Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Scana (SCANA)

Hadde de havnet over 1/3 av aksjene så hadde de nok blitt pliktig til å legge inn bud på selskapet. Er ihvertfall ganske så BULL at de gikk med på å ta aksjer mot å slette gjeld, og det til 1,10kr da kursen stod nærmere 1kr. Så ut som den testet ett brudd opp idag, så blir spennende å se om den kan bryte ut og opp innen kort tid. :crossed_fingers:

2 Likes

4 Likes

Synes det ligner akkumulering, stoppet på 20 dagers glidende snitt som har vendt nesen oppover. 50 dagers ligger like over. Tar vi ut 20 dagers tror jeg den vil krysse 50 dagers til oppsiden. Uken er enda ung, men liker signalene.

2 Likes

Scana company awarded a new 3-year maintenance contract with an estimated contract value of MNOK 1.8 billion including options!!

3 Likes

Scana-selskap tildelt treårig vedlikeholdskontrakt med en estimert kontraktsverdi på 1,8 milliarder kroner inkludert opsjoner

Bergen, 25. januar 2023: Equinor har tildelt Scana-eide PSW Technology en treårig kontrakt for vedlikeholdstjenester til Mongstad-raffineriet. Den betydelige kontrakten har en årlig verdi på rundt 200 millioner kroner, eller totalt rundt 1,8 milliarder kroner dersom opsjonene innfris og PSW har oppdraget de neste ni årene.

PSW skal levere vedlikeholdspersonell og prefabrikasjon til raffineriet. Hovedomfanget av arbeidet vil bli utført av PSW Technology, med store bidrag fra søsterselskapene PSW Power & Automation og PSW Solutions. Sistnevnte har hatt ansvar for tankvedlikehold og slamtjenester på raffineriet de siste ti årene. Med seg på laget har PSW også lokale underleverandører som Mongstad Industrier og Østerbø Maskin. Arbeidet starter 1.februar med full effekt fra 1.mai, og drar nytte av PSWs kjernetjenester og nærhet til raffineriet.

– Vi anser kontrakten som en stor tillitserklæring fra Equinor og ser frem til et godt samarbeid i årene som kommer. For PSW er dette en game changer. Etter syv magre år i boreindustrien har PSW Technology sikret seg et viktig fundament for de kommende årene. Kontrakten dobler selskapets omsetning og gir bedriften et kjærkomment langsiktig perspektiv, sier Oddbjørn Haukøy, administrerende direktør i Scana og en av gründerne bak PSW.

For mer informasjon, kontakt:
Oddbjørn Haukøy, CEO, Scana ASA, +47 911 71 914

@pdx - får ikke inn newsweb meldinger her?

3 Likes

Noen som vil si noe om størrelsen på denne kontrakten? Ser mcap er lav…

200 mill i året, utgjør kanskje 20-30 mill på bunnlinja årlig? Mcap lå på rundt 500 mill.

Lite aksjer tilgjengelig og høy derisk faktor som kjører kursen vil jeg anta, mulig litt pump fra noen som skal avhende?

3 Likes

De har flere kontrakter også da😀

2 Likes

Her var de ute og gjentok at dette var en meget lønnsom kontrakt. Kanskje vi også ser 20% marginer på bare denne alene. :star_struck:

2 Likes

Det er også viktig for Equinor at Scana har gode marginer. Husk det

2 Likes

Hører rykter om at Odfjell vinner den ene kontrakten etter den andre….gjett hvem de har avtaler med da. Dette blir gull fremover. :star_struck:

2 Likes

Utfordringen fremover blir kapasitet ?

1 Like

Næsj……de har drevet og ansatt i hele høst, så dette virker det som de visste ville komme. Skulle det knipe på, så er det bare å ta inn noen «sommerhjelper» :nerd_face:

Her kommer 2 kr innen ikke altfor lang tid tror jeg. Selskapet prises jo som en pølsebod

2 Likes

Er det en liten shortskvis vi er vitne til nå?

2 Likes

Vi fikk nok kastet ut alt av kortsiktig 1kr tradere idag håper jeg. :crossed_fingers:

Noen som e gode på teknisk analyse som har noen innspill til hva vi kan forvente etter dagens kurs bevegelser? Vet at den gikk som en rakett idag, men den ble også solgt kraftig ned de siste timene på slutten og jeg er nysgjerrig på hva det kan indikere fremover. :smiley:

2 Likes

Var gøy å trade litt i dag også. Solgte en del på 50% opp og kjøpte tilbake på 30% opp😀

Fikk endelig brudd på formasjonen (og hvilket brudd det var :grin: ) - Desverre for meg trigget stops jeg hadde satt etter open fordi jeg skulle i noen møter. Men det ble pen gevinst på traden likevel :grin:

Hva nå? Aksjen forsøkte å bryte den lengste fallende trendlinjen (fra topp) men møtte motstand der.
Ikke rart for der lå også 200 ukers glidende snitt og ventet. Vi closet under trendlinjen og det glidende snittet. Weekly moment har snudd opp, og nå gjenstår det å se om dette var et blaff, men jeg tror ikke det. Mulig aksjen trenger å konsolidere litt først, vanskelig å si på nåværende tidspunkt. Jeg trenger mer data… :slight_smile:

4 Likes

Takk for input​:ok_hand: men TA etter en dag der sidelengs plutselig ble til doggy er vanskelig å evaluere :sweat_smile:

Herlig med slike analyser. :smiley::+1::smiley: Synd at denne nyheten skulle komme så tett etter nedsalget fra Herkules for da hadde vi nok blåst igjennom motstanden og blitt liggende der. Håper at nok 1kr aksjer forsvant idag og at de som evt måtte sitte inne med slike nå skjønner at de burde holde fremover. Vi satser på 3 grønne dager på rad og en meget hyggelig helg. :crossed_fingers::crossed_fingers:

5 Likes