å levere energi gjennom rent hydrogenbasert landstrømsystem. H2 Production sin rolle i dette samarbeidet er i fremtiden å produsere rent hydrogen, som vil skje i Energiparken.
Dekarborisering er unngåelig, og hydrogen vil spille en viktig rolle i en grønn omstilling. Hydrogen kan være en løsning for bruksområder hvor det i dag finnes få eller ingen andre nullutslippsalternativer. Spesielt innenfor transport kan hydrogen være en løsning for å bidra til reduksjon av klimagass utslipp.
Sammen for et bedre klima!
- PSW Power viser at Scana går en lys fremtid i møte
PSW secures shore power rental agreements in Norway and the UK
PSW Power and Automation have entered into an extended agreement with a Norwegian customer on the long-term rental of a 1.000kVA low-voltage shore power system⚡
Furthermore, an agreement was reached with Forth Ports Limited (U.K.). on the rental of a medium voltage shore power system for a period of at least 6 months.
The system, connected to the local 6,6kV grid, will supply a rated power of 2MVA at an output voltage of 11kV to berthed vessels. Both contracts are based on earlier rental agreements and are testimony to the long-term relationships with our customers.
While connected to the shore power system, vessels can switch of all generating capacities running on fossil fuels. The shore connection will allow the vessels to reduce their local emissions to zero, reducing CO2, NOx and noise emissions equally🍃
PSW offers the ports around Europe an extensive rental fleet of shore power systems, which can be configured to fit the local requirements on short notice. The fleet consists of modular units that can be scaled from 1MVA upward to over 16MVA (depending on availability). The modularity allows adaptions to both input and output voltage requirements with minimal mobilization time.
Depending on local requirements, both input and output voltage levels can be delivered between 0,4 and 22kV. Typical use cases include hotel load for mid-term use as living quarters, replacement of harbor generators or as a grid support/replacement in case of commissioning of large electrical components.
Kilde?
Merkelig at de ikke har børsmeldt den enda.
Ikke kontraktsverdi og da børsmelder de ikke ?
«Agreements» er inngått om en forlengelse i Norge og ett nytt leieforhold i England. Burde vel foreligge en kontrakt på dette.
I morgen kommer tallene for Q3! Med så mange kontrakter i det siste blir dette spennende!
Mye bra kontrakter som også øker ordreboken betraktelig. Dette er bare starten og kontraktene vil praktisk talt renne inn fremover. Håper at de har hatt marginene på sin side i Q3 slik at de leverer profitt for dette kvartalet.
Blir ekstremt spennende i morgen. Tror ikke på noe ekstreme tall, men bedre enn sist og positiv og lovende guiding. Hvis de viser at de har gode marginer på kontraktene de closer nå så tror jeg markedet våkner. Scana har en kanonbra set up nå slik jeg tolker det og leverer akkurat innen de områder som er hotte for tiden, og etterspørselen kommer nok til å vokse. Snakket med hun som er ansatt som ny IR ansvarlig for ikke så lenge siden. Hun har vært høyre politiker i Bergen noen år før hun begynte i Scana. Aksjekursen gjenspeiler ikke alt det som har hendt siste tiden med alle de spennende kontraktene og det skal de ha fokus på. Handler vel da om kommunikasjon ut i ulike kanaler og skape mer fuz
Det ble slik jeg trodde. Vi var litt optimistiske i tanken om positiv drift dette året. Scana viser derimot muskler selv om offshore delen enda ikke har fått ta del i noen bonanza, men som de skriver så vil denne komme seg kraftig fremover. Q1/Q2 neste år vil jeg tro vi kan glede oss til gode tall både topp og bunnmessig.
Ser ut som Scana og Seasystems muligens kan få en fot innenfor havvind innen ganske kort tid. Dette igjennom bl.a Odfjell’s nye havvind samarbeid og mulig interessenter i Japan.
Jeg vibber att denne kommer seg. Subsea er extremt sykliskt, og jeg hørte på trummene her om dagen av det der er stor aktivitet på gång på Vestlandet. Så det er nok kun et spørsmål om tid før kontrakter kommer inn. Men det kan raskt dø av igjen. Litt shaky. Ellers så er man riktig posisjonert med
På minussiden er at backloggen ikke er så stor.
På plussiden så er det bra marginer; 15,2% YTD22. 11,6% i Q3 kan se dårlig ut i jæmførelse, men det er selden industriselskaper går over 10% margin, så dette er helt OK.
Omsettnignen før 2022 ser ut å bli litt mindre en jeg renget med, jeg hade tenkt meg 400MNOK.
Med 12% i margon så ger det et P/E på 10. Så de som venter på høyre kurs må vente på høyre omsettning med fortsatt gode marginer. Og det kan det bli etter hvert, men det tar nok 2-3 år før er over 2 NOK permanent.