Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Scana (SCANA)

Vi får se hvor den snur til uken. Den ligger bortimot klokkerent på det som tidligere var motstand, så mandag kan bli spennende. Blir det 1,30-1,40 eller snur den opp før det?

Tipper/tror. Bevegelsene forrige tirsdag kom ikke grunnet noe fundamentalt i aksjen, den kom grunnet et rykte og volum økning+algo.

Har ikke satt meg inn helg fundamentalt i Scana, men Scana faller alltid tilbake, se kurshistorie.
Men Q1 kan være en trigger, håper jeg får den på 1,4 igjen før Q1.

Jeg begriper ikke hvorfør noen kjøper denne før 1:70. Eller egentlig allt over 1:45. Bare å spride ut kjøpen over tid og få bra pris.
1:40 er en OK pris på aksjen med tanke på hva man kan forvente at selskapet tjener. Vi får se vid Q1.
På lang sikt (flere år) så kan man tenke seg en kurs over tid som holder seg runt 2 NOK.

Bevegelsene vi så forrige uke var vel en forsinket reaksjon på den 4 kontrakten for E hus moduler som ramlet inn rett før påske. Da den kontrakten ble kjent for markedet så var det null bevegelse. Deretter smalt de til med E-hus kontrakt nr 5 som var litt mindre enn de andre. Om jeg klarer å plukke opp denne igjen på lave 1,50 så er jeg meget fornøyd. :ok_hand:

Selskapet har selv guidet mot ett helt annet mål enn 2kr aksjen. Treffer de omsetningen og EBITDA som guidet i 2024/25 så skal denne stå i nærmere 5kr aksjen. :smiley:

Nja med kurs 5, har selskapet en verdi på 2,2 milliarder, det er diverre urealistisk iht til dagens kjente verdier.

1 Like

Men vi snakker ikke om dagens kjente verdier. Dette er hva selskapet selv guider mot om 2 år. Ingen av oss vet hva 24 måneder vil bringe, men veksten selskapet viser per idag er formidabelt, så derfor velger jeg å tro at de klarer de satte målene for de neste to år.

1 Like

Scana company has completed LOI for mooring to FSRU

3 Likes

Kongen av kontrakter! :+1:

Men ikke kongen av aksjekurs

Fortsatt ikke mulig å plukke opp denne på 1,40 tallet. :wink:

Det er helt sant. Det som ble skrevet om
det av noen her var bare basert på gjetning og et forsøk på å få kursen ned. Skikkelig HO aktig egentlig.

Det kommer

Sell the news idag.

Hvis du ikke har noe mer å spennende å by på enn å ligge på været og vente på at du skal få rett i 1.40 så foreslår jeg at du finner deg noe annet å gjøre.

? Det var jo sell the news🤷🏼‍♂️ får håpe du er klar over strofen og taktikk med sell the news.
Følger aksjen tettere nå, har bulket i drilling så usikker om jeg har cash når det rette nivået er her.
Fall takten tilsier kjøp 1,35 nå.

Stock exchange announcement – Notification of major holdings

Hvem har kjøpt? Dette har ju ikke gått over børs.

Kursen opp, merkleig nok.

Vet vi kursen?

rieber